Hoofdklasse A heren ronde 4

• Six

HVBS - Achilles

Voor de derde keer op rij een uitwedstrijd voor Achilles. Hopelijk gaat ze dat niet opbreken, helemaal omdat HVBS erop gebrand zal zijn de eerste punten te halen. Dus het zal een spannende wedstrijd worden, waarbij Achilles laat zien dat zij toch de betere ploeg is, 21-25.

FHC - VVW

De mannen uit Wervershoof zijn de enigen die de volle 6 punten hebben behaald en daarom zie ik degradatiekandidaat FHC niet winnen van VVW, 19-26.

Fortissimo - Aalsmeer 3

Dit zal een leuke wedstrijd worden. Ik heb nog niet echt hoogte gekregen van Aalsmeer 3, maar ik denk wel dat Fortissimo de punten in eigen huis houdt, 30-26.

Hellas 2 - Nieuwegein 2

Ook hier heb ik geen tekst en uitleg bij, 29-26.

Hurry-up - Celeritas

Als Hurry-up nog wat wil dit seizoen, dan moet het nu gebeuren. Ze zullen er absoluut voor gaan, maar het zal ze in deze wedstrijd net niet lukken, denk ik, 24-26.

Vrone - CSV

Voor Vrone geldt hetzelfde, met dit verschil dat zij wel de eerste punten van het seizoen pakken, 27-25.

• toeter

HVBS - Achilles => Achilles

FHC - VVW => VVW

Fortissimo - Aalsmeer 3 => Aalsmeer 3 eerste wedstrijd tegen hellas was een fout, ze zullen deze competitie weinig verliezen.

Hellas 2 - Nieuwegein 2 => hellas 2 is denk iets beter

Hurry-up - Celeritas => Celeritas. hurry up kan amper nog een team op de been brengen

Vrone - CSV => CSV Vrone stelt niets meer voor

• Woutje Wachtmans

HVBS - Achilles

Eenvoudige overwinning voor Achilles. 24-32

FHC - VVW

VVW verrast iedereen… en dus ook FHC. 25-29

Fortissimo - Aalsmeer 3

Fortissimo wint ook deze thuiswedstrijd. 30-27

Hellas 2 - Nieuwegein 2

Dit kan een leuke wedstrijd met veel doelpunten worden. 34-32

Hurry-up - Celeritas

Dit wordt geen leuke wedstrijd om te zien. 23-22

Vrone - CSV

Eenvoudige overwinning voor CSV. 25-29

• Mit

HVBS - Achilles

laat HVBS eindelijk hun krachten zien? Na een moeilijk gevecht in de eigen hal, winnen ze uiteindelijk met 28-27.

FHC-VVW

VVW is de grote verassing, maar dat weet iedereen al, dus de Friezen zullen op hun hoede zijn en zullen d'r alles aan doen om de punten in Stiens te houden. VVW is sterkt, maar verrast niet. gelijkspel 25-25

Fortissimo - Aalsmeer 3

Fortissimo is fortissimo thuis, dus winst. 30-25.

Hellas 2- Nieuwegein 2

Aanvallende wedstrijd met veel breaks en doelpunten. moeilijk te zeggen, dus dan houden we het maar op thuisvoordeel. 35-33

Hurry up 2- Celeritas.

Als Hurry Up een team heeft, maken ze een kans. Celeritas maakte vorige week maar 22 doelpunten in eigen hal tegen Vrone. Hurry up maakt dus een kans in eigen hal met harsbal tegen celeritas. winst voor HU 25-20

Vrone - CSV

De altijd beladen derby. Wat is er nog over van Vrone en wat maakt deze wedstrijd los bij Vrone? Alles is mogelijk ondanks het resultaat van Vrone tot nu toe en ondanks het optimisme bij CSV . 25-24?

• Tonijn

HVBS - Achilles

HVBS heeft een stugge dekking en daar houdt Achilles niet van. Als de dekking goed dicht blijft (want Achilles speelt alles over het midden/cirkel) en HVBS van een vroeger achterstand niet schrikt, dan komen ze terug de 2e helft: 28-26.

FHC-VVW

VVW is de verrassing van dit seizoen, vooralsnog. Over FHC weinig gehoord / gelezen, maar de uitslagen zijn niet hoopvol: 24-27

Fortissimo - Aalsmeer 3

Tja is Aalsmeer dat verjongde team, of nog steeds dat anti-handbalteam?

Ik gok op thuisvoordeel: 29-26

Hellas 2- Nieuwegein 2

Dit is een snelle wedstrijd en lijkt mij de klapper van het weekend (alhoewel ik erg benieuwd ben naar de 2e helft van de competitie als bij beide teams de jongens van heren 1 niet meer meedoen). Ik gok dat Hellas gewoon slimmer is dan Nieuwegein: 36-33.

Hurry up 2- Celeritas.

Wel jammer eigenlijk; de competitie is 3 wedstrijden oud en Hurry-up strijd al tegen degradatie. Celeritas daarentegen weet nu al dat het een “grijs” jaar wordt; ze kunnen niet degraderen want sommige teams zijn slechter en meedoen aan de bovenkant dat zit er totaal niet in. Met dat besef een lange reis in de bus en Hurry-up dat na een boze bestuursbrief nu wel een team heeft: 24-22

Vrone - CSV

Maakt dit wat los bij Vrone? Wat is de sterkte van CSV. Ik denk dat Vrone het al heeft opgegeven: 24-28

• Alegandro

Nadat iedereen van een heerlijk (?) vrij weekend heeft kunnen genieten, is het weer tijd voor Ronde 4

HVBS - Achilles

Na twee goede wedstrijden werd HVBS tegen VVW opeens van het veld gespeeld. Kunnen ze het spoor van de eerste twee wedstrijden weer vinden? Ik denk het wel, maar het is net niet genoeg. 27-28

FHC-VVW

VVW vooralsnog thuis sterker dan uit, evenals FHC. Toch weet FHC nog steeds niet hoe je punten moet pakken en blijft VVW nog (minstens) een weekje koploper. 24-29

Fortissimo - Aalsmeer 3

Aalsmeer heeft in tegenstelling tot de rest 2 weekenden rust gehad, genoeg tijd om aan een moordende taktiek te werken? Het lijkt er wel op, want deze winnen ze. 29-32

Hellas 2- Nieuwegein 2

Beide teams kunnen goed scoren, maar presteren nogal wisselvallig. Vooral uitwedstrijden schijnen nogal zwaar te zijn, vandaar thuisvoordeeltje. Snelle pot handbal met veel doelpunten. 34-31

Hurry Up 2- Celeritas

Om te kunnen winnen moet je wel scoren en dat lijkt het grootste probleem in deze wedstrijd. Hurry Up moet met 2 strafpunten extra hard vechten om degradatie te voorkomen. Door vechtlust pakken ze deze, om netjes om 0 punten uit te komen (en de rest van het seizoen te blijven?). 22-19

Vrone - CSV

Wordt dit het laatste jaar van Vrone in de Hoofdklasse? Het is voor die (paar) heren niet te hopen, maar dan moeten ze wel snel punten gaan sprokkelen. Dit weekend lukt dat echter nog niet. CSV wint de derby. 26-31

• keith richards

HVBS - ACHILLES: dikke winst voor de (bijna) bovenste tegen de onderste….

FHC - VVW: het eerste verlies voor VVW. Vergelijkbare spelstijlen: lange halen, gauw thuis, waarbij FHC het thuisvoordeel heeft, inclusief hopelijk veel publiek….

FORTISSIMO - AALSMEER: simpele winst voor de mannen uit Cothen door het betere samenspel en meer kwaliteit.

HELLAS - NIEUWEGEIN: inderdaad een moeilijk te voorspellen wedstrijd en personele bezettingen, maar bij Nieuwegein zal de kwaliteit de doorslag geven, winst dus voor Nieuwegein.

HURRY UP -CELERITAS: kansloze wedstrijd voor de thuisploeg. Geen kwaliteit en kwantiteit. Jammer.

VRONE - CSV: de Noordhollandse kraker, die vanwege het thuisvoordeel in de vrieskist door Vrone winnend wordt afgesloten.

• Rammer

HVBS - Achilles => HVBS pakt de eerste punten van het seizoen 26-22

FHC - VVW => VVW blijft koploper en wint 31-25

Fortissimo - Aalsmeer => Fortissimo wint nipt door thuis voordeel 26-24

Hellas - Nieuwegein => Winst Nieuwegein 29-26

HurryUP - Celeritas => Celeritas wint 23-18

Vrone - CSV => CSV komt als winnaar uit de bus 22-25

• slappe

hvbs - achilles

Achilles wint ruim, 22-30

fhc - vvw

denk toch dat het verschil groot wordt fhc scoort niet makkelijk, vvw juist wel 19-28

fortissimo - aalsmeer

Fortissimo wint, aalsmeer gaat steeds meer wegzakken 29-26

hellas - nieuwegein

niet te voorspellen beide bijzonder uitslagen gehad. ik hou het op hellas 33-30

hurry up - celeritas

Hurry up zal dit jaar heel weinig punten pakken 17-28

Vrone - csv

csv is op de goede weg en wint 18-26

• Rammer

HVBS - Achilles => Verkeerd voorspeld Achilles wint deze partij,hoewel HVBS thuis lastig is maar ze niet in hun eigen hal spelen dus dat een voordeel voor Achilles is. 22-24