Einde van Rymanov nabij?

• Joepie

OK, OK, what's in a name… Vervang Lions dan maar door THZL…

Het grote “zeik THZL maar eens flink af”-forum…

• Joepie

PS:Voor mij is het allemaal toch één pot nat!!!

• De "supporter"?

Dat heet een cynische opmerking, vaak wordt dan het tegenovergestelde bedoeld!!! Zegt wat over het niveau…

Strekking: Als je niks zinnigs toe te voegen hebt, reageer dan niet.

• GS

Ik wens THZL alle succes en wijsheid toe. Hoewel sommigen deze discussie een duidelijke toegevoegde waarde vinden hebben, ben ik toch van mening dat men steeds verder uit elkaar gaat staan door deze openbare discussie. Is het niet beter om deze discussie in besloten kring te voeren en niet door te gaan met deze voor Limburg typische manier van probleemoplossing(?). De rest van handballend Nederland lacht zich zo toch kapot.

Organiseer een soort ledenvergadering waar constructief overleg gevoerd wordt. Laat mensen vooraf een constructieve mening geven en laat het bestuur hier constructief op ingaan met een duidelijke agenda. Tot nu toe breekt men alleen maar af.

Zo moeilijk is het echt niet…….Maar doe het samen. Anders ben ik bang dat het snel afgelopen is.

Op deze manier schrikt THZL sponsors, toeschouwers en spelers af. Zijn er nu niet enkele mensen die draagvlak hebben bij alle drie de verenigingen en verstand van zaken. Laat die nu eens een goed beleid opstellen. Sportief, financieel en commercieel. Zorg voor een goed overlegorgaan met een lage drempel om te voorkomen dat kritiek, op- of aanmerkingen op dit forum de boel verder laat escaleren.

Ik vrees met grote vrezen als dit zo doorgaat………

• De "supporter"?

Die voorgestelde stappen om er samen uit te komen, zullen dan toch door hetnieuwe bestuur geïnitialiseerd moeten worden. Nu is er daar echter geen speld tussen te krijgen. Ze zijn redelijk (en dat is zwak uitgedrukt) rechtlijnig, er is maar één weg, HUN weg. Andere meningen worden redelijk snel en hooghartig afgedaan…

• ikke

ging het huidige bestuur maar snel weg. dan waren er minder problemen. Als ze de 3 clubs zelf intakt hadden gehouden dan was er ook nog steeds clubliefde en veel en veel meer binding!!! buiten dat er dan nog 2 extra snappende wedstrijden per seizoen te spelen zijn voor de teams….

• testcase

Dat verhaal van die binding is natuurlijk wel waar, maar laten we niet alles romantiseren. Als de clubs onafhankelijk door zouden zijn gegaan, was er in elk geval één (en uiteindelijk misschien wel twee) financieel kopje onder gegaan. Al denk ik persoonlijk wel, dat dat een gezondere natuurlijke selectie was geweest. Je hoort als club niet beloond te worden voor financieel wanbeleid, maar goed ook dat is weer een andere discussie…

Daarnaast trokken de clubs elk nou ook niet echt heel veel publiek meer, zeker niet in de reguliere competitie (OK, twee clubs wel nog net wat meer dan de Lions op dit moment, maar wie weet). Men hoopte (en hoopt nog steeds) dat uiteindelijk het gros van wat vroeger bij die clubs zat toch richting de Lions komt. Idee is niet verkeerd, je hebt op papier toch heel wat meer achterland als enige eredivisieclub, waar je achterban en sponsors kunt recruteren. Echter het binden van mensen aan je nieuwe vereniging kost ze toch meer moeite dan ze gedacht hadden. Men dacht toch dat zich dit vanzelf wel zou pakken. Hier is dan ook nog geen beleid voor lijkt het.

• De "supporter"?

Er was maar één club, die zijn financiele zaakjes op orde had en die geen schuld had. Ik laat even in het midden wie dat was. Beide anderen hadden een dusdanige schuld, dat het voortbestaan serieus in gevaar kwam. Bij één club stond het water zelfs al zo hoog, dat ze nog voor de fusie een feit was feitelijk al de stekker uit het eredivisieteam hadden getrokken. Op dat moment was namelijk nog niet zeker of THZL al met ingang van seizoen 2008-2009 zou worden opgericht.

Die ene club, had voldoende eigen talent en een goede basis in de verdere vereniging om alleen verder te kunnen. Via de natuurlijke selectie die “testcase” zo mooi aanhaald, waren zij uiteindelijk wel als sterkste naar voren gekomen. Die club had nooit moeten instemmen met de fusie, maar er zat teveel eigenbelang bij enkele personen met beslissingsbevoegdheid!!!

• RR vooruit

Een fusie tussen verenigingen uit Sittard en Geleen is gewoon niet gelukkig. Je ziet deze problematiek ook telkens weer terugkomen in de lokale politiek van de gemeente Sittard-Geleen. Sociaal en cultuur-historisch passen Sittard en Geleen gewoon niet goed bij elkaar. Er bestaat gewoon teveel rivaliteit tussen beiden. Dat zal in de onderbuik bij veel supporters ook meespelen. Vraag een echte Sittardenaar meer eens wat hij ervan vindt, dat Lions in Geleen speelt. Het gros van de Sittardia-fans komt om die reden dan ook niet meer. Je ziet op dit moment hoofdzakelijk V&L en wat BFC gezichten op de tribune. Wat denk je wat straks gebeurd als de nieuwe hal in Sittard komt te liggen?

• Dirk Hansson

Wat een onzin allemaal