Einde van Rymanov nabij?

• testcase

Sorry voor de dubbele post, maar hij kwam als reactie onder een verkeerd punt te hangen… Sorry… Nog een keertje:

Interview Lambert Schuurs:

“In een interview deze week met weekblad Maas & Mijn geeft Lambert Schuurs zijn visie op de huidige prestaties van Vos Investment/Lions. ”Het concept is erop gericht dat we over vier jaar nieuwe jonge spelers van de drie losse verenigingen in kunnen passen in het eerste team. Veel mensen zijn ongeduldig, maar dit is lange termijnplanning. De talentvolle jeugdspelers van de verenigingen BFC, Vlug en Lenig en Sittardia hebben veel meer mogelijkheden om te trainen dan de spelers van Lions 1 ooit hebben gehad."

Wat is er echter nog over van V&L, Sittardia en BFC als verenigingen??? In principe staan ze nu toch op dezelfde voet als overige regioverenigingen zoals NOAV en Zwart-Wit. Dhr. Schuurs geeft trainingsmogelijkheden aan als punt van verschil. Op dit moment is dat (nog) zo, maar ook dit gaat veranderen. De clubs hebben straks niet meer de financiële middelen en gebrek aan capabel kader om het heren seniorenteam, een A en B-jeugd teampje 3 à 4 keer per week te laten trainen. Dat zie je nu al gebeuren bij V&L, alwaarde deze teams nog maar twee keer per week kunnen trainen. Zo hou je op de langere termijn je jeugdopleiding (en dus de aanwas richting Lions vanuit de drie clubs) niet op het gewenste niveau en verlies je de voorsprong t.o.v. andere regioverenigingen die er altijd is geweest.

• danema

@ Jan Koekepan. Zeer, zeer, zéér domme opmerking. Als we ergens anders heen gaan waar ‘het gras groener is,’ is er helemaal geen binding het hetgeen zich daar afspeelt. Lions is gebouwd op de funderingen van de ploegen die ons allemaal aan het hart gaan (mij het meest natuurlijk V&L als oud V&L-er). het doel van 46 berichten topic is (daar tel ik het jouwe inderdaad niet bij) Het creeeren van een nieuw team met dezelfde support en vreugde als de andere 3 verenigingen ons de afgelopen jaren hebben gebracht, door dik en dun.

Als je uit de afgelopen berichten dat probleem niet hebt kunnen destilleren en dan zo'n commentaar geeft, denk ik dat jij even op het strafbankje mag en niet meer mee mag doen..

Over hetgeen Lambert heeft laten aantekenen.

Dat schetst het hele probleem. Over 4 jaar willen ze spelers uit de eigen jeugd gaan inpassen. Dat is perfect, aangezien de jeugd en de Lions 2 op de goede weg zijn. Helaas wordt dat gat van 4 jaar niet opgevangen met spelers zoals Maik Onink, Jasper Adams en Zef Hamers (om er maar even eentje te noemen van elke vereniging), maar met buitenstaanders. Een jongen die al doorgestroomd is (Corvers), komt bijna niet aan spelen toe, terwijl hij vorig jaar een grote meerwaarde voor zijn ploeg in de EREDIVISIE bleek.

Dit alles wekt natuurlijk ook achterdocht bij de achterban, aangezien een jongen van hier die aan alle verwachtingen voldoet en het gewenste niveau heeft en zich kan ontwikkelen en ervaringen op kan doen op de bank wordt gehouden door een Duitse trainer voor gehaalde Duitse spelers. Vreemd? Misschien niet, misschien is hij uit vorm of geblesseerd, maar dat lijkt wel vreemd voor de supporter..

Als er zo omgegaan wordt met de mensen die de toekomst zouden moeten zijn, waar kiezen zij dan voor? Voor de Lions en de kelder van de eredivisie? Voor een extra jaar bij de Lions 2 in de top van de eerste divisie? Voor de gezelligheid van de eerste teams van V&L, BFC of Sittardia (en het niveau, want het zomaar kunnen dat een of meerdere ploegen ook weer terugkomen in de 1e divisie..)

Of voor een studie/handbalcombinatie bij een ploeg als Volendam, E&O of Quintus? Ik zou het zeker overdenken, aangezien bv. Maasticht als studentenstad niet in alle richtingen studies aanbied en een verre studie een verreiking voor persoonlijkheid, kennis en ervaring is!

Stof om over na te denken als bestuur en beleidvormer!

Misschien moet er maar eens een ander model worden gemaakt, waarbij INTEGRITEIT als middelpunt dient en álle omringende blokjes met elkaar worden verbonden.

Gemeente, bestuur, beleid, trainer, begeleider, jeugdopleiding, vereniging, sponsor, supporter, etc.

• BeFCe

veel mensen wijzen op de geslaagde fusie in Beek tussen Caesar en Blauw-Wit, die samen BFC vormden. Groot verschil is wel, dat toendertijd beide verenigingen in zijn geheel fuseerden. Zo kon uiteindelijk toch het WIJ-gevoel ontstaan bij BFC, alle teams van jeugd tot senioren speelden voor dezelfde vereniging. Nu is er echter een aparte entiteit bij gekomen, wat ook nog zelden (zeg nooit) in Beek komt. Leg dat “dat BFC-spelertje van de D-jeugd die voorheen op de tribune zat om zijn BFC aan te moedigen” maar eens uit!!! Dat WIJ-gevoel ontstaat in mijn ogen op deze manier echt niet!!!

• Joepie

Kan de één of andere moderator dit niet omdopen tot het grote “zeik de Lions maar eens flink af”-forum???

• Niet bekend

Lange termijn? Over twee jaar stopt de sponsoring van de provincie toch? En dan?

• Damocles

Het zwaard van…

• RR vooruit

BeFCe

veel mensen wijzen op de geslaagde fusie in Beek tussen Caesar en Blauw-Wit, die samen BFC vormden. Groot verschil is wel, dat toendertijd beide verenigingen in zijn geheel fuseerden. Zo kon uiteindelijk toch het WIJ-gevoel ontstaan bij BFC, alle teams van jeugd tot senioren speelden voor dezelfde vereniging. Nu is er echter een aparte entiteit bij gekomen, wat ook nog zelden (zeg nooit) in Beek komt. Leg dat “dat BFC-spelertje van de D-jeugd die voorheen op de tribune zat om zijn BFC aan te moedigen” maar eens uit!!! Dat WIJ-gevoel ontstaat in mijn ogen op deze manier echt niet!!!

Binding ontstaat zo inderdaad moeilijk, maar een echte fusie tussen de drie verenigingen met ieder meer dan 300 leden was nou ook niet echt een praktische optie geloof ik. Bovendien is het hele plan ook alleen aan de herenkant uitgewerkt.

• Junior.

Wederom weer heel zinnig commentaar.

Blijkbaar wil iedereen mee kunnen doen zonder dat ze ook daadwerkelijk bijdrage leveren..

Misschien is het een plan om inhoudelijke reacties te geven, zodat je ook daadwerkelijk iets bijdraagt.

Er komen nu een aantal dingen bovendrijven, heel veel negatieve dingen bij de lions, en daar word op het scherpst van de snede op gereageerd door mensen die weten hoe het zit, en die zeggen hoe ze het graag beter zouden zien, zodat ze deze verenigingsmensen misschien weer terug aan zich kunnen binden.

Het is echt niet de bedoeling om alles af te zeiken, want dan was ik morgenmiddag nog bezig met dingen typen..

Ook nog iets dat eruit moet is de arrogantie de eraf druipt bij sommige mensen in het bestuur.

Als je als sponser V&L, Sittardia of BFC sponserde, vervolgens een brief thuiskrijgt waar ongeveer het volgende instaat dan denk ik dat je echt even terugmoet naar de basisschool, want dit is gewoon te arrogant en onfatsoendelijk voor woorden:

Beste sponser, (lekker persoonlijk)

vorig jaar heeft u v&l/sittardia/bfc gesponserd. (ook weer lekker persoonlijk)

Gelieve hetzelfde bedrag even over te maken naar THZL, want dat is nu samen gegaan.

En dan een of andere digitale handtekening.

Je zou toch verwachten dat er voorlichting komt over hoe en wat?

Dat je als sponser weet wat er de bedoeling is, wat voor rollen de vereniging die jij sponserde krijgt in het nieuwe plan.

Dat je persoonlijk wordt aangeschreven, en ze daarin een stukje respect en waardering voor sponsers tonen.

Dat ze er niet blind van uit gaan dat iedereen maar bij hun eliteclubje wil horen.

Dat ze de moeite en de tijd nemen om die sponsers aan zich te binden, en ze er, vanuit marketingtechnisch oogpunt, een berg op vooruitgaan, vanwege veel meer sponsers die bij elkaar komen. Netwerken noemen ze dit voor de domme onder ons.

Misschien zijn dingen als dit soort arrogante gedrag wel wat je moet hebben om in de middenmoot van de eredivisie te komen..

Feit is wel dat er ieder jaar minimaal 1 van de drie ploegen bij de laatste 4 zat..

Het zegt toch al genoeg als V&L, BFC en SITTARDIA supporters in volendam tenues zitten.

Waarom willen ze een hal voor 4000 mensen bouwen??

Misschien dat dan alle volendam supporters erin passen??

Die passen in glanabrook ook wel hoor…

Ook mooi vind ik dat de 3 afzonderlijke verenigingen meer publiek trokken dan LL1 bij elkaar krijgt, en ook LL2 weet meer mensen bij elkaar te krijgen.

Dan denk ik dat je als bestuur toch even je kop uit het zand moet trekken, normaal redeneren, je arrogante gedrag aan de kant moet schuiven, en gewoon met 2 voetjes op de grond moet gaan staan, en eens bedenken hoe je de supporters aan je club kan binden.

Geef bijvoorbeeld bij een verkocht kaartje een consumptiebon voor in de rust en een voor na de wedstrijd, dan komen de mensen de kantine in, en wie weet vinden ze het gezellig, en komen ze de keer erna weer. Om maar eens wat doms te noemen.

Deel trommels uit aan de jeugd voor sfeer te creeëren, maak een team team van de week, dat ze mee mogen oplopen, vroeger als mannetje van 8-10 vond je dat prachtig..

Verzin maar wat, maar zorg dat je de jeugd aan je bind, en die nemen vanzelf ouders, opa, oma, oom, tante, ouders mee…

Vroeger ging je naar een wedstrijd kijken, kwam je om 3 uur thuis omdat de halve ploeg nog mee ging naar de kroeg, en voor half 1/1 uur was je de kantine nooit uit.

Nu kijk ik de wedstrijd tegen volendam, vervolgens zie ik een half uur na de wedstrijd meer mensen van V&L 1 in de kantine zitten, dan spelers van de lions.

Hoe wil je dan binding met je supporters en sponsers creeëren??

Maargoed, een hal van 4000 mensen heeft ook zijn voordelen, dan kunnen we met zijn allen naar de handbaldagen kijken zonder dat er veel kaarten te weinig zijn.

Ik denk dat iedereen die het verhaal van de LL volgt het er wel mee eens is, dat als ze op deze manier verder gaan ze binnen nu en 2 jaar drie mooie verenigingen de klote op geholpen hebben..

En nogmaals, ik ben voor het hele plan, maar dan moet het door de juiste mensen met hart voor de sport worden geleid, en op het moment zitten die er niet.

De mensen die er nu zitten, zitten er voornamelijk om maar te kunnen pronken met hun functie binnen een toBsportvereniging, en zo zakelijk misschien nog iets kunnen verdienen..

Niet allemaal echter, maar wel een aantal, die veel kapot maken voor het hele plan, de verenigingen, de supporters, het team (of moet ik zeggen de individuen in het veld), eigenlijk het handbal in de regio..

En even tegen degene die denkt dat ik rutger ben..

Je kan je beter struisvogel noemen, net zo een leuke naam, alleen snapt dan iedereen meteen dat je met je kop een meter in het zand steekt..

Ik ben wie ik zeg dat ik ben, en dat is junior.

Ook een echte V&L-er..

Zo, ik ben er weer eventjes klaar mee..

Misschien dat jullie ondertussen wel al begrijpend lezen onder de knie hebben, al twijfel ik eraan, en komen jullie nu eens met fatsoendelijk commentaar terug, omdat jullie snappen wat er gezegd word..

Veel plezier ermee nog(:D

• Joepie

Toch zou jouw epistel niet misstaan in het “zeik de Lions maar eens flink af”-forum!!!

• Neutrale toeschouwer

Joepie, Joepie toch,

Als je nou goed leest is het geen Lions afzeiken maar het arrogante zootje erboven, dat al jaren verkeerde beslissingen neemt en onze Lions (topteam waar drie verenigingen hun identiteit aan hebben gegegen) naar de klote te helpen. En inderdaad te arrogant is om te luisteren (Joepie).

Neutrale toeschouwer