Einde van Rymanov nabij?

• Einde nabij

Hoelang wacht men nog in het zuiden om dhr. Rymanov te bedanken voor zijn diensten? Uit naar Bevo, één groot drama, gister Volendam thuis van hetzelfde laken een pak, in plaats van een spannende zaterdagavond invulling een grote deceptie. Volendam is natuurlijk een ( Nederlandse ) topploeg, maar je op die manier te laten afschieten? Bij het wedstrijdverslag op hun eigen site ( www.thzl.nl ) staat, ik citeer:“ Het spel was de laatste 10 minuten aantrekkelijk, snel en doeltreffend. Dit is het spel zoals je het als toeschouwer graag wilt zien.” Degene die dit schrijft vervult zijn plicht met de Olympische gedachte: “meedoen is belangrijker als de overwinning”, hoort dus absoluut niet thuis in een topsportomgeving. Plaats vervangende schaamte. Niet alleen schaamte voor de supporters maar ook voor sponsoren. Hier wil geen enkele sponsor zich verbonden mee voelen. Einde THZL inzicht?

• fietspad

dan winnen…

• RR vooruit

Laat ik voorop zetten, dat ik geen fan ben van Rymanov of het hele Lions-gebeuren. Rymanov heeft “geluk”, dat de huidige competitie-opzet met 8 ploegen in de play-offs alle mogelijkheden open houden voor een “comeback”. Straks in de play-offs hoef je maar twee keer een goede dag te hebben en een tegenstander net even een mindere en je speelt alsnog halve finale. Dat is ook juist zo onaantrekkelijk aan de reguliere competitie (waanzin die competitieopzet, maar dat is een andere discussie). Ik ga er toch wel vanuit, dat ze de eerste 8 wel zullen halen, hoe dramatisch het op dit moment ook is en dan is het nieuwe ronde nieuwe kansen helaas.

Een heel groot zwaktebod van Rymanov afgelopen wedstrijd vond ik overigens het feit, dat hij na 5 minuten in de tweede helft pas echt heel drastisch gaat wisselen en jongens gaat sparen. De wedstrijd ging helemaal nergens meer over en dan mag ineens wel de tweede garnituur het zich opsoppen. Lekker voor die jongens!!! De spelers die in eerste instantie verantwoordelijk waren voor de wanprestatie, de basis, zat lekker op de bank, waarbij er sommigen ook nog wat lacherig aan het doen waren!!! Schandalig!!! Juist op die momenten moeten de ervarener jongens maar eens even voelen en eens flink op hun bek gaan (de zogenaamde gifbeker ZELF leegdrinken) maar door ze zo te onttrekken aan de wanprestatie betwijfel ik, dat een aantal van die gasten ooit de juiste mentaliteit krijgt.

• foxnr4

Uhm ik weet niet wat jij zit te praten over halve finales enzo…

Maar ik zou je nog eens even inlezen over hoe de competitie dit jaar gaat verlopen!

Iets anders dan dat jij het schets in ieder geval!!!!

• De oplettende supporter

Afgelopen zaterdag werden er oranje “Volendam” shirts uitgedeeld. Een speler van Lions 2 droeg er zo eentje tijdens de wedstrijd, ONGELOFELIJK!!! Kan je nagaag hoe verbonden ze zich voelen met hun eigen club………

• RR vooruit

Ah, ik zie inderdaad dat ze het weer hebben omgegooid… Nou ja, strekking van het verhaal blijft toch hetzelfde… De eerste 6 halen ze helaas ook echt nog wel.. De nummers 7 t/m 10 in de rangschikking van dit moment zijn toch echt een stukje zwakker (normaliter)… Ook in dat geval hebben ze dus aan twee goede wedstrijden in de play-offs straks genoeg om alsnog aan de doelstelling (eindigen bij de eerste 4) te voldoen. Ze hoeven maar één ploeg voorbij op dat moment hè…

Doet niks af aan het feit, dat ik Rymanov ook liever vandaag al zie vertrekken… Een trainer van het type Vlijm of Portengen hadden veel meer uit die ploeg gehaald en had de helft (zo niet nog minder) gekost.

• Een "supporter"?

Er is totaal GEEN binding met het instituut Lions… De beoogde achterban blijft massaal weg… Misschien moeten ze zich als “instituut” toch wat bescheidener gaan opstellen i.p.v. iedere keer zo hoog van de toren te blazen. Wordt nog gezellig als straks die nieuwe hal voor 4000 man er staat, ze trekken met moeite 150 man gemiddeld per wedstrijd…

• emmer

Hier nog een duit in het zakje….

Het hele THZL-gebeuren is één groot fiasco…

- een organisatie die niet ‘staat’; een aantal van dezelfde personen die in het verleden garant hebben gestaan voor wanbeleid bij de voormalige clubs, maken nu de dienst uit bij THZL… ronduit schandalig te noemen… met een schone lei beginnen was veel en veel beter geweest… met zo'n bedrag aan gemeentelijke en provinciale subsidie moet zorgvuldig omgesprongen worden en de juiste keuzes mee worden gemaakt…

- een trainer die weliswaar ‘grote’ clubs heeft getraind (maar daar totaal niet mee heeft gepresteerd) en als speler veel heeft gepresteerd, maar die telkens de verkeerde keuzes maakt en qua sociaal gedrag totaal niet strookt met de Nederland (lees:Limburgse) cultuur. Maja, als ik zo een groot bedrag zou krijgen om een paar keer per week een traininkje te geven zou ik er ook blijven zitten.

- nadat bij het begin van de fusie veel spelers het hazenpad hadden gekozen zijn de overgebleven ‘ervarenere’ spelers aangevuld met buitenlanders Lions 1 geworden. De talenten werden verzameld onder de Lions 2 (Wild Dogs). In principe een goede constructie, ware het niet dat Lions 1 zo'n vreemdelingenlegioen was dat er niemand naar kwam kijken… Bij aanvang van het lopende seizoen had men schoon schip kunnen maken door de buitenlanders (spelers en trainer) eruit te gooien en met eigen jongens, Lions aangevuld met Lions 2 die fantastisch hadden gepresteerd en ‘eigen’ Limburgse jongens die terug (wilden) komen van hun uitstapjes naar andere competities, én een eigen trainer (Martin Vlijm), zodat er weer een eigen Limburgs bolwerk zou ontstaan… Dan de doelstelling maar iets lager (al had men met deze ploeg de play offs ook wel gehaald…) maar wel binding in de hele regio zodat het Limburgse handbal weer gaat leven…. In plaats daarvan is weer een nieuwe lichting buitenlanders aangetrokken en wordt van de daken geschreeuwd dat er kampioen gespeeld gaat worden…

Conclusie:

Bestuur en trainers hebben totaal de verkeerde keuzes gemaakt en daarom geef ik deze fusie uiteindelijk weinig kans van slagen, zeker als binnen niet al te lange tijd de geldkraan wordt dichtgedraaid door de provincie… Kortetermijndenken kost THZL uiteindelijk de kop. Als men aan de lange termijn had gedacht was men veel beter af geweest…

• wil knols

ik zou het sportief vinden als al deze negatieve “deskundigen” hun eigen naam bij hun reactie zouden vermelden. Dan kunnen we ze herkennen als ze straks juichend achter ons aanlopen als we wel succes hebben.

• Starter

Portengen of Konitz als trainers !!!!!!!!!