Corruptie competitie, Dames eredivisie

• #4 - Barry

Nou Jopie, lijkt me de een unieke kans, uitgelezen mogelijkheid, gouden muiltje der gelegenheden, opportunity of a lifetime, fortuinlijke aanbieding, schot voor open doel, inkoppertje, en ga zo maar door, om nu eens face-to-face je gal te spuwen.

Want werd jij enige tijd geleden op ditzelfde forum niet gemaand door medegebruikers (ik weet niet meer wie) dat je je continu wel heel negatief uitlaat steeds?

Misschien nu zelfs mogelijkheden om zelf, in levende lijve, bij te dragen aan een, ook in jouw ogen, beter Nederland - handballand.

Veel credits overigens naar Dhr. Spaai, voor de open reactie en uitnodiging; blijk dat dit forum wel degelijk wordt bekeken en deels geëvalueerd, hoe korrelig de reacties soms dan ook mogen samenhangen. Top!

• JOPIEDEWIT

Natuurlijk kan ik mezelf bekend maken maar wat is de meerwaarde?? Het gaat niet om mij maar om het punt. En als ik mee doe aan een discussie is dat vaak negatief klopt!! Maar als oud trainer die er nog dicht erbij betrokken is spreek ik vaak huidige trainers. Niets anders dan gezeur en gezeik. En ik kan ze helemaal volgen. Eredivisie spelen is gewoon top sport. Als trainer/speelster werk je naar een wedstrijd toe of je bereid je voor op een competitie ritme. Er valt niets aan voor te bereiden. Dan lig je weer 2 weken stil en dan moet je in ene 2 wedstrijden spelen en trainen erbij in een week tijd. In het verleden zo vaak bij die bijeenkomsten geweest en dit aangehaald, en wat heeft het gebracht?? Rije louwe heeft toezeggingen gedaan maar die gooit hij met alle gemak ook weer overboord. Hoe moeilijk kan het zijn. Europa cup verplichting?? wedstrijd een week ervoor of een week erna in plannen. NHV bepaalt en niet de clubs in goed overleg, want iedereen kijkt toch naar de zwaarte van de tegenstander en hoe zit het met je blessures als team. Dus er worden wedstrijden soms wel een aantal weken opgeschoven. Nee kan kan voor niemand goed en leuk zijn!!! en wat betreft de uitnodiging van dhr spaai….. ach ja heb hem al vaker gesproken hier over en vind het echt zonde van me vrije dagen om er na toe te gaan. Die heb ik harder nodig voor de doordeweekse wedstrijden te bekijken!!

• 2voor12

Het is trouwens te hopen dat de nederlandse teams zich niet plaatsen voor de volgende rondes europees, sportief gezien hoop ik het wel echter er ontstaat een complete chaos in de competitie. Het nederlands team zal ook nog wel wat stages gaan lopen op zich ook prima maar tegenwoordig met een hoog nederlandse competitie gehalte die voorheen niet goed genoeg was, dus ook hier weer stubbelingen. De beker gaat beginnen voor de eredivisie in deze periode, misschien is het mogelijk om deze competitie te verspelen over twee jaargangen.

#4 is dit een code, rugnummer, je iq, eq,

• zondag

Mijnheer Spaai,

Kijk voor de aardigheid eens op www.handbalstartpunt.nl.

Daar kun je het ongenoegen van, in ieder geval Dalfsen en E&O wel heel duidelijk lezen.

Steek je kop niet in het zand en doe iets.

• Ben Spaai

Beste Jopie, wat je nu uitkraamt is totale onjuistheid. Het feit dat het NHV geen wedstrijden (i.v.m. EC-verplichtingen) niet in de week direct voorafgaande of direct volgende laat spelen is op nadrukkelijk verzoek van de eredivisieverenigingen.Het Eredivisieplatform (het platform voor de eredivisieclubs) heeft om flexibililteit voor wat betreft het toepassen van de regels gevraagd. Daarom worden de wedstrijden in overleg met betrokken teams (soms) naar een wat eerder of later tijdstip verschoven en hanteren we niet de officiele regels.

Ben Spaai

Dit was ook mijn laatste reactie omdat ik niet in discussie wil met een man/vrouw die alleen grote woorden en onzin uitkraamt in anonimiteit.

• waarom

Ik heb nog geen oplossingen gelezen, “de gewone toeschouwer”wat bedoel je met dat er gewoon een andere datum mogelijk is/was.

Trouwens 1 week ervoor en 1 week erna lijkt mij een goede regel dat clubs hier de hand mee lichten moet de organisatie zich aanrekenen is het niet juist in het voetbal zo dat de kleine clubjes dan even de mouwen opstropen en het de grote clubs lastig maakt, als je een topper bent of wil worden moet je altijd en overal kunnen handballen.

Dus 1 week ervoor en 1 week erna hieraan valt niet te tornen!

Wat zijn de volgende oplossingen

• Dalfsen Supporter

Beste dhr Spaai en alle anderen….

Vorig jaar heeft Dalfsen ook op een donderdag een bekerwedstrijd moeten spelen tegen Hellas, verre van ideaal natuurlijk. Alle meiden werken of zitten op school maar dit geld natuurlijk voor alle eredivisie clubs. Gelukkig beleven de dames van Dalfsen hun sport wel als TOPSPORT. Er zijn veel negatieve uitingen geweest vorig jaar over de vele inhaal wedstrijden door de weeks maar heb nog niet eerder gehoord dat een wedstrijd wordt uitgesteld om deze reden… Heel vervelend voor nieuwegein dat zij moeite hadden met het samenstellen van een team maar volgens mij heb je 15 meiden bij de selectie zitten en heb je altijd nog een 2de team…Als je doordeweeks geen team kan opstellen dan heb je volgens mij niets te zoeken in de eredivisie. maar goed, er komt helaas weinig informatie naar buiten over de exacte redenen waardoor iedereen zelf gaat speculeren. Misschien is dat wel een advies naar de NHV, wees duidelijk en eerlijk en laat de supporters ook eens weten wat er speelt.

En de allergrootste blunder is dan ook dat dinsdag avond nog steeds de wedstrijd van Dalfsen-Nieuwegein op teletekst stond waardoor er tientallen supporters voor niets naar de Trefkoele waren gekomen… zelfs vandaag staat nog op de website van nieuwegein dat ze dinsdag 20 september om 20:00 spelen in dalfsen http://www.handbal-nieuwegein.nl/index.htm

foutje???

• ANONIEM

Dhr. Spaai, directeur van het NHV (misschien moet ik u daar even aan herinneren?!),

volgens mij had u hier nooit op het forum moet reageren. U verliest uw geloofwaardigheid als directeur (!) met de minuut. Gaat u zich nou eens bezig houden met de ontslagprocedure van dhr. Louw, kunt u uw tijd veel beter in steken..dan met wat “galspuwende” forumgebruikers! Ik kan me tal van discussies herinneren waarin het NHV tot ver onder de grond wordt getrapt, waarom daar ook niet op gereageerd (vraag ik mij dan af?)..

Misschien een leuk to-do lijstje voor u komende periode:

- Koffie zetten en koekjes kopen van de statiegeldbonnetjes (want weet niet of dat wel binnen de begroting past), voor de 0 mensen die komen op 27 november 2009 om 14:00 uur. Wat een belachelijke oproep, volgens mij snapt u het zelf ook niet helemaal, want het NHV luistert toch nooit!!Je kan bellen wat je wil mbt competitie…LOUW is een misselijk mannetje

- Sponser zoeken ipv AFAB

- Beoordelingsgesprekken inplannen, misschien op 27 november na 14:00 uur (daar had u nog tijd, hoorde ik…)

- (dit is een serieus voorstel) LAAT JE ORGANISATIE EENS DOORLICHTEN DOOR EEN ONAFHANKELIJK BUREAU, want zo rooskleurig als u die ziet met uw technische staf en decipelen van het bestuur is die niet…

• Zonnestraal

Ik geloof dat mensen daadwerkelijk denken dat Ben Spaai hier iets heeft gepost? Kom op zeg, dat is wel erg duidelijk te lezen dat het een creatieve forumbezoeker is, met enige kennis van de gang van zaken..

• Henk van Vliet - Bondsvoorzitter

Voor de goede orde: dit is mijn echte naam en mijn echte functie.

Vanaf mijn benoeming begin 2008 heb ik verschillende keren de neiging gehad om te reageren op ronduit beledigende teksten en volstrekte onzin op dit forum.

Tot nu toe heb ik die neiging kunnen onderdrukken maar nu vind ik dat een grens overschreden is.

De schrijvers Anoniem en Jopie de Wit beschuldigen werknemers van het NHV van corruptie. De definitie van corruptie volgens de OESO is: De OESO hanteert de volgende definitie voor corruptie: het direct, noch indirect, smeergeld of andere onrechtmatige voordelen aan te bieden, toe te zeggen, te geven of te eisen teneinde opdrachten of andere ongeoorloofde voordelen te verwerven of te behouden.

Ik zou Waarom en Jopie de Wit daarom willen vragen mij de bewijsstukken van de corruptie te willen toezenden en tegelijkertijd aangifte te willen doen bij Justitie. Als zij dat niet kunnen, dan verzoek ik hen deze beschuldiging in te trekken.

Anoniem: het Bondsbestuur zijn niet de discipelen (en dus niet descipelen) van het Bondsbureau. Dat is meteen een advies aan verschillende schijvers op het forum: verdiepje eens in de structuur van het NHV.

Vorig jaar had ik de volgende column geschreven als reactie op diverse reacties op het forum, een column die ik overigens niet gepubliceerd heb maar nu toch wel wil vrijgeven:

=================================

Besturen: Topsport of Tobsport?

Waarom deze titel en deze beschouwing?

Als je het discussieforum leest (ja, dat lees ik) dan slaat de twijfel wel eens toe waarom je nog bestuurslid bent en waarom je aan tobsport doet.

Het lijkt er dan op dat het huidige bestuur er 7 ton doorheen gejaagd heeft (bron Markske105) en vrolijk weer doorgaat. Dan lijkt het lang geleden dat je op 19 januari 2008 gekozen bent als Bondsbestuurder om de kar te trekken en het NHV weer in goed vaarwater te krijgen.

Dan lijkt het er dat je alleen maar Bondsbestuurder geworden bent om een leuk baantje bij de EHF of IHF na te jagen en om feesten en partijen af te lopen.

Dan moeten we maar gewoon de trap van boven af schoon vegen (bron: gewoon toeschouwer).

Dan lijkt het er op dat je in het Bondsbestuur bent gaan zitten om je familie te bevoordelen en een luizenleventje te hebben.

Dan lijkt het er op dat je je niet kunt aanmelden voor een Bestuursfunctie (waar komen de huidige bestuursleden dan vandaan?).

Inderdaad Markske105, in december 2010 moet ik aftreden. Mag ik je een geheimpje verklappen? Ik heb ook een goedbetaalde baan, waar ik ook heel trots op ben. Een baan waar ik veel tijd in moet stoppen. En dan ben ik ook nog zo gek om onbetaald 20-30 uur in het NHV te stoppen en vele vrije dagen op te offeren voor de Nederlandse handbalsport. En deze vrije dagen worden niet vergoed!

Maar, ik ben niet zielig. Vele handballers en vrijwilligers dragen de handbalsport een goed hart toe en leggen hun ziel en zaligheid in hun spelletje. Met alle leuke en inspirerende momenten, maar ook met teleurstellingen en tegenslagen. Dan is het fijn om te lezen dat ook op het discussieforum positieve reacties te vinden te zijn.

We zitten nu midden in het proces van het opstellen van het Meerjarenbeleidsplan 2009-2012. Daarin willen we een aantal richtingen gaan vastleggen die naar onze mening fundamenteel zijn voor de handbalsport, zowel in de breedtesport als in de topsport.

Laat ik nogmaals herhalen: de topsport en breedtesport zijn en blijven onlosmakelijk met elkaar verbonden!!

Wel zullen we leiderschap moeten tonen om een stap voorwaarts te zetten en we zullen allen het gezamenlijk belang in ogenschouw moeten houden.

Nog even een aantal regels over het EK dames 2012.

Ik mocht voor de eerste keer het congres van de EHF bijwonen. Dat was zeker geen vakantiereisje want het was hard werken om onze kandidatuur onder de aandacht te brengen.

Ik merkte al snel dat er veel sympathie is voor Nederland in het algemeen en in het bijzonder voor onze kandidatuur maar er komt daarvoor ook veel politiek om de hoek.

Uiteindelijk hebben het vele lobbywerk en de fantastische inspanningen van RSP (m.n. John de Vos en Ellen Broeke) tot de uitverkiezing geleid.

Ik ben er van overtuigd dat het voor handballend Nederland een fantastisch evenement wordt.

Moeten de leden gaan sparen? Ik zou dat sowieso aanbevelen maar dan vooral voor eigen doeleinden.

De begroting is de afgelopen maanden uitgebreid geanalyseerd en o.a. intensief beoordeeld door de Financiële Commissie van het NHV (nee geen commissie van het Bondsbestuur). Ook is deze begroting uitgebreid besproken met de Afdelingsbestuurders en Bondsafgevaardigden.

Ook is de begroting uitgebreid besproken met de EHF en externe marketingdeskundigen.

En nee, niemand kan de garantie geven dat het niet gaat tegenvallen, maar toch was unaniem de mening: dit is een voorzichtige begroting.

Aan ons allen de inspanningsverplichting om de zalen vol te krijgen. Als dat lukt dan hoeven we ons geen zorgen te maken over de begroting.

December 2012 lijkt heel ver weg maar het echte werk gaat binnenkort beginnen en dat wordt een hele klus. Laten we er met zijn allen de schouders onderzetten.

Uw Bondsvoorzitter, Henk van Vliet

PS: Jopie de Wit, Markske105 en andere forumschrijvers.

Mijn mailadres is vliet.hcl@planet.nl en mijn 06 nummer is

06-22 79 34 10

===================

Ik vraag mij ook in arremoede af waar die persoonlijke frustraties van diverse schrijvers toe moeten leiden. Ik zou hen willen adviseren hun heil elders te zoeken want buurmans gras is altijd groener.

Anoniem: waarom niet eerder gereageerd? Op onzin en onwaarheden kun je niet reageren. Als echter persoonlijke aanvallen, waar jij je ook aan bezondigt, een grens overschrijden, dan roept dat om een reactie. Jouw reactie is beneden ieder niveau en een oproep om een werknemer van het NHV te ontslaan is ronduit beledigend en stuitend. Ik neem aan dat jij die ontslagvergoeding dan ook voor jouw rekening neemt.

Dat brengt mij op de spreuk van de stuurlui. Die staan toch op de wal en zijn niet bereid achter het stuur te gaan staan. Waarom heeft bijvoorbeeld Jopie de Wit zich niet aangemeld heeft als bestuurslid.

Een lang verhaal toch wat kort makend: discussie is prima maar diverse schrijvers zondigen zich aan de huisregels van het forum door ronuit beledigende taal te uiten. Wat wil men daarmee bereiken? Wordt de handbalsport hier beter van?

Henk van Vliet

Bondsvoorzitter NHV