Heren Hoofdklasse A Ronde 3 : voorspelling

• Woutje Wachtmans

GOconnectIT/Fortissimo - Univé/Achilles

De topper van het weekend! Beide ploegen spelen vanavond ook al tegen elkaar voor de beker, maar dan in Apeldoorn. Zoweel Fortissimo als Achilles zijn goed op dreef en scoren gemakkelijk. 32-30

FIQAS/ Aalsmeer 3 - Mannak/Hurry Up-HVC 2

Eenvoudige overwinning voor Aalsmeer, Hurry Up zal niks in te brengen hebben en is nu al degradatie kandidaat nummer 1. 28-15

Venus/Nieuwegein 2 - FHC

Nieuwegein thuis, dus de verwarming op 25. Beide ploegen zullen veel scoren, maar Nieuwegein gaat winnen. 32-28

VVW - HVBS

VVW blijft verbazen en zal thuis niet eenvoudig te kloppen zijn. HVBS heeft geen brede selectie en gaat het dus afleggen aan het eind van de wedstrijd tegen VVW. 28-24

Celeritas - Vrone

Celeritas heeft wat goed te maken en gelukkig kunnen ze dat goed in eigen hal. 26-25

CSV - Hellas 2

CSV zal voorbij gelopen worden door de jongens uit Den Haag. 24-30

• anoniem

thuis voordeel gaat meespelen 30-26

aalsmeer wint dik 28-16

Venus/Nieuwegein 2 - FHC

Nieuwegein wint 28-19 ze hebben wat goed te maken na vorige week

VVW - HVBS

Gelijk spel, geslepen hvbs neemt een punt mee.24-24

Celeritas - Vrone

ook gelijk. bij de ploegen zullen onderin mee gaan draaien

CSV - Hellas 2

Hellas wint ruim met 17-31

• Six

Inderdaad een topper! Na vanavond weten we weer. Als nieuwkomer in de hoofdklasse vind ik het nog erg moeilijk om uitslagen te voorspellen. Gezien het thuisvoordeel voor Fortissimo en de flitsende seizoenstart van Achilles denk ik een gelijkspelletje, 24-24.

Nu we weten dat Hurry-up ook thuis zeer makkelijk te kloppen is, wordt dit een eenvoudige overwinning voor de mannen uit de bloemenstad, 34-18.

Venus/Nieuwegein 2 - FHC

FHC is mijns inziens een mede-degradatiekandidaat, 29-16.

VVW - HVBS

Ook VVW heeft als promovendus een goede seizoenstart en HVBS nog puntloos. Daar zal geen verandering in komen, 27-22.

Celeritas - Vrone

Wellicht dat Vrone hier de eerste punten gaat pakken, 22-25

CSV - Hellas 2

Hellas wat mij betreft DE kampioenskandidaat en gaan dus ook winnen, 19-28.

• Tonijn

Winnen van het 2e van Kolping en winnen van het juniorenteam uit Zwartemeer, dat kan iedereen. Na een makkelijk programma krijgt Univé nu een tegenstander die ze wat meer pijn kan doen. De bekerwedstrijd hebben ze gewonnen zie ik op internet, dus Fortissimo zal wat terug willen doen: 28 - 24

Hurry-Up kunnen we al afschrijven, zowel het 1e als het 2e: 29-17

Venus/Nieuwegein 2 - FHC

Twee middenmoters tegen elkaar… Ik ga voor thuisvoordeel: 28-26

VVW - HVBS

VVW is lekker gestart, HVBS heeft zwaarder programma gehad. Ook ik ga voor gelijkspel, HVBS is geslepen: 25-25

Celeritas - Vrone

Je blijft hopen dat Vrone zich herpakt, was toch altijd leuk team. Maargoed, het zal wel weer niet zo zijn: 24-19

CSV - Hellas 2

Wat er ook gebeurt, Hellas staat na het weekend bovenaan (al is het op doelsaldo): 16-33

• de vier

1 van de twee ploegen gaat zijn eerste twee punten verliezen en omdat fortissimo van de twee het dikst van Hurry up heeft gewonnen denk ik dat fortissimo wint met 26-24

Hurry Up heeft een zwaar begin met 3 van de sterkste tegenstanders uit de competitie na fortissimo en achilles wordt er nu tegen aalsmeer gespeeld. Hurry Up zal dan ook niks in te brengen hebben zal niks in te brengen hebben en moet nog laten zien waar ze echt staan tegen een wat zwakkere tegenstander.

Aalsmeer wint met 25-13

Venus/Nieuwegein 2 - FHC

Nieuwegein heeft een zwakke deking maar is sterk in de aanval, er zal dan ook veel gescoord gaan worden in deze wedstrijd. thuis voordeel is de bepalende factor in deze wedstrijd en nieuwegein gaat dan ook winnen met 34-32

VVW - HVBS

HVBS heeft nog niks gewonnen en zal dat ook nu niet gaan doen. VVW laat zien dat ze bij de top van de competitie willen horen en wint met 35-20

Celeritas - Vrone

Celeritas heeft wat goed te maken na een zeer zwakke wedstrijd tegen hellas afgelopen week als ze in de eerste helft vaker dan 6 keer weten te scoren moet het goed komen. Vrone staat echter te popelen om de eerste punten binnen te halen en dat gaat ze lukken. 25-26

CSV - Hellas 2

CSV zal het moeilijk hebben het tempo van de jonkies van hellas bij te benen en overlopen worden door de jongens uit Den Haag. 16-30

Het is overigens wel de vraag hoelang hellas deze winnende reeks voort kan zetten. omdat op een gegeven moment de jongens te veel wedstrijden in het 1e gespeeld zullen hebben en er dus een spelers te kort zal onstaan. ik denk dan ook dat hellas tot halverwege het seizoen punten zal pakken en de kop positie kan behouden om vervolgens ineens terug te zakken naar het midden van het klassement

• nr8

Ondanks het verlies in de beker herpakt fortissimo zich, winst met 28- 25

Afgetekend verlies hurry-up 30-20

Venus/Nieuwegein 2 - FHC

Makkelijke winst Venus, 30 -22

VVW - HVBS

VVW heeft wat goed te maken t.o.v. vorig jaar, maar gaat dit lukken?

Gelijk spel

Opm: 35-20 !!!!!!! echt een hele vreemde uitslag. (de vier)

Celeritas - Vrone

Thuisvordeel geeft de doorslag., winst Celeritas

CSV - Hellas 2

Makkelijke overwinning Hellas, 25-18

• de vier

VVW heeft wat goed te maken t.o.v. vorig jaar, maar gaat dit lukken?

Gelijk spel

Opm: 35-20 !!!!!!! echt een hele vreemde uitslag. (de vier)

haha ik bedoel 25-20 natuurlijk; lachen die typ fouten.

zou wel bizar zijn als ze zo dik zouden winnen.

• Alejandro

Fortisssimo wil wat rechtzetten na het verloren bekerduel en doet dat ook. 29-27

De keeper van Hurry Up mag wel oppassen dat hij geen rugklachten krijgt van steeds maar ballen rapen. 33-18

Venus/Nieuwegein 2 - FHC

FHC op zoek naar de eerste punten, die ze dit weekend nog niet kunnen vinden. 27-24

VVW - HVBS

VVW wordt iets te nonchalant en HVBS is erop gebrand punten mee te nemen uit Wervershoof. 28-29

Celeritas - Vrone

Celeritas thuis altijd lastig? In ieder geval wel nog te lastig voor Vrone dat ondanks de terugkomst van vakantiegangers verliest. 25-24

CSV - Hellas 2

Hellas vliegt en blijft ook nog even vliegen. Snelheid geeft de doorslag. 24-30