Heren 1e Divisie - Ronde 6

• Koning Carnaval

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Succes allemaal! En wat meer reacties a.u.b., wie speelt verstoppertje!

TB Europe/MHV - Internos

Oei, Internos heeft de pannekoeken heet gebakken de vorige week; alweer de tweede verliespartij! Deze week veel moeite met harsloos handbal tegen vechtend MHV - dat op het nippertje aan het langste eind trekt. Nietwaar, kieperkiller? Internos moet er nog even paar tandjes bij doen dit jaar!

PSV - Pals groep/E&O 2

E&O2 met een leuke ploeg, PSV goed gestart. Toch een overwinning voor het tweede team van de Emmenaren, op basis van meer handbal. De jongens van Jan zullen het boven verwachting doen dit jaar, alleen niet in dit soort wedstrijden; ook niet thuis, op zaterdag.

Venus/Nieuwegein - Eurotech/Bevo 2

Zo op papier een kraker, in de praktijk zijn de heren van venus in de wedstrijd tegen de Lions2 dusdanig van hun heuvel gevallen dat ze dit niet nogmaals willen laten gebeuren tegen een tweede team. Vandaar een gemotiveerde thuisploeg, terwijl Bevo2 met het tweede team op bezoek komt. Veel doelpunten, en nieuwegein maakt er 5 meer.

White Demons - DSS

Oei, duel tussen twee degradatiereuzen. In harsloos en onvriendelijk Berkel-Eindschot komt DSS niet ver en keert puntloos naar huis na een harde wedstrijd.

FIQAS/Aalsmeer 2 - AHV Swift

Een van de wedstrijden van het weekend. Hoe ver is Swift? En hoe compleet is Aalsmeer2 deze zondag? Het zal een zwaar gevecht worden waar de ploeg met de meeste ervaring de grootste kans maakt. Normaliter zal dit Swift zijn, maar met Aalsmeer2 weet je nooit wie er van stal wordt gehaald (Groeneveld?). Toch een feestje in Arnhem, al is het maar omdat ik het Aalsmeer he-le-maal niet gun.

Kras/Volendam 2 - Hercules

Oei, Scherhage/Scherhage dit weekend. Komen die niet uit de buurt van Amsterdam - randstad???? Genoeg over gezegd. Dan het handbal (als men daaraan toe komt..); Hercules de betere ploeg, maar Volendam 2 completer dan Hercules zal (kunnen) verwachten. Door de gemotiveerde extra's een gelijkspelletje, dat voelt als een overwinning voor de thuisploeg.

Vos Investment/Lions 2 - Red-Rag/Tachos

Tachos met een betere strike dan iedereen had verwacht, hetgeen nog meer geldt voor de Lions2. Wanneer speelt die Verjans nu precies mee? Tachos niet sterk of compleet genoeg om het de jonge handballers moeilijk te maken, zeker niet in een uitwedstrijd. Zeer ruime overwinning voor de Welpjes!

• Febo

TB Europe/MHV - Internos

Internos heeft teveel ‘grootverbruikers’ qua hars rondlopen. Ik denkd at dit een erfenisje uit zevenbergen is. Daarom gaat het flitsende sambahandbal winnnen…. zet de platte kar maar vast buiten….

PSV - Pals groep/E&O 2

E&O wint hier gemakkelijk. PSV goede start gemaakt maar is niet zo goed als men denkt

Nieuwegein gaat voor het kampioenschap. Ze willen graag de eerste periode pakken maar dan zullen ze wel moeten winnen. Lukt net niet en het wordt een gelijkspelletje

White Demons - DSS

Tja lijkt me logisch dat white Demons gaat winnen. kunnen ze eindelijk weer eens profiteren van hun thuisvoordeel want dat wilde nog niet echt lukken dit jaar. De buitenlanders bij WD slepen de punten binnen

Swift is te traag om Aalsmeer te verslaan. Wordt wel spannend maar aalmeer wint net. Swift mag niet teveel meer verliezen want zo komen de titelaspiraties aan een zijden lijntje…. euhmmmm draadje te hangen. Komt pas goed als arnhems hoop met krullen weer mee gaat spelen

Dit is lastig kiezen. ik vraag me af op welke club de broertjes scherhage bij de groenteboer gegokt hebben Die zullen dan wel winnen. Als het een echte wedstrijd zou zijn zonder die twee mafketels, dan is hercules de sterkste.

Lijkt me ook niet zo lastig. Gemakkelijke overwinning voor de limbo's. Ondanks een paar verrassende overwinningen blijft tachos degradatiekandidaat nummer 1

• droopy

TB Europe/MHV - Internos

Een aantal hadden al voor overschatting van internos gewaarschuwd, en toch ging volendam met de punten naar huis. In deze wedstrijd in het handbal mekka van Nederland blijven de punten in Mill omdat onze internos vrienden de bal niet tussen de palen kunnen krijgen. 24-21

PSV - Pals groep/E&O 2

PSV heeft wat goed te maken. Te veel technische fouten in de wedstrijd tegen Tachos. E&O speelt uit. Vandaar dat onze spaarlampen met 27-25 aan het langste eind trekken.

Als mijn voorspellingen voor deze ronde uit gaan komen dan pakt Nieuwegein dit weekend de periode. Swift wint van Aalsmeer en door het verlies van de Lions tegen Tachos pakt Nieuwegein op doelsaldo de periode. Nieuwegein wint in een leuke wedstrijd van Bevo 2 met 28-24.

White Demons - DSS

White Demons zwaar favoriet in deze wedstrijd als je kijkt naar de resultaten over de afgelopen jaren.. Het Harslooshandbal waar het thuispubliek altijd zo van loopt te smullen en waar WD altijd de punten mee pakt loopt nog niet helemaal dit seizoen. Patrick Kersten heeft het nog niet allemaal neer gezet zoals hij wil. vandaar dat DSS in een slechte wedstrijd (van beide zijden) niet verder zal komen dan een 24-21 nederlaag

Nog een leuke wedstrijd dit weekend. Welke hulptroepen trommelt Aalsmeer 2 op tegen Swift? Ze hebben in ieder geval minder mogelijkheden dan vorig jaar. De jonge technische mannetjes van Aalsmeer 2 redden het niet tegen de 6-0 dekking van Swift en zullen er voor de verandering eens overheen moeten schieten ipv voor de doorbraak te gaan. 24-29 voor swift.

Wie heeft de beste video analyse gemaakt van ons befaamde scheidsrechterskoppel? Bij Hercules loopt het nog niet zoals het allemaal zou moeten (en zoals we van te voren gedacht hadden). Misschien zijn ze toch minder goed dan gedacht? Ik geef ze nog steeds de beste papieren om hier op deze zondagmiddag de punten mee naar huis te nemen. Een wedstrijd met veel doelpunten, de defensie van volendam laat er net wat te veel door. 29-33

Hebben we ons vergist in Tachos? PSV werd toch relatief makkelijk aan de kant gezet in de eerste helft. Lag dit aan het goede spel van Tachos of de fouten aan PSV zijde? Laten we hier voor een verrassingsuitslag gaan van 24-27 voor Tachos, dat in de lift zit. Lions met het technisch betere spel heeft een offday omdat ze nog met hun hoofd bij het binnen halen van sponsoren zitten.

• Tjonge

TB Europe/MHV - Internos

Internos vorige week verslikt in een broodje paling en een flinke tik gekregen op het “neuzenfeest”. Ook deze week krijgt Internos een tik want MHV speelt na 4 uitwedstrijden weer een keertje in de harsloze looierij. Het enige voordeel wat MHV dit jaar heeft. Uit pakken ze heel weinig punten dit seizoen dus zullen ze het thuis moeten doen. Internos moet er dan maar aan geloven….

PSV - Pals groep/E&O 2

E&O1 speelt thuis op zondag. Extra kansen om het tweede te versterken en te zorgen dat E&O2 uit de onderse regionen gaat kruipen. PSV zal het lastig krijgen. Gelijkspel!!

Nieuwegein wint en gaat dit seizoen voor het kamioenschap!! Alhoewel ze het in het Nieuwegeinse na een paar jaar wel leuk vinden om zo gemakkelijk in de eerste divisie te winnen.

White Demons - DSS

Aan deze 2 ploegen wil ik niet al te veel woorden aan spenderen. Ik hoop dat DSS wint, en het onsportieve publiek de mond snoert.

Beide ploegen spelen bovenin mee dit seizoen en gaan dat ook beide lang volhouden samen met Lions en Nieuwegein. Ik denk aan een puntendeling. 30-30.

Een optreden van Bassie en Adriaan Scherhage op zondag in Volendam.

Dit wordt weer een triest verhaal voor beide ploegen want de scheisrechters zullen als winnaar van het veld stappen. Ik denk 7 tijdstraffen voor Volendam en 9 voor Hercules. Volendam wint uiteindelijk. De ploeg wordt door menigeen onderschat……

Lions winnen, zijn beter en completer. Ook Erwin Jansen kan dit deze keer niet stoppen.

• (Duim)-Zuigertje

MHV - Internos

De killer verstopt zich niet, de killer speelt niet.

Hij is (voorlopig) gestopt.

Wie weet als Mill op degraderen staat wie er weer mee gaan doen.

Ook dit keer géén punten voor MHV.

PSV - E&O 2

Net zo makkelijk als E&O2 in de aanval weet te scoren, net zo moeilijk houden ze in de verdediging de zaak gesloten.

PSV heeft kwaliteit op het doel staan, De Emmenaren (lijkt het) een vrijwilliger.

Mede dank zij het publiek blijven in een zwaar bevochten wedstrijd de punten thuis

Nieuwegein - Bevo 2

Appeltje, eitje voor de thuisploeg.

White Demons - DSS

Het lijkt wel of de ploeg uit Berkel-Eindschot verplicht zonder publiek speelt (of houden ze zich stil). Nergens voor nodig (dit keer). Winst voor de thuisploeg.

Aalsmeer 2 - AHV Swift

Wordt een leuke pot met hoogstaand handbal.

Mede doordat het thuispubliek altijd weer in staat is de arbitrage te mannipuleren.

Swift speelt met het koppie en neemt de punten mee naar huis.

Volendam 2 - Hercules

Alles zal afhangen of de paling vóór af na de wedstrijd (aan de 3e S.) wordt gegeven.

Handballend is Hercules de betere ploeg, maar persoonlijk heb ik de big S-jes nog nooit kunnen betrappen op het NIET thuisfluiten. Waarom zouden ze daar dan nu verandering in brengen.

Haagse Harry krijgt (mede door zijn gedrag in het verleden) van deze boys minimaal 2 minuten (kop dicht coach). Vanaf het begin ruim afstand nemen, dan houdt je alles in eigen hand. Punten naar Den Haag.

Zeker, je moet blij zijn dat er nog vrijwilligers in het zwart willen lopen. Maar wie heeft hun verteld dat ze kunnen fluiten ? Wie was in het verleden hun beoordelaar ??? Jan Op…… zeker niet.

Lions 2 - Tachos

De thuisploeg heeft tot op heden nog niet verloren.

Ook Tachos is niet verantwoordelijkvoor het Waterloo van de Limbo (tjes)

Overwinning voor de kittens.

• Johan 14

MHV - Internos

Winst voor MHV. MHV zal op tempo gaan spelen, waardoor Internos in de tweede helft in de problemen zal komen.

PSV - E&O 2

Het thuisvoordeel van de Eindhovenaren zorgt hier voor een puntendeling.

Nieuwegein - Bevo 2

Nieuwegein pakt een dikke overwinning.

White Demons - DSS

Winst voor White Demons in een slechte wedstrijd.

Aalsmeer 2 - AHV Swift

Leuke, spannende wedstrijd. Gelijkspel, waarmee beide ploegen tevreden zullen zijn.

Volendam 2 - Hercules

Hercules neemt de punten mee uit Volendam.

Lions 2 - Tachos

Overwinning voor Lions 2, zeker als ze thuis spelen.

• PML14

Koning Carnaval: ik ben toch wel benieuwd waarom je het aalsmeer he-le-maal niet gunt??

voor zover bij mij bekent is heeft aalsmeer een vrij brede selectie, met veel jonge jongens in het 2e. En nu staan ze nog boven aan dus waarom zouden ze ERVARING van stal houden. ken je het gezegd niet Never change a winning team??

• PML14

van stal halen bedoel ik..

• joep meloen

Ja waarom HE-LE-MAAL niet hun 2e bestaat alleen maar uit jonge jongens net als bevo en lions

dus waarom die ongein?

• Johanna

Volgens mij speelt Kieper-killer al jaren niet meer bij de MHV, dus niets voorlopig gestopt, gewoon gestopt.