Na de voorspellingen te hebben gelezen te hebben van de regio en hoofdklasse, vond ik eht ook maar tijd voor de voorspellingen van de 1e klasse dit jaar. De eerste week ziet er als volgt uit:
Oliveo - Northa
Oliveo is vorig jaar op een 5e plek geeindigd. Vraag me af of ze dit jaar meer kunnen bereiken? Northa, degradant uit de regio, dus verwacht ik altijd sterk. Zullen zeker boven in eindigen ondanks eigenlijk kansloos gedregradeerd. Verwacht een spannende openingswedstrijd, met Oliveo die aan het langste eind trekt ivm het thuis voordeel.
Conventus - Gemini 2
Conventus net niet gedegradeerd. Dit jaar zullen ze weer moeten vechten om niet onderaan te eindigen. Gemini 2, wat brengen ze voor team op de been? Blijft dit het jonge team van vorig jaar, dan krijgen ze het ook weer moeilijk. Zijn ze aangevuld met afhakers van het 1e team, dan zullen ze het prima doen dit jaar. Of zijn ze gewisseld met het 3e team wat erg sterk is, dan eindigen ze zeker bovenin. Ik verwacht weinig verandering tov vorig jaar, misschien 2 aanvullingen. Ze winnen van conventus en eindigen in de middenmoot
HVV - ETC
Etc is 6e? geeindigd vorig jaar. Dit blijft een vervelend team om tegen te spelen, met vervelende spelers. ik denk dat de jonkies van het erg sterke gepromoveerd HVV hier erg veel moeite mee hebben omdat ze dit team niet kennen. Na een harde 1e helft trekt HVV de punten naar zich toe omdat ze gewoon veel sneller en slimmer zijn.
HVV gaat voor het kampioenschap strijden en ETC eindigd zoals bijna elk jaar rond plaats 5/6
De teams die dit eerste weekend niet spelen zijn:
Atomium 2
Geroutineerd bikkelhard team, de nodige teams hebben moeite, zullen onverwachte punten halen, maar ook onverwacht verliezen. Net zoals ETC rond plaats 5/6
Ventura 2
Sterk en snel team, trainingsniveau is suptop hoofdklasse, dus zullen aardig wat punten bijeensprokkelen komend seizoen. Ik verwacht ze zeker in de top 5
Wings 2
Dit team steld volgens mij zeer weinig voor. Ik verwacht dat zij maximaal 4 punten halen en met conventus om de laatste plek vechten
Mogelijke eindstand:
HVV
Oliveo
Northa
Ventura 2
ETC
Atomium 2
Gemini 2
Conventus
Wings
Wie schiet hier op los?