1e klasse ZH

• Mks

Na de voorspellingen te hebben gelezen te hebben van de regio en hoofdklasse, vond ik eht ook maar tijd voor de voorspellingen van de 1e klasse dit jaar. De eerste week ziet er als volgt uit:

Oliveo - Northa

Oliveo is vorig jaar op een 5e plek geeindigd. Vraag me af of ze dit jaar meer kunnen bereiken? Northa, degradant uit de regio, dus verwacht ik altijd sterk. Zullen zeker boven in eindigen ondanks eigenlijk kansloos gedregradeerd. Verwacht een spannende openingswedstrijd, met Oliveo die aan het langste eind trekt ivm het thuis voordeel.

Conventus - Gemini 2

Conventus net niet gedegradeerd. Dit jaar zullen ze weer moeten vechten om niet onderaan te eindigen. Gemini 2, wat brengen ze voor team op de been? Blijft dit het jonge team van vorig jaar, dan krijgen ze het ook weer moeilijk. Zijn ze aangevuld met afhakers van het 1e team, dan zullen ze het prima doen dit jaar. Of zijn ze gewisseld met het 3e team wat erg sterk is, dan eindigen ze zeker bovenin. Ik verwacht weinig verandering tov vorig jaar, misschien 2 aanvullingen. Ze winnen van conventus en eindigen in de middenmoot

HVV - ETC

Etc is 6e? geeindigd vorig jaar. Dit blijft een vervelend team om tegen te spelen, met vervelende spelers. ik denk dat de jonkies van het erg sterke gepromoveerd HVV hier erg veel moeite mee hebben omdat ze dit team niet kennen. Na een harde 1e helft trekt HVV de punten naar zich toe omdat ze gewoon veel sneller en slimmer zijn.

HVV gaat voor het kampioenschap strijden en ETC eindigd zoals bijna elk jaar rond plaats 5/6

De teams die dit eerste weekend niet spelen zijn:

Atomium 2

Geroutineerd bikkelhard team, de nodige teams hebben moeite, zullen onverwachte punten halen, maar ook onverwacht verliezen. Net zoals ETC rond plaats 5/6

Ventura 2

Sterk en snel team, trainingsniveau is suptop hoofdklasse, dus zullen aardig wat punten bijeensprokkelen komend seizoen. Ik verwacht ze zeker in de top 5

Wings 2

Dit team steld volgens mij zeer weinig voor. Ik verwacht dat zij maximaal 4 punten halen en met conventus om de laatste plek vechten

Mogelijke eindstand:

HVV

Oliveo

Northa

Ventura 2

ETC

Atomium 2

Gemini 2

Conventus

Wings

Wie schiet hier op los?

• BillC

Oliveo - Northa

Oliveo onlangs op het veld zien spelen, moet zeggen dat ik niet onder de indruk was van dit team.

Mag dan ook geen probleem zijn voor Northa, als het tenminste het zelfde team is als vorig jaar.

Conventus - Gemini 2

Wat goed was bij Gemini 2 is door gestroomd naar het 1e, blijft er weinig over voor het 2e.

Als er gebruik kan worden gemaakt van de jeugd, geef ik Gemini nog wel een kansje op de overwinning.

HVV'70 - ETC

HVV'70 titelkandidaat nr.1 voor dit seizoen, zijn goed bezig zeker met hun jeugdopleiding waar zij in de toekomst de vruchten van gaan plukken. Gemakkelijke overwinning tegen ETC moet dit bewijzen.

• Sticker

Oliveo - Northa

Oliveo wilt graag meedoen in de top van deze klasse, dat kunnen ze zeker. De keren dat ik ze heb zien spelen loopt het wel allemaal aardig.

Northa kan ik geen oordeel over geven, vorig jaar gedregradeerd. Waarschijnlijk bezig met opbouwen van een nieuwe ploeg?

Oliveo wint door thuis voordeel

Conventus - Gemini 2

Conventus vorig jaar net niet gedegradeerd, dit jaar krijgen de mannen uit Zwijndrecht het wederom lastig is het vermoeden; proberen punten te pakken tegen ploegen als Wings en Atomium.

Gemini, als ik af ga op de vorige berichten zijn er een aantal mannen doorgeschoven naar het eerste, weet niet wat er overgebleven is en wat erbij gekomen is.

Gemini wint nipt..

HVV'70 - ETC

HVV is uiteraard kampioenskandidaat nr. 1, de mannen spelen geweldige wedstrijden als ik ze zie. Hopelijk kunnen ze de jeugd nog langer vasthouden en doorgroeien naar een hoger niveau.

ETC nog steeds afhankelijk van linkeropbouwer en cirkel? Verder fysiek sterke mannen, als ploegen niet meegaan in het tempo van ETC krijgt ETC het erg lastig.

Ruime overwinning voor HVV'70

• Giedd

Oliveo - Northa Beide zullen lekker in de middenmoot van deze klasse rond banjeren! Northa niet extreem sterk ( vorig jaar duidelijk gedegradeerd ) en oliveo al jarenlang goede middenmoter in de eerste klasse! Toch een overwinning voor Oliveo omdat Northa denkt dat ze in de eerste klasse niet kunnen handballen en overlopen worden aan het begin en ze dit helaas niet goed meer kunnen maken als hun koppie er eenmaal bijstaat!

Conventus - Gemini 2 Of er een paar jongens nou wel of niet van Gemini naar het eerste zijn overgegaan, hier gaan ze duidelijk de punten pakken tegen de zwakke mannen uit Zwijndrecht!

HVV - ETC HVV inderdaad een geweldig ploeg en jeugdopleiding etc etc…Goed gedaan utieraard maar er mag niet verwacht worden dat ze geen teegnstand krijgen! Als ETC zich goed rond de cirkel zich vast weet te mestelen hebben ze een goede verdediging. Aan HVV om hier de scoringsdrift van vorig jaar vast te houden en er dus overheen te lopen!

• Nando

Oliveo - Northa => Oliveo samen met HVV kampioenskandidaat met Ventura 2 als outsider voor de titel.

Northa vorig seizoen alles verloren. En de top van 1e klasse kan zo mee in de Regioklasse C.

Ik gok op een 33-25 in het voordeel van Northa

HVV - ETC=> HVV de andere titel kandidaat. Zullen geen averij willen oplopen. Als HVV het hoofd koel houdt makkelijke overwinning.

ETC zal op routine spelen, daarom geen dikke uitslag 28-22 in het voordeel van HVV.

Conventus - Gemini=> Conventus op wonderlijke wijze niet gedegradeerd. Gemini 2 slechts 1 speler erbij en niemand van het 2e naar het 1e.

Geen nieuwe spelers erbij bij conventus? Zo niet dan overwinning Gemini met 22-30

Eindstand 1e klasse

1 Oliveo

2 HVV

3 Ventura

4 ETC

5 Northa

6 Gemini

7 Atomium

8 Wings

9 Conventus

• Nando

Ik zie net een foutje in mn verhaal.

33-25 in het voordeel van Oliveo en niet van Northa

Sorry

• Corny

Nando,

maak jij nu een fout??? Jeetje, Maar wie is er bij gekomen? Ik denk overigens dat Gemini weer een keurige middenmoter wordt..

• Nando

Conventus - Gemini => Gemini zonder wissels, Conventus met 2 wissels. Bij rust nog spannend 1 punt voorsprong in het voordeel van Gemini. Eindstand 31-24 in het voordeel van Gemini. Goede scheidsrechters en een sterk Gemini.