Uitslagen Hoofdklasse B

• Voorspeller

Wow

Ik bekijk de uitslagen van het weekend toch wel met een open mond.

Allereerst de teams die gewonnen hebben en daarnaast de verschillen.

Waar afgelopen seizoen de uitslag vaak 1,2 of 3 punten verschil was zijn er nu allemaal ruime overwinningen geboekt.

Regioteam - Sos 28-20

Sos nog steeds een smalle basis en het regioteam een mooie eerste overwinning.

Regioteam met een hoge doelstelling, de toon is gezet.

Sittardia - Hellas 28-23

Op zich vind ik dit niet zo een heel grote verassing.

Sittardia thuis sowieso sterk. Snelheid heeft het hier gewonnen van ervaring.

V&L - Gemini 41-28

Niet de 28 voordoelpunten maar de 41 tegendoelpunten verbaasd mij heel erg.

Afgelopen seizoen was het lastig scoren tegen gemini en nu worden ze afgeschoten.

Kan twee oorzaken hebben, of gemini is dus toch wat belangrijke spelers kwijt.

Of V&L is een dusdanig sterke ploeg die gewoon te sterk was. Een combinatie kan natuurlijk ook.

Witte Ster - Ventura 24-28

Zal wel een leuke pot zijn geweest, ik gok redelijk gelijk opgaand maar Ventura wat slimmer en uiteindelijk verdient gewonnen.

Maar wie ben ik.

DIOS - Wings 31-23

De voorspellingen voor de wedstrijd waren verdeeld. 3x wings, 2x DIOS. Uitslag zou dicht bij elkaar liggen.

Uiteindelijk toch gemakkelijke overwinning voor DIOS. Althans zo lijkt het.

Quintus - Atomium 30-20

Zoals verwacht, een slechte start van atomium aan de competitie.

Maar toch laat atomium zich zelden afschieten, dat lijkt hier wel gebeurd te zijn.

Quintus dus echt zo versterkt, of een zeer slechte dag voor atomium.

Ik ben benieuwd naar de wedstrijdverslagen.

Roept u maar!

• Ralf

Regioteam - Sos

Was een leuke wedstrijd voor het Regioteam, SOS inderdaad een smalle basis (hadden 2 wissels) en werden vanaf het begin door de basis van het Regioteam volledig overlopen (8-1 na 10 minuten). Ruststand was 15-10 mede door de nodige wissels aan de kant van het Regioteam. In de 2e helft wederom met de basis een sterk begin en de dubbele cijfers waren een feit (25-12). Daarna was er weinig handbal meer aan, een directe rode kaart voor een van de gefrustreerde kwiekers door op de grond even een knie in iemand zijn nek te planten, gevolgd door direct rood voor een van de regio spelers omdat hij reageerde op deze onsportieve actie door een van kwiekers een duwtje te geven (lees: ondergetekende), zal hier verder niet mijn mening over geven. Al met al inderdaad een goed begin van het seizoen voor het Regioteam. Daarnaast denk ik dat Kwiek het moeilijk gaat krijgen, ken echter de geblesseerden niet en begreep dat ze daar erg op leunen. Van het snelle spel was weinig te bekennen.

Oja de 2e rode kaart van een kwieker die zijn 3e twee minuten kreeg was ook fijn, hij kreeg in de 2e helft 2 minuten en trok toen maar zijn shirt uit. Daarvoor kreeg hij nog een keer 2 minuten. Later in de 2e helft kreeg hij zijn derde tijdstraf en terwijl hij naar de kant liep ging hij nog even lekker spugen naar een van de regio spelers, lekker team dat kwiek.

• pimpernel

ik vond atomium niet zo slecht beginnen. ze begonnen best goed.

doordat quintus en atomium beide heel sterk stonden te verdedigen stond het na 12 min. ofzo pas 3-3 en met rust 12-11 geloof ik.

ik denk alleen dat de selectie van atomium te klein is om dit spel heel de wedstrijd vol te kunnen houden. daarom konden ze niet meer bijblijven. quintus had wel gewoon een volle bank zitten en kon goed doorwisselen. dit was het grootste verschil.

beide keepers stonden trouwens ook heel goed, alleen hield die van quintus het heel de wedstrijd vol.

uitslag was verdiend, denk wel dat atomium ook goed genoeg speelde voor top 5 dit seizoen.

• Bananen Man

Witte Ster - Ventura

Ventura liep in het begin snel uit door een bizar hoog tempo tot 4-8. Een dipje aan Schiedamse zijde en een herpakt Witte ster zorgde voor een ruststand van naar ik meen 17-14. Na rust is er aan beide kanten 7 minuten lang niet gescoord waarna Ventura de wedstrijd naar zich toe trok en hem niet meer uit handen gaf.

Leuke wedstrijd om naar te kijken met leuk technisch handbal van alletwee de teams en een prima scheidsrechterskoppel. Enige minpunt waren de Waldorf & Statler( die 2 ouwetjes van de muppets ) van Waspik die het nodig vonden de scheidsrechters bij elk fluitsignaal van een flinke scheldkannonade te voorzien. Ik heb nog nooit zulke malloten meegemaakt. Gelukkig dat iemand uit de directie van Witte Ster meteen na de wedstrijd heeft toegezegd hier maatregelen tegen te nemen.

• Invoegen

V&L - Gemini

De sterkte van V&L en de brede basis van het team verbaasde vriend en vijand. 30 mensen voor een selectie bij V&L. Combinatie van oudere / ervaren spelers, die de rust bewaren en de jongere talenten, van B- en A-jeugd, met enorme snelheid en techniek.

Eerste 10 minuten ging het gelijk op, na deze tijd was de afronding precisie van Gemini gestopt en ging elk schot, vooral vanaf de linkerhoek, en rechteropbouw van V&L erin. De scheidsrechters hadden de wedstrijd niet goed in evenwicht en floten meer in het voordeel van de thuis spelende ploeg. Kleine maar opvallende fouten, indringen aan de ene kant, voordeel aan de andere kant.

Rust was 18-10, volgens mij.

Na de rust kwam Gemini terug tot 4 doelpunten en na 10 minuten stokte de doelpunten machine en ging V&L los, alles lukte, kwamen een aantal mooie doelpunten uit.

Ik acht V&L in deze doen een absolute kampioenskandidaat. Vooral de afrondingskracht en de spelsnelheid viel mij op.

Ben benieuwd naar hun volgende wedstrijd, blijven ze op de voet volgen.

Wens de volgende tegenstanders succes!

• Jean United

..Moet hier toch even vermelden dat de mannen in het zwart verre van partijdig waren!! De coach van V&L wezen de heren geregeld op “lopen” van 2 van de opbouwers van V&L waarop hun antwoordden: “ Maak je niet druk, gaat nergens meer over!” Twee heren die veel toelieten, maar daarom goed de wedstrijd aanvoelden zonder hem geheel kapot te fluiten!

Eindelijk eens een pluim naar de mannen in het zwart, mag ook wel eens gezegd worden!

• Ben Tetteroo

Alle hoop had ik er op gevestigd dat op dit forum over uitslagen en het handbalspel zou worden geschreven.

Helaas, het gaat weer over scheidsrechters en het zwart maken van spelers en of teams.

Ik dacht dat de hoofdklasse B iets volwassener om zou gaan met het forum.

• Voorspeller

Beste Ben,

Als u het verslag leest van Ralf begint hij gewoon met een normale beschrijving van de wedstrijd en het verloop hiervan.

Dat hij daarnaast ook meldt dat er 3 rode kaarten zijn gevallen vind ik niet heel raar.

Als ik het knietje en het duwtje lees, moet iedereen dit voor zichzelf objectief beoordelen.

In de bovenstaande situatie kan ik me voorstellen dat er wat irritatie en emotie meespeeld. (Beide acties overigens niet goed te praten)

Maar als ik dan lees over spugen naar een tegenstander… Dat is iets wat niet door de beugel kan en bestraft moet worden, raak of niet raak.

Als u de berichten objectief zou bekijken als zijnde een buitenstaander…

Vind u dan nog steeds dat de manier van omgaan met het forum onvolwassen is, of dat een team binnen een vereniging zich onvolwassen gedraagd?

Het enige waar ik het wel met u eens bent is het stukje over scheidsrechters.

Zonder hier diep op in te gaan: Zet het aantal fouten wat je zelf maakt af tegen het aantal fouten van de scheidsrechter voor je hier iets over schrijft.

Reken de heren in het zwart in ieder geval niet af op kleine fouten.

Als u zich zo ergert aan de manier van omgaan met het forum raad ik u aan het gewoon niet meer te lezen en er verder geen waarde aan te hechten.

Persoonlijk vind ik het leuk om te lezen hoe de wedstrijden zijn verlopen en hoe de uitslagen te verklaren zijn.

• narfy

Sittardia 1 - Hellas 3

Sittardia kwam goed uit de startblokken en stond 4 doelpunten voor bij rust (15 - 11). Hellas 3 kwam goed terug in de 2de helft en maakte er een spannende wedstrijd van, met als kleinste verschil 20 - 19 na ongeveer een kwartiertje spelen. Hierna werd er door de heren in het zwart 4 aanvallen achter elkaar een discutabele beslissing genomen, waardoor Sittardia 1 uit een snelle tegenaanval kon scoren. Hierdoor kon Sittardia uitlopen naar 24 - 19 en was de wedstrijd gespeeld. Zonder een waardeoordeel te geven over de beslissingen van de scheidsrechters, mag wel gezegd worden dat dit het kantelpunt in de wedstrijd was… De teams uit de Hoofdklasse B gaan het lastig krijgen om in Sittard te winnen.

• Ben

Beste voorspeler,

ik ben, waarschijnlijk net als jij, een verschrikelijke liefhebber van handbal en ben de eerste die vind dat de genoemde overtredingen bestraft moeten worden.

Uit zeer betrouwbare bron weet ik inmiddels dat dit door de vereniging zelf ook is gedaan.

Wat ik alleen maar wilde zeggen is dat wij het be- en veroordelen van overtredingen over moeten laten aan de betreffende instanties.

Ik weet, weer uit zeer betrouwbare bron, dat SOS-Kwieksport binnen de vereniging een straf en protestcommissie heeft waar zaken worden behandelt die niet door de beugel kunnen maar niet door de scheidsrechter zijn bestraft met een rapport.

Handbal is de mooiste sport die ik ken en ben er dan ook 40 uur per week mee bezig.

Ontoelaatbaar gedrag moet direct en hard aangepakt worden hetzij door de scheidsrechters hetzij door de vereniging zelf.

Uiteraard heb je inmiddels door dat ik een SOS-Kwieksport man ben.

Laten we gewoon met zijn allen zorgen voor een cleane sport en sportbeleving.

Ik ken je alleen als voorspeller maar hoop dat ik je bij een van de herenwedstrijden een keer tegen kom en we lekker kunnen bomen hoe mooi de sport kan zijn.

Groetjes, Ben