Voorspellingen Regioklassen B ronde 1

• Poco-Loco

Zo dan, is wat duidelijker. De eerste voorspellingen alvast, competetitie begint tenslotte alweer over 2 weken. Wie gaat er promoveren? Wie gaat er degraderen? Er is al weer volop gespeculeerd. Aardig wat nieuwe gezichten hier in deze klasse, Teams als Artemis, Hercules 4, Ha-STU , AHV Swift en NOAV. Zullen zei hier punten gaan pakken? Welke teams gaan wel, en welke gaan er misschien niet overleven, of zelf promoveren?? Wie o wie gaat er aan het langste eind trekken? Swift H flink verbouwd en opgebeurd, VHC juist weer sterk verzwakt, jupiter 75 heeft de laatste wonden weer opgelapt, en gaat Blerich weer houthakken, of gaan ze dit jaar echt handballen? WD 2 altijd lastig te voorspellen, vooral thuis. Wat gaat Snelwiek met de nieuwe combi klaarspelen? En kan de vorig jaar zo goed startende Loreal 2 dit jaar wel het jaartje volmaken, of zullen de betere spelers alles op alles zetten om het 1e in de eredivisie te houden? We zullen het wel gaan zien, startend op 10 oktober.

Saturday 10-10-09

Blerick - Jupiter '75

De houthakkers tegen de felle mennekes die zichzelf graag in de underdog positie wurmen. Houthakkend team sterk verjongd, toch al een aardig tijdje aan het trainen. Kan een spannende derby worden. Gaat eraan liggen of jupiter 75 compleet is, en of de houthakkers besluiten te handballen en zo Jupiter toch maar heel gaan laten. Gok hier toch op een gelijkspelletje, Ai, meteen een puntje gemorst! Echter nog steeds een favoriet voor de titel. 23-23

Swift H - Artemis

Swift H aardig aan de weg getimmerd met hun nieuwe trainer. Aardig wat talent in de ploeg rondlopen, met een goeid mix van een aantal oude rotten. Nu uit wel wat beter? Gaat zeker lukken. Artemis daarin tegen vrij statisch handbal. (voor wat ik van ze gezien heb) Goede opbouw rij, waar flink gebeukt kan worden. Zijn de jonges van Helmond daar tegen bestand? Afgelopen jaren altijd punten thuis gepakt. Wat nu ook het geval zal gaan zijn. Ruime overwinning voor Swift, gezien Artemis vrij weinig handballend vermogen heef, en Swift thuis zowiezo onverslaanbaar is. Wachten is op wat ze uit gaan klaar spelen of ze mee gaan doen voor de titel??. 29-19

White Demons 2 - Hercules 4

2e Van WD aardig team, Hercules 4 een lange reis voor de boeg. Wat zal het 4e meebrengen? Vorig jaar toch gepromoveerd? Het 1e zal wat meer voorang hebben, en die moeten toch ook echt op zaterdagavond handballen. WD thuis een stuk beter. Kleine overwinning WD, gezien het harsloos handbal dat Hercules wss niet gewend zal zijn. Veel balverlies lijd tot weinig goals. Degelijke, niet leuke pot om naar te kijken. Adviseer toch 1 van de andere toppers hierboven op zaterdagavond. 21-19

Sunday 11-10-09

Ha-STU - AHV Swift

Nadat heerle de groep verlaten heeft en is vervangen voor het 2e van AHV Swift, zullen er wat andere potjes gespeeld gaan worden. 2 promovendussen tegen elkaar. Ha-STU studenten ploeg, altijd onbetrouwbaar. Soms erg goed en snel spelend, soms wat tegenvallender. Nemen jullie de juiste spelers mee? Thuis wel aanwezig, Swift dat een stukje moet rijden zal wss minder gemotiveerd zijn. Blijft toch nog spannend wat swift mee zal brengen. Echter de jonkies spelen thuis, en dat gaat ze punten opleveren. 22-18

Loreal 2 - V.H.C.

Weer een derby te noemen. Loreal 2 vorig jaar 1e helft koning van de competitie. Dit jaar weer? VHC sterk afgezwakt en mag de eerste wedstrijd meteen uit. Wat gaat VHC dit jaar klaar spelen? Aantal van de beste spelers vertrokken. Is kijken wat de jonkies dit jaar klaar gaan maken daar. Ik schat toch wel in dat ze niet gaan degraderen, daarvoor zitten er teveel andere zwakke broeders in. Toch zal de eerste wedstrijd geen punten op gaan leveren voor VHC. Houd het koppie erbij en in de volgende wedstrijden laten zien dat jullie nog steeds regioklasse waardig zijn! 27-22

Snelwiek - NOAV

Snelwiek heeft dit jaar wat meer gemixt. Jonge garden is wat versterkt met oudere ervarenere spelers. Zal goed in de middenmood mee kunnen gaan draaien> NOAV is van de andere regioklassen over gekomen en zal meteen een snel en fel team tegen gaan krijgen. Ik verwacht dat Snelwiek de punten toch wel echt thuis gaat kunne houden. Noav nog steeds een goede ploeg, maar zal hier te kort komen. Veel goals. 31-28

• 9

Blerick - Jupiter '75

Ik weet niet zozeer of ik dit een derby kan noemen net als Poco dat doet. Zo voelt het bij ons in ieder geval geenszins. We hebben het vorig jaar 2 keer moeilijk gehad met Blerick, of eigenlijk meer met onszelf in die 2 wedstrijden. Beide zijn toen overigens (gewoon) door ons gewonnen. Ik verwacht voor deze wedstrijd eenzelfde scenario; eerst makkelijk een aantal punten loskomen waarna de boel ouderwets inkakt. Gelukkig hebben we dit jaar een bredere selectie waardoor doorwisselen wat makkelijker is dan afgelopen seizoen. Nagenoeg iedereen (behalve ikzelf) is blessurevrij. 2 punten mee naar Eersel.

Swift H - Artemis

Vorig jaar de ‘beslissende’ wedstrijd PSV 2 - Artemis gezien en kan, zeker met de thuis reputatie van Swift, niet anders concluderen dat Artemis flink op de broek gaat krijgen.

WD2 stugge ploeg en kunnen misschien wel als ploeg het slimst spelen in deze klasse. Ook de enige die vorig jaar bij ons in Eersel punten heeft meegenomen. Hercules, althans het 4e, voor mij de grote onbekende. Punten blijven in Berkel.

Ha-STU - AHV Swift

Na het vertrek van Heerle zal het bovenin wat dichter bij elkaar staan. Denk niet dat beide ploegen het de titelkandidaten moeilijk gaan maken dit jaar. Winst voor Ha-stu.

Loreal 2 - V.H.C.

Vorige week VHC met > 20 goals afgeschoten tegen Witte Ster. Ik was er zelf niet bij maar het was huilen met de pet op en armoe troef aan VHC zijde. Hun beste speler is naar ons vertrokken (helaas wel op mijn positie) en nog enkele belangrijke spelers gestopt. Moeten nu al beginnen duimen om te overleven dit jaar. Ik verwacht Loreal 2 de eerste competitie helft minstens net zo goed als vorig jaar. Grote overwinning voor Loreal.

Snelwiek - NOAV

Het is altijd maar even afwachten hoe de randstad boys met de jongens van een andere vereniging overweg kunnen. Vorig jaar onderkant middenmoot, dit jaar bovenkant. Ik heb van horen zeggen dat NOAV een goede ploeg is om rekening mee te houden. Misschien wel de verassing van dit seizoen. Een gelijkspelletje.

• menno

Swift helmond heeft inderdaad flink aan de weg getimmerd is goed bezig.

Maar ik heb gehoord dat er een van de oudere spelers plotseling is gestopt

Is dit zo mannen uit helmond

• Robdk

Er is er 1 weg en 1 erbij… dus dat flink valt wel mee;)

• 12

Saturday 10-10-09

Blerick - Jupiter '75

Winst voor Jupiter. Al zal het houthakken zwaar worden.

Swift H - Artemis

Swift H wint

WD2

Sunday 11-10-09

Ha-STU - AHV Swift

Swift wint..

Loreal 2 - V.H.C.

Agressief Loreal zal winnen.

Snelwiek - NOAV

NOAV zal winnen. (trouwens niet van een andere regioklasse gekomen, maar van de eerste klasse limburg).

• Master Chief

Kheb gehoord dat Vogels vertrokken is..? Had hij weer ruzie of gewoon geen zin meer haha

Nieuweling uit eigen selectie?

• wasbaer

Blerick - Jupiter '75

Winst Jupiter zonder houthakken

Swift H - Artemis

Thuis altijd sterk dus winst SH

Winst voor WD

Ha-STU - AHV Swift

Spannend gelijkspel

Loreal 2 - V.H.C.

Geen derby maar een duidelijk overwinning voor Loreal

Snelwiek - NOAV

Snelwiek is de verassing van dit seizoen

• Robdk

Voogels is vertrokken ja, geen ruzie maar een andere onduidelijke reden.. snapte het niet helemaal…

Nieuweling komt van Bedo

• Helderziende

Hallo liefhebbers,

De voorspellingen van de helderziende en let goed op want het zal wel weer kloppen…

Blerick - Jupiter '75

Winst Jupiter ik hoorde dat de houthakkers gestopt zijn, en buiten dat vond ik het vorig jaar al mee vallen en gedurende het seizoen zijn ze minder gaan hakken dus ik verwacht een stevige maar zeer sportieve pot.

Jupiter wat mij betreft de kampioenskandidaat met die beste oud VHC-er aan het roer….wint gemakkelijk in Blerick

Swift H - Artemis

Swift is beter sneller en meer gedreven dan vorig jaar. Ondanks de gestopte Bartje.V, de ploeg is sterk dit jaar let maar op. Dus een goede overwinning voor Swift.

Tja afwachten wat Hercules op de mat brengt, maar WD wint met een koeienblaas en zonder hars.

Ha-STU - AHV Swift

Of het spannend wordt weet ik niet maar ik gok op een thuisoverwinning voor de Hassies

Loreal 2 - V.H.C.

Een derby is volgens mij vooral plaatselijk tussen twee clubs en Venlo en Valkenswaard ligt te ver van elkaar af om derby te heten. Loreal wint van een verzwakt VHC niet alleen door de smalle en kwalitatief mindere selectie van VHC. maar Loreal 1 speelt op zaterdag dus………..zie 2008/2009

Snelwiek - NOAV

Snelwiek mag dan een verassing zijn maar promeveren uit de eerste klasse limburg is niet niks.

Na het ontstaan van de limburg Lions is Noav goed versterkt en een ploeg waarmee rekening gehouden moet worden.

Ik zeg Noav wint hun 1e wedstrijd uit in Rotterdam

Succes allemaal….