Is handbal een leuke sport

• 2voor12

Als je de laatste 100 berichten is rustig bekijkt, krijg ik de indruk dat “Handbal” nou niet echt een leuke sport is.

Ik ga er vanuit dat ongeveer de helft wel klopt dan is het nog schrikbarend hoe slecht deze sport zichzelf verkoopt.

Een kleine greep uit de laatste 100 berichten.

Spelers die elkaar uitmaken voor van alles en nog wat.

Scheidsrechters die stoppen omdat ze er geen zin meer in hebben door beleid.

Slechte communicatie door het verbond

Competitieprogramma, wat een gedrocht is vooral aan de dames eredivisiekant, leren ze niets van andere bonden.

Er staan er uiteraard zeer veel meer, denk dat dit de belangrikste zijn, maar voel je vrij om nog meer in te vullen.

Vandaag vroeg een kind aan me meester ik wil aan een sport gaan doen, ik dacht ja handbal lijkt me wat voor dit jochie. Ik heb me toch maar bedacht en geadviseerd om maar te gaan judoen. Lijkt me gezelliger.

• handballer

Beste 2voor12,

ik kan je niet anders dan gelijk geven. Op de een of andere manier weet iedereen het altijd beter en blijft een kleine sport klein.

Handbal is een fantastische sport (is wat subjectief). En inderdaad worden er hier en daar de nodige blunders gemaakt. Daar mag op gereageerd worden. Ik vraag mezelf wel altijd af wat iedere schrijver er nu daadwerkelijk zelf aan doet om zaken te verbeteren.

• Peter

Goede discussie,handbal is in mijn ogen een positieve sport.Alleen de dingen er om heen(NHV,clubbestuurders,supportes e.a)maken het moeilijk.

• Harry Heroine

Ik voetbal ook, en daarmee vergeleken is het handbal juist een zeer sociale sport. Bij het voetbal maak ik gemiddeld 1x per 2 maanden een massale knokpartij mee op het veld. Bij handbal nog nooit meegemaakt. En ook het gezeik op de scheids vind ik in de handbalwereld reuze meevallen.

• ploppie

Wacht maar tot je met ons mee speelt, Harry… ;)

• (Duim)-Zuigertje

Judo is altijd al een goede voorbereiding op handbal geweest.

• 2voor12

Misschien vroeger maar nu niet meer

• Knowitall

Handbal is en blijft leuk.X( Verbeteringen zijn altijd welkom, maar zoals bij veel vrijetijdsbestedingen ontbreekt het vooral aan vrijwilligers. :)-DMensen met een hart voor hun sport. Ik fluit nu 28 jaar, train en speel 36 jaar en nog steeds met plezier.

Als je niet wil gaan ervoor en je niet wilt inzetten voor een club doe dan inderdaad iets individueels en niet aan teamsport.

Ieder het zijne, B)maar vooral niet met modder gooien >:D

• CHAMP

handbal is zeker wel een leuke en mooie sport!!!!

helaas zijn wordt altijd de negatieve dingen genoemd zodat er hopelijk ook iets aan gedaan wordt zodat de sport beter wordt en aantrekkelijker voor buitenstaanders

Alles zit er wel in discipline, acceptatie vermogen, samenwerken, inzicht en de wedstrijd lezen enz enz

zeuren op scheidsrechters is vergeleken met andere sporten minimaal. Normaal gesproken vlieg je er ook uit met 2 min als je praat.

En scheidsen kunnen nog zo slecht zijn zolang ze het aan 2 kanten hetzelfde doen dan vind ik het niet erg hoe slecht ze ook zijn en daarbij moeten we blij zijn dat we scheidsen hebben die hun vrije tijd ervoor op offeren om ver weg een wedstrijd te fluiten.

en ind de bond moet nog veel leren!!!