Holierhoek/Velsink

• zondag

Alweer 2 scheidsrechters die hun fluit aan de wilgen hangen, wanwege het wanbeleid van het NHV.

Eerst vd Helm/Wiebrands, die zelfs aangegeven hebben mee te denken met nieuw beleid en nu Holierhoek/Velsink.

Beide goede koppels die bereid zijn veel tijd in ONZE handbalsport te steken.

Maar nee, het NHV maakt geen gebruik van hun diensten, ze weten het zelf immers zo goed.

Chappeau NHV.

Weer een koppel weg, ga zo door !!!!!!!!!!!!!

• narfy

Er schijnt bij de KNVB een scheidersrechtersbaas te zitten met een handbalachtergrond, die vooral faciliterend te werk gaat voor de voetbalscheidsrechters…

• #5 - Harry

Daems / Van Roij nu ook definitief gestopt ! / ?

• #4 - Barry

NHV ga zo door.

Op deze wijze houden we geen enkel capabel koppel meer over in de hoogste klasses van het handbal.

Scheidsrechters geven al jaren aan dat e.e.a. anders moet en werkelijk mis zit.

Daems / van Roij behoorde m.i. tot de beste drie (konings)koppels van de laatste tien jaar. Zonder uitzondering.

Over Holierhoek / Velsink ook nooit te klagen gehad.

Lijkt me verdacht veel op vriendjespolitiek daar op het NHV bureau - in dit geval afdeling scheidsrechterszaken.

NHV dank u de koekoek. Van de ene kant fijn dat koppels nu de daad bij het woord voegen; daarentegen een schande dat zij dit daadwerkelijk moeten doen - en dat er niets met hun reacties wordt gedaan!

Ik verwijs even naar het topic over twee heren even beneden dit topic; wat een verloedering van het Nederlandse scheidsrechterskorps op deze manier!

Al ben ik inderdaad blij met het toelaten van jongere WEL (in tegenstelling tot Scherhage / Scherhage) gemotiveerde EN leergierige koppels tot de hogere divisies, zoals de heren Geraets / Geraets.

NHV doe er a.u.b. alles aan om H / V en D / v R terug te krijgen; openbaar excuus!

PS. Ik ben geen scheidsrechter en ook geen nauwe bekende van, voordat we die reacties krijgen. Ik ben een objectieve handballiefhebber in deze zaak.

• ollekebolleke

Ik vind het ook schandalig dat het NHV scheidsrechterskoppels laten vallen… MAAAAAAR….. is het geen gezeur van scheidsrechters om top wedstrijden te fluiten omdat ze zelf vinden dat ze goed fluiten (en als er kritiek is op hun fluiten dan zijn ze op hun tenen getrapt)? De teams vragen toch ook niet alleen maar om toptegenstanders omdat ze dat leuker vinden. Als je hobby handbal is in dit geval is de hobby scheidsrechter zijn dan ben je toch blij dat je moet fluiten (en kan fluiten)? Ik zie vaak genoeg gezichten van scheidsrechters die denken van “snel even een wedstrijdje fluiten en dan naar huis” zouden die dan allemaal alleen maar topwedstrijden willen fluiten. Scheidsrechters moeten niet zeuren om wedstrijden maar gewoon met plezier fluiten of het nou op lager niveua is in de eredivisie of hoger maakt volgens mij geen drol uit je fluit “de top” van Nedereland, mooier kan toch niet.

• 2voor12

Denk niet dat je het helemaal begrijpt!

Het probleem zit in het feit dat de zogenaamde Topkoppels in nederland niet worden beoordeeld want ze zijn “goed”, deze koppels bij voorkeur de betere wedstrijden krijgen. Volgens mij zit sport zo in elkaar dat je te maken hebt met periodes dat je in vorm bent, een sporter presteert minder en daalt daardoor in de ranking, een team staat laag op de ranglijst en degradeert misschien. Maar nee de zogenaamde topkoppels mogen hun wedstrijden blijven fluiten al presteren ze onder de maat. Is het mooie in de sport niet dat mindere goden een bepaalde periode boven komen drijven, dus in ieders ogen mindere scheidsrechters toch een goede periode hebben, m.a.w. dus ook beter wedstrijkden moeten leiden, en met beter bedoel ik de wedstrijden waar een topkoppel vereist qua ranking, historie (veel kaarten en straffen, etc) uiteraard aangestuurd door een optimaal functionerende ………………… Scheidsrechterscommisie.

Volgens mij zal het een sporter een zorg zijn wie er fluit, als ze maar `voor beide partijen hetzelfde fluiten, echter wat ik zo bespeur ligt dat in handballend nederland anders.

• Ollekebolleke

Is dit wel een topkoppel dan? Presteerde zij dan zo goed? Ik vraag het mij af… ik heb deze jongens nog niet zo zien fluiten als dat het moet, veel loopfouten over het hoofd zien, strafopbouw niet altijd even goed, conditioneel niet de beste (er zijn er nog slechter hoor), te veel aanwezig tijdens een wedstrijd. Dus ik moet eerlijk zeggen dat ze niet moeten zeuren en gewoon fluiten (want dat is toch wat ze willen). Maar ik wel vind dat het beleid anders moet van de scheidsrechters commissie… Wie beoordeelt wie en hoeveel wedstrijden achter elkaar? Moet er niet beoordeelt worden en de wedstrijd erna weer om te kijken of ze wat met de beoordeling doen? Ben met je eens dat koppels uit vorm kunnen zijn en in vorm, maar ze vinden zich altijd beter (ga maar eens naast een scheidsrechter zitten op de tribune) als collegea scheidsrechters.

• #5 - Harry

Ollekebolleke, serieus. Wat wazel je allemaal.

Als speler wil je in de beste wedstrijden stralen, als scheidsrechter wil je dan toch niet anders? Is eredivisie je doel, dan is het goed. Maar als je in de eredivisie bent, dan wil je toch het maximale (best of three misschien wel)? Fluiten in de eredivisie is meer dan hobby. Ik denk dat 95% van de mensen hier niet beseft wat er bij komt kijken. Het is niet zo dat de (eredivisie)scheidsrechters in Nederland alleen maar met handbal bezig zijn op zaterdagavond tussen 20.00 en 21.30 of ergens op de zondag. Iedereen werkt er hard voor om zich zo goed mogelijk te laten zien (en dus ook om de bond zo goed mogelijk te vertegenwoordigen). Het gaat er dus om dat er hier, middels de indeling, oneerlijk beloond wordt.

Daarnaast zijn er absoluut goede en minder goede scheidsrechters, evenals we goede en minder goede spelers, coaches, verzorgers, ed. hebben. Op een enkel koppel na zijn de meesten vanaf 1e divisie niveau best goed te noemen. We moeten ook het verschil tussen een slecht koppel en een slecht gefloten wedstrijd niet vergeten. Als een koppel op een zondag niet goed fluit, wil dat niet zeggen dat het ook geen goed koppel is.

Ook mag jij, Ollekebolleke, mij laten zien hoe je een wedstrijd leidt zonder één fout te maken mbt bijvoorbeeld de loopregel. Als je het zelf niet kunt, mag je me ook een video (ook internationaal) laten zien waar de dienstdoende scheidsrechters hierop foutloos zijn gebleven. Het is niet de kwaliteit van arbitrage wat in Nederland ontbreekt, er is gewoonweg een tekort aan acceptatie en waardering voor de scheidsrechter. Laten we hier samen nou eens aan werken.

Oja, binnenkort start weer een Jong Scheidsrechter project. Schroom niet om je op te geven. Het NHV kan heel wat van jullie, als superscheidsrechters in spe, gebruiken!

• watnudan

In zijn geheel mee eens Harry, goed gesproken (geschreven (tu))

• Ollekebolleke

Zo jong ben ik ook weer niet. Je verhaal is duidelijk. Ik heb deze scheidsrechters genoeg gezien en ook om te bepalen waar ze wel en niet goed in zijn. Loopregel is een moeilijk gebied voor ze maar ook de andere eerder genoemde onderdelen. Natuurlijk kan een scheidsrechter niet alles goed doen… spelers maken meer fouten dan scheidsrechters maken. En natuurlijk is het kl… dat dit koppel zo door de bond wordt behandeld. Ik hoop ook echt wel dat de bond hun excuses gaat aanbieden en ze terug laat komen. Ik vind hun strijd tegen de bond wel aardig maar had toch liever gezien dat ze keihard door hadden gewerkt en in het veld nog meer hadden laten zien wat ze kunnen en verbeteren wat ze niet goed kunnen… En soms moet je gewoon een keer, voor eigen bestwil, dansen naar de pijpen van de beoordelers…