Heren 1e Divisie ronde 3...

• Sjonnie21

De kop is eraf… we zijn inmiddels 2 rondes verder. Nog niet echt verrassingen gezien de afgelopen 2 weken, misschien brengt ronde 3 daar verrassing in.

Hercules - Lions 2

Bedenk me net dat Lions 2 natuurlijk een verrassende prestatie heeft neergezet op bezoek bij de oranjehemden in Nieuwegein (nogmaals complimenten daarvoor!). Ben benieuwd wat ze kunnen maken tegen Hercules. Hercules afgelopen week een ruime overwinning behaald tegen PSV. Verwacht een spannende pot, maar denk dat Lions 2 aan het langste eind gaat trekken. Deze ploeg gaat ver komen dit seizoen.

Tachos - MHV

Als Tachos punten wil pakken dan hebben ze dit weekend een kans(je). Als MHV niet meegaat in het vertragende spel van de ‘Tophandbal Tachos’ dan moeten ze de punten kunnen pakken. Ben benieuwd wat MHV gaat laten zien dit weekend en dit seizoen.

Swift - Volendam 2

Swift afgelopen weekend gewonnen van E&O2. Tweede teams zijn altijd lastig in te schatten. Volendam 1 heeft een op papier makkelijke thuiswedstrijd tegen Haro op het programma dus wellicht komt er een versterkt Volendam 2 naar Arnhem. Aangezien ze in Volendam pas op het einde van het seizoen punten (moeten) pakken verwacht ik dat Swift de punten in eigen huis houdt.

White Demons - Nieuwegein

Pluim voor WD mbt het resultaat van afgelopen weekend. Ook ik dacht ze weggespeeld zouden worden door Lions 2. De stand geeft echter een heel ander beeld. Voor Nieuwegein nu de eerste harsloze wedstrijd sinds de promotie/degradatiewedstrijd tegen MHV van een aantal jaren geleden (toch??). Kwaliteitsverschil is te groot dus ik verwacht dat Nieuwegein de punten mee naar huis neemt of kan WD wellicht verrassen??

DSS-PSV

PSV toch behoorlijk onderuit afgelopen weekend, hoe gaan ze dit oppakken. Schat deze ploeg toch behoorlijk hoog in. DSS zal de punten thuis moeten houden, maar of dat gaat lukken. Misschien met veel strijd en weinig goed handbal kan DSS punten pakken. Gok op een gelijk spelletje.

E&O2 - Internos

E&O2 is lastig te voorspellen. Wie doen er mee dit weekend?? Denk dat een versterkt 2e team toch echt een maatje te groot is voor Internos. Ben benieuwd wat Internos gaat presteren dit seizoen. Denk dat de eerste 7 spelers een goede pot neer kunnen zetten, maar de bank (iedereen die op de bank zit) komen nog wat te kort naar mijn mening.

Bevo 2 - Aalsmeer 2

Duel der 2e teams (waar er overigens nog velen van zullen volgen). Aalsmeer 2 is traditiegetrouw een ploeg om rekening mee t houden. Bevo is wat dat betreft wat minder stabiel, maar absoluut een goede ploeg. Denk dat kwalitatief het verschil meevalt, maar dat het thuisvoordeel Bevo 2 punten op gaat leveren.

Wat zijn jullie voorspellingen???

• #4 - Barry

Hercules - Lions 2

Een van de leukste wedstrijden dit weekend… Frisse, jonge uitploeg die een team treft dat zeker tot de betere teams in deze klasse behoort. Veel ploegen zullen het moeilijk gaan krijgen met het frivole, goed verzorgde - doch wisselvallige - spelletje van LL2, dat haar basis vindt in een offensieve dekking. Uitslag hangt af van hoe Hercules met die dekking omgaat. LL2 verraste Nieuwegein, in dit duel gok ik op een gelijkspel dan wel lichte overwinning voor de thuisploeg.

Tachos - MHV

De Waalwijkers zijn zeer zeker niet de beste ploeg in deze klasse (zacht gezegd) - maar wil Mill behoort dit jaar nou ook niet echt tot de giganten. Als Tachos iets wil dan moet het in dit soort wedstrijden, en dat weet men ook in de Waalwijkse sporthal. Vandaar, lichte overwinning voor de thuisploeg. Wordt het duel om klassebehoud toch nog spannend!

Swift - Volendam 2

Volendam2 thuis gemakkelijker dan in de nieuwe sporthal de Opperdam. Overwinning voor de thuisploeg die na 2 speelrondes toch bovenaan staat met 2 uit 2. Knap, maar misschien wordt het tijd dat de zeges zich iets gaan verruimen..? Afhankelijk van de ploeg waarmee Volendam naar Arnhem afreist zou dit kunnen lukken.

Het fysieke spelletje heeft LL2 goed ontregelt… Als de thuisploeg de Eredivisiedegradant op het zwakke punt (mentaal) weet te pakken, dan wint de harsloze ploeg - hoewel ik het liever niet zo zie. Dus: als WD het spel van Nieuwegein weet te frustreren en de bidons het veld op vliegen - overwinning WD. Toch zou ik m'n geld zetten op de kwalitatief betere ploeg Nieuwegein.

DSS-PSV

Jan heeft toch iets moois opgezet in Eindhoven en ik schat in dat PSV verder is dan DSS, dat al jaren stagneert: hoewel er tegenwoordig een oude grootheid (Patrick Kersten) met de scepter zwaait. Ben benieuwd, gok op een overwinning voor PSV.

E&O2 - Internos

Op zondag zal E&O2 zeer lastig te verslaan zijn - zo ook dit weekend. E&O2 compleet, aangevuld met spelers uit het eerste is een ploeg om zwaar rekening mee te houden. Internos doet dit, maar wint niet. Pijnlijke nederlaag voor de ploeg uit Etten-Leur: al op 4 punten achterstand van de koplopers? Laten we het niet laten gebeuren!

Bevo 2 - Aalsmeer 2

Duidelijke thuisoverwinning voor Bevo2 - al zal Aalsmeer thuis ook de punten in bollenland houden later dit competitiejaar.

• johan 14

Hercules - Lions 2

Gelijk spel, twee ambitieuze ploegen die hoog gaan eindigen. Hercules reken ik tot één van de belangrijkste titelkandidaten.

Tachos - MHV

Winst MHV. Tachos gaat dit seizoen in de problemen komen met deze selectie. Ik vermoed dat alleen een aantal gerichte versterkingen de Waalwijkse club voor degradatie kunnen behoeden.

Swift - Volendam 2

Dikke overwinning Swift. Zelfs zonder de geblesseerde basisspelers gaat Swift meedoen om het kampioenschap.

Nieuwegein neemt de punten mee uit Berkel Enschot. Kleine overwinning, na een spannende wedstrijd.

DSS-PSV

PSV gaat dit seizoen veel ploegen verrassen. DSS is daar het komende weekend een voorbeeld van. Het jarenlang investeren in de jeugdopleiding brengt PSV dit seizoen bovenin de middenmoot.

E&O2 - Internos

Kan alle kanten uit. E en O 2 is de favoriet, daar het de beter ingespeelde ploeg is. Internos is nog duidelijk zoekende naar de juiste vorm en naar de ideale teamsamenstelling. Veel eigen jeugd op de bank, iets waar de ploeg de komende jaren van moet gaan profiteren. Voor zondag een overwinning voor E en O 2.

Bevo 2 - Aalsmeer 2

Aalsmeer 2 neemt de punten mee. De reserves uit het bloemendorp zijn net iets gehaaider dan de reserves uit Panningen.

• compiedompie

Hercules - Lions 2 –> sterk startend Lions 2, maar een volhoudend Hercules, nipte overwinning Hercules

Tachos - MHV –> MHV met een doelpunt of vijf verschil

.

Swift - Volendam 2 –> ruime overwinning Swift

White Demons - Nieuwegein –> Nieuwegein

DSS-PSV –> harde wedstrijd eindigend in een gelijk spel

E&O2 - Internos –> ruim E&O2

Bevo 2 - Aalsmeer 2 –>

net aan overwinning voor BEVO 2