Hoofdklasse B: Ronde 1 komt er aan... Wat gaat het worden?

• narfy

Vlug en Lenig - Gemini

Sittardia - Hellas 3

handbalshop.nl/Witte Ster '75 - Jawasport/Ventura

Regioteam CAD2M - SOS-Kwieksport

DIOS - Wings

vd Voort/Quintus 2 - Atomium'61

Roept u maar!

• Jerry

Vlug en Lening

Sittardia

Ventura

Regioteam CAD2M

Wings

Quintus 2

• Invoegen

Gemini

Sittardia

Jawasport/Ventura

Regioteam CAD2M

DIOS

vd Voort/Quintus 2

• Handballigan

V en L

Sittardia

Jawasport/Ventura

Regioteam CAD2M

DIOS

Atomium'61

• Voorspeller

Eindelijk weer de start van de zaalcompetitie. Ik hoop in ieder geval op een zeer spannende competitie met ploegen die aan elkaar gewaagd zijn en waar iedereen van iedereen kan winnen.

Dit was vorig jaar ook het geval behalve dat PSV bovenaan stond, zijn punten pakte en hard lachte hoe iedereen elkaar afmaakte. Het leukste zou zijn als de beslissing pas in de laatste ronde zou vallen.

Maar goed, niet op zaken vooruit lopen, eerst maar is de eerste ronde.

Vlug en Lenig - Gemini

V&L ken ik niet, geen flauw idee wat voor team dit is en wat ze kunnen, hoe ze spelen enz. Gemini vorig jaar tweede en ondanks dat ze wat spelers kwijt zijn (althans dat begreep ik maar corrigeer me gerust) denk ik dat ze hier wel direct de eerste 2 punten pakken.

Sittardia - Hellas 3

Sittardia vorig jaar in de staart van de hoofdklasse b meegedaan maar zich toch gehandhaafd. Spelen tegen de ervaring van de hoofdklasse. De mannen hebben het toch maar mooi geflikt om met de oude rotten te promoveren en weer een stapje omhoog te doen. Het wordt snel en technisch tegen ervaring. Ik gok op een overwinning voor de ervaring.

Twee belangrijke spelers vertrokken bij Witte Ster, is er nog aanvulling gekomen? Ventura zal na de teleurstelling van vorig jaar (doel was top 3) dit jaar wel hoge ogen gaan gooien. Ik verwacht een ruime overwinning voor ventura

Twee nieuw teams in de hoofdklasse B. Het regioteam ken ik helemaal niet, nog nooit van gehoord. Sos vorig jaar 2e in de hoofdklasse A. Zet de hoofdklasse A af tegen de Hoofdklasse B en iedereen zal het ermee eens zijn dat de hoofdklasse B een stuk sterker is. Toch een overwinning voor Sos vanwege het jaar hoofdklasse ervaring. De mate van overwinning is sterk afhankelijk van de linkshandige opbouwer van Sos waar veel druk vanaf komt.

DIOS - Wings

Vorig jaar de eerste wedstrijd een gelijkspel en de tweede wedstrijd een overwinning voor Wings. Begreep dat Wings zijn keeper gekozen heeft om voor Hellas te gaan spelen en dat Dios zich heeft versterkt. Zal een spannende wedstrijd worden die eindigt in of een gelijk spel of een nipte overwinning voor 1 van de twee ploegen. Zwaartepunt bij Wings is duidelijk de middenopbouwer samen met de linkeropbouwer.

Atomium een zeer goede ploeg, alleen hebben op de een of andere manier altijd opstartproblemen. Laten in de beginfase wat punten liggen en winnen nagenoeg alles in de tweede helft van de competitie wat dan niet genoeg blijkt te zijn. Zijn wel de circkel kwijt (hellas) en een snelle opbouwer/hoekspeler (Volendam).

Quintus 2 heeft zich versterkt met personen uit het eerste team en zal het zeker beter doen dan vorig jaar. Hierdoor denk ik dat Quintus de eerste wedstrijd nipt zal winnen, want dik verliezen doet atomium nooit.

• Klasbak

Vlug en Lenig - Gemini : Weet niet wat er van V&L in het team staat maar denk dat V&L toch de punten in limburg houdt, regelmatige overwinning V&L

Sittardia - Hellas 3: Zelfde verhaal, Sittardia thuis sterker dan uit en Hellas 3 zal in de onderste regionen proberen degradatie te ontlopen.

Witte ster - Ventura : Witte ster verzwakt in vergelijking met vorig seizoen, Ventura sterker dan vorig seizoen, denk dan ook dat ventura hier de winst

zal wegkapen bij Witte ster.

Regioteam - SOS : Vermoed dat dit een closecall wordt voor 1 v/d teams, houdt het dan ook een gelijk spelletje.

DIOS - Wings : Vorig jaar Wings gewonnen in de kl*te ballon, denk nu echter wel dat DIOS dit jaar thuis niet meer verliest, dat wordt de uitdaging van de uitspelende teams dit jaar.

Quintus - Atomium : Denk de klapper van het weekend. Atomium al jaren in de top 4 en zal ook dit jaar weer goede resultaten behalen. Quintus heeft veel spelers aangetrokken voor het 1e team waardoor automatisch het tweede weer sterker wordt. Denk dat Quintus in het begin v/h seizoen veel punten zal halen en de winst op de heul binnen sleept.

• Jean United

Vlug en Lenig - Gemini

Moeilijke wedstrijd om te voorspellen. Denk dat Gemini de punten mee terug gaat nemen naar Zoetermeer. Dit omdat V&L pas te laat wakker gaat worden.

Sittardia - Hellas 3

Sittard ontsnapte vorig seizoen maar nèt aan degradatie, maar is toch een club die altijd weer erbovenop krabbelt. Ook dit jaar weer met een aantal spelers die terug zijn vanuit de Lions (Pierre Velraeds - linkerhoek en Bart Braeken - opbouw), gaan ze dit seizoen zeker niet degraderen en vormen ze thuis voor veel teams een onneembare vesting! Sittard houdt de punten in Geleen-Noord!

Als ik iedereen zo mag horen gaat Ventura de status van “stabiele middenmotor” nu eens eindelijk verbreken. Ik ga dan maar mee met de meerderheid en laat ze de punten pakken bij “Bruine Anjer in de Gewassen Piemel”.

Regioteam is een aardig team, maar zijn niet voor niks 2e geworden in de regioklasse vorig seizoen. Hebben veel ambities maar mogen dit jaar denk ik blij zijn met de punten die ze pakken dit seizoen. Getuige de “hoofdklasse-ervaring” van SOS wordt het dan maar een overwinning voor deze heren.

DIOS - Wings

Waarom is de Ballon zo'n kl*tehal?? Kga voor Wings..

Denk meteen een topwedstrijd dit seizoen, maar Quintus is dit seizoen oppermachtig en zal promoveren naar de 1e Divisie.

Kan iemand trouwens eens vertellen bij welke teams er gespeeld mag worden met Hars???

• Voorspeller

Als ik het zo een beetje aanhoor van iedereen zijn dit seizoen Ventura, Quintus en Atomium de favorieten.

Ventura en Quintus schijnen zich dusdanig versterkt te hebben dat zij vanaf vorig jaar middenmoot en staart opeens titelkandidaat zijn.

Met hoeveel ploegen hebben beide zich versterkt of zijn ze gewoon op en top in vorm?

Atomium is juist afgezwakt met 2 spelers en niet direct de twee onbelangrijkste spelers.

Opvallend is dat Gemini (vorig jaar 2e) en gewonnen in de wedstrijd tegen de nummer 2 uit de hoofdklasse A niet echt goed naar voren komt.

Zijn hier veel speler vertrokken dat iemand weet?

Dan nog het regioteam. Normaal gesproken is een ploeg die 2e wordt in de regioklasse niet direct een titelkandidaat voor in de hoofdklasse.

En dan zeker niet in de hoofdklasse B. Nu lees ik zojuist op handbalstartpunt het volgende:

http://www.handbalstartpunt.nl/2005kr-artikelen/cad2m-504.htm

Hiermee vind ik dat Moenier Ali en Khalid Ahmed de underdogpositie enigzins hebben verspeeld.

Het regioteam is volgens eigen zeggen een dusdanig goed team dat zij bij de eerst twee willen eindigen. Redelijk grote woorden maar wie weet.

Geen onderschatting tav deze ploeg dus. Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Dios heeft een ballonhal met een veld waar je geen valworpen op wilt maken. Redelijke rare vloer en dus geen sporthalvloer.

Hars weet ik niet precies: Hellas en Quintus wel iig :)

Het belooft in ieder geval een mooie competitie te worden met meer verassingen dan we denken gok ik.

Stiekem gok ik dat een team die op dit moment niet hoog in wordt geschat het heel goed gaat doen, dat gevoel heb ik. Geen onderbouwing

• rienk

Ventura is niet zoveel veranderd hoor ten opzichte van vorig jaar!

een jongen weg, en eentje erbij…

Dat zal het verschil toch niet maken?..

• Tonijn

Vlak SOS niet uit…

Oké hoofdklasse A is meestal wel wat zwakker dan hoofdklasse B (alhoewel E&O2 het niet slechter doet dan PSV als verse promovendi), maar SOS heeft een snel spelletje en een tweeling die lekker van afstand kan schieten.

DIOS heeft inderdaad die rare hal met rot vloer, maar ze zijn wel sterker dan vorig jaar. Wings heeft het vooral van harde acties….

Succes allemaal!