Heren 1e Divisie - Ronde 2

• #4 - Barry

Een mooie eerste ronde, met verrassende uitslagen en opvallend puntverlies. Blijkt alweer dat de tweede teams deze competitie beslissend gaan zijn; in hoeverre zullen zij een constante prestatie kunnen leveren…

Desalniettemin Limburg Lions 2, E&O2 en zeker ook Bevo 2 gefeliciteerd met de eerste puntjes.

TB Europe MHV - Eurotech Bevo 2

PSV - Hercules

AHV Swift - Pals groep E&O 2

FIQAS Aalsmeer 2 - DSS

Kras Volendam 2 - Venus Nieuwegein

Limburg Lions 2 - White Demons

Internos - Red-Rag Tachos

Oei oei kieperkiller, hoe zuur zijn de druiven? Hebben je nog niet gehoord op 't forum… Wordt dat deze week anders? In ieder geval is deze ontmoeting met de reserves uit Panningen op zaterdagavond: een hele geruststelling nietwaar!? Toch voorspel ik overwinning voor Bevo 2, hoewel de eerste tien onwennige harsloze minuten voor de thuisploeg zullen zijn - tenzij de gebroeders Scherhage anders beslissen.

PSV - Hercules

De heren uit EHV de gakste o.l.v. Jan vorige week een mooie overwinning geboekt; welkom in de 1e Divisie. Deze week de eerste thuisoverwinning: Hercules met meer ervaring moet wennen aan harsloos handbal, terwijl de thuisploeg slimmer met de kansen omspringt.

Oei Swift, misstapje vorige week in de tweede helft? Dat zal deze week niet mogen gebeuren tegen een toch wel betere ploeg. Uit de krant vernomen dat het tweede bedrijf vorig weekend aan Arnhemse zijde instortte, terwijl E&O2 op bezoek zal komen met een stel jonge dolle honden… Toch gewoon een overwinning voor de thuisploeg, hoewel E&O2 uit lastiger zal worden.

FIQAS Aalsmeer 2 - DSS

38-21. Simpel: betere handballers, wedstrijd in Aalsmeer waar het bloemencorso langzaam weer aan de praat gaat en de Heemskerkers oprollen.

Nieuwegein vorige week pijnlijk op de bek gegaan, weggespeeld door een paar jochies van grotendeels <18..! Ploeg mag zich wel achter de oren krabben, en zal willen vlammen tegen Volendam 2, dat in deze eerste twee rondes de puntjes nog niet hoefde te pakken. Overwinning voor Venus, I am your fire maar niet heus.

Hoehoe wat is het leuk om een groep GOEDE handballers in de 1e Divisie te mogen verwelkomen. Top 3-5, de Limbo's komen er aan! Demonen met stukken minder handballoos vermogen, en vooral onvermogen om met hars te ballen. Fluitje van een cent voor de ploeg met de agressieve jonge dekking - die het wel hard zal moeten gaan afleggen tegen de echte titelfavorieten.

Vorige week zijn een paar jongens van ons op zaterdag wezen kijken bij Swift-Tachos. Hoewel we zelf de punten hebben laten liggen in Limburg waar alles tegen zat, mag het deze week geen probleem wezen thuis tegen Tachos. We moeten gewoon van onszelf uitgaan en dik winnen in dit Brabants onderonsje.

• compiedompie

TB Europe MHV - Eurotech Bevo 2 –> ruim overwinning voor BEVO 2

PSV - Hercules –> Hercules met minimaal 4 verschil

AHV Swift - Pals groep E&O 2 –> Pals groep E&O 2 op het nippertje

FIQAS Aalsmeer 2 - DSS –> FIQAS Aalsmeer 2

Kras Volendam 2 - Venus Nieuwegein –> Venus Nieuwegein

Limburg Lions 2 - White Demons –>Limburg Lions 2 ruim

Internos - Red-Rag Tachos –> Internos

• #5 - Harry

Waarom staan Daems/van Roij niet meer op de wedstrijd PSV - Hercules?

• #5 - Harry

Sterker nog, het volgende duo fluit deze wedstrijd: Ende van den, William + Holierhoek, Adri

Een gelegenheidsduo? In de eerste divisie?

• #4 - Barry

Ahjoh, PSV heeft Daems/v.Roij toch niet nodig om te winnen…..

• #5 - Harry

Ken dat hele PSV niet… ben benieuwd dit seizoen daar…

Goed overigens, dat je jezelf bezig houdt met het lezen van alle krantenartikelen:

''Uit de krant vernomen dat het tweede bedrijf vorig weekend aan Arnhemse zijde instortte..''

• Sjeits

Ik geloof dat het hier om een nieuw gevormd koppel gaat. William van den Ende en Adri Holierhoek zijn samen gaan fluiten na het (noodgedwongen) stoppen van zowel Ivo Berendse als Bert Velsink. Volgens mij zit het zo…

• GaspardBrancard

MHV ´81 - BEVO 2

Begin zal voor de Millenaren zijn, daarna gaat de Panningse ploeg de wedstrijd naar zijn hand zetten en winnen in Mill

PSV - Hercules

Hercules naar eigen zeggen een punt verloren tegen Aalsmeer wint in Eindhoven

AHV Swift - E&O 2

Swift is het eigenlijk verplicht om te winnen als titelkandidaat zijnde, doen ze ook wel, met moeite

Aalsmeer 2 - DSS

Aalsmeer uit is altijd een moeilijk verhaal, vooral voor de Heemskerkers, Aalsmeer wint

Volendam - Nieuwegein

Laat Nieuwegein zich weer overrompelen? nee, dat niet, maar Volendam gaat het de Nieuwegeiners wel lastig maken

Winst LL 2, duidelijk

Internos - Tachos

De tweede Brabantse Derby, een Groene Ster reunie, wordt een klinkende overwinning voor de ex-Groene Sterren die voor Internos uitkomen.

Iedereen veel succes!

• Kazoui

Dit keer een voorspelling voordat de wedstrijden gespeeld zijn (al wist ik de uitslagen toen nog niet) ..

MHV ´81 - BEVO 2: Dit wordt een spannende pot, de verschillen zullen erg klein zijn. De Millenaren hebben na de vorige wedstrijd wat goed te maken, al schat ik ze niet erg hoog in dit seizoen. Thuis pakt Mill echter toch de nodige punten om niet in de degradatiezone te komen. Bevo 2 heeft echter in uitwedstrijden toch minder in huis, dan in Panningen zelf. Ze hebben weliswaar vorige week de mannen uit Etten-Leur verslagen, maar in Mill gaan ze toch aan het korste eind trekken. 32- 29 Voor de Millenaren, maar een korte busreis voor de mannen uit Panningen.

PSV - Hercules: Dit vind ik een moeilijke voorspelling, omdat ik zowel PSV als stuntploeg dit jaar zie en Hercules als een titelkandidaat. Ik gok op een wedstrijd met vele doelpunten, waarin Hercules toch aan het langste eind trekt. Al durf ik dit niet zeker te zeggen, PSV speelt namelijk een erg snel en beweegelijk spelletje. We gaan nog veel verrassende uitslagen van deze ploeg uit Eindhoven zien dit jaar! 30-34 Voor Hercules, wat hoge ogen gaat gooien dit jaar, vorige week inderdaad een punt te weinig gepakt tegen Aalsmeer 2.

AHV Swift - E&O 2: Twee ploegen die ik erg hoog in schat, maar ik denk dat Swift thuis dit jaar weinig punten gaat laten liggen. Het zal aan de samenstelling van E&O 2 liggen, ofdat deze wedstrijd een verrassing op gaat leveren. Mits zij met een volledige ploeg komen kunnen zij weleens punten uit Arnhem weg gaan kapen.

Ik gok op een stunt van E&O, omdat het eerste team dit weekend vrij is. 29-33 Voor de ploeg uit Emmen. De Arnhemers blijven huilend achter..

Aalsmeer 2 - DSS: Overwinning voor Aalsmeer, altijd sterk in de thuiswedstrijden. Als dan ook nog eens het 1e team vrij is, is de ploeg uit de bloembollenstreek haast onverslaanbaar thuis. DSS vorige week nog succesvol, deze week kansloos. 35- 24 Voor Aalsmeer en een kater voor de Heemskerkse mannen.

Volendam - Nieuwegein: Ook dit gaat een zware bevalling worden voor Nieuwegein en ik wil niet al te negatief zijn. Maar zondagavond staat er waarschijnlijk achter Nieuwegein toch 2 gespeeld, 0 punten. Volendam speelt thuis en na een avondje paling eten, staan de Volendamse mannen zondag topfit op het veld.

Kleine overwinning: 28-26 voor Volendam. 's Avonds nagenieten met de songs van Nick en Simon!

Limburg Lions 2 - White Demons: Dit wordt de dikste overwinning in deze speelronde. Ik gok op een ware afslachting: 10-15 doelpunten verschil in het voordeel van de jonge mannen! White Demons: degradatiekandidaat, Lions dikke middemoter.

Internos - Tachos: Een erg mooi affiche, zeker voor de mensen uit de regio met nostalgische gevoelens. Na jaren weer de Brabantse derby en men mag er wat van verwachten. Al is Tachos wel erg verzwakt en moet het uitkijken dat het na de degradatie van vorig jaar, dit jaar niet meteen weer degradeert. Vorige week nog bijna voor een stunt gezorgd in de 2e helft tegen Swift, maar dat was niet vanwege de klasse van de mannen uit Waalwijk. Internos vorige week een valse start gemaakt, maar gaat het thuispubliek zeker vermaken deze zaterdag. Vol goede moed zullen zij de komende wedstrijd tegemoet zien is de algemene verwachting.

• Febo

Angstgegner van MHV…. dus de punten gaan mee naar panningen

PSV - Hercules

Spannende pot die gewonnenn wordt door PSV. PSV kan nu allicht wat beter handbal laten zien nu ze in de trimonapot mogen roeren

Als swift al bijna niet van tachos kan winnen dan al helemaal niet van E&O 2 Ik denkdat swift pas kans maakt op de titel als ze compleet zijn

FIQAS Aalsmeer 2 - DSS

Eitje.. Ik denk dat DSS degradeerd dit seizoen. Punten zullen ze dus zeker niet gaan pakken tegen aalsmeer

Volendam 2 wint voorlopig nog niet. Punten worden meegenomen naar reyer louw

Ik hoorde dat White Demons een samenwerking aangaat met een cluppie uit de buurt (dongen) Ik hoop voor de bandenplakbrigade dat ze een paar dorpjes verder wel weten wat goed handbal is, en misschien wel een pot plak introduceren.

De talenten uit limburg zullen even laten zien hoe het moet, dus dikke winst voor LL

Tja Internos is wel bekend, maar tachos is nog steeds moeiljk in te schatten. Misschien dat het door het overschot aan spelers uit zevenbergen nog wel eens eens een leuke derby zou kunnen worden. Ik ga voor de ploeg met de meeste groene sterren. Internos dus