Heren 1e Divisie - Ronde 1

• #4 - Barry

Hallo allemaal; na een welverdiende vakantie weer terug op het forum en ook op de handbalvloer - hopelijk is de zomer voor jullie ook erg prettig verlopen!

Het is weer tijd voor een nieuwe competitie, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Wat brengt het nieuwe jaar; titelstrijd, degradatiebloed, harsgezeur, blessures en herstel, wat brengen de tweede teams met zich mee en wie zijn de titelkandidaten? Roept u maarrrrr… Wie eindigt op 1?

White Demons - P.S.V.

De heren promovendi uit Eindhoven (de gakste!) vallen meteen met de kont in het harsloze diepe Berkel-Enschot, of zijn de mannen van Jan daaraan gewend(…)? Wegens gebrek aan handballend vermogen bij de demonen en slechts vervelend thuispubliek aldaar wint PSV gelijk de eerste, op karakter weliswaar.

RED-RAG/Tachos - AHV Swift

Het einde van een tijdperk; geen versterkingen voor de Eredivisiedegradant, alleen maar aderlatingen. RED-RAG nog niet afgehaakt als sponsor dus de jongetjes van Tachos mogen nog even in hun autootjes blijven rondrijden, maar voor hoe lang nog…? Uit de Ere en direct uit de Eerste als ze niet opletten. (Titelkandidaat) Swift is ook zonder Beke sterker in deze pot, zeker gezien de versterkingen in Arnhem.

Venus/Nieuwegein - Limburg Lions 2

Meest interessante pot van het weekend. Nieuwegein alleen Miedema moeten uitzwaaien, de grote vraag wordt, zijn we een team..? Want dan mag de thuisploeg zich uiteindelijk gerust bij de bovenste vijf scharen.. Dan de voormalige wilde honden; hoe (jong) is hun team, werpt het vele trainen zijn vruchten af of blijft de blessurestroom in Zuid-Limburg aanhouden? Tien verschil ten gunste van de mannen tegen de jochies.

Hercules - FIQAS/Aalsmeer

Thuisploeg huilt met knikkende knieen want heeft geen wedstrijdbal meer. Aalsmeer begint voor de verandering eens met een uit-overwinning. Groeneveld afgelopen weekend nog in de goal bij Europacup, hoeveel keept hij weer in het tweede dit jaar (thuiswedstrijden?)?

DSS - TB Europe/M.H.V.'81

Mill heeft het traditioneel lastig in Heemskerk en de ploeg heeft noodgedwongen een verjonging moeten ondergaan. Géén titelkandidaat dit jaar, maar degradatiekandidaat ook weer niet, toch Kieperkiller?? Overwinning voor DSS.

Eurotech/Bevo HC 2 - Internos

Wedstrijd op zondag, dus Internos zal het wel lastig krijgen met de dubbelaars uit Bevo 1 - en dat zijn er tegenwoordig heel wat, en goed. 30-20 voor de Limlanders; hoewel Internos er ook sterk op vooruit is gegaan, maar nog moet groeien.

Pals Groep/E en O 2 - KRAS/Volendam

Eveneens een zondags evenement, terwijl de palingeters het wel weer niet nodig zullen vinden om in het begin van het jaar te toppen, en dus met het 3e richting Emmen afreizen (??). E&O2 als nieuwkomer thuis zeer sterk en vrijwel onverslaanbaar, zo ook in deze wedstrijd. Toch wil ik ze uit nog wel eens zien winnen.

• Febo

White Demons - P.S.V.

White Demons moet het tegenwoordig hebben van de jeugdopleiding van een andere vereniging. Misschien werp dit over een paar jaar zijn vruchten af maar nu nog niet. PSV heeft harsloze ervaring en zal dit klusje even klaren

Tachos erg zwak Swift erg sterk swift dus

Nu red nieuwegein het nog wel maar halverwege het seizoen zakken ze door het ijs. Nu nog nieuwegein dus

Herculers er keihard af…..

Zou nu dan eindelijk mhv er dit jaar uitgeknikkerd worden.. MHV naar hoofdklasse en white demons volgend jaar in een nieuwe sporthal… zou ideaal zijn.. Dus ik hoop dat DSS wint hoewel dat eigenlijk nog grootere pannenkoeken zijn dan in Mill

Internos erg sterk, maar ze kunnen toch echt maar 7 man op het veld zetten. de ajeugd van bevo gaat het ze nog best moeilijk maken maar gaan niet winnen

Nico komt pas in februari weer in actie dus nu nog geen punten voor die palinghappers

• judge

NR 13 volgens mij ben jij hier de grootste pannekoek!!

• (Duim)-Zuigertje

White Demons - P.S.V.

Vervelend thuispubliek ????????

Komt er dan nog publiek ?

Winst PSV

Tachos - Swift

Is Swift al zeker van de titel ?

Deze winnen ze zeker.

Nieuwegein - Limburg Lions 2

Volgens mij wordt dit de 1e van de 2 thuisoverwinningen dit weekend.

Hercules - Aalsmeer

Haagse Harry heeft veel moeten inleveren aan zijn eigen cluppie op de laan van poot.

Wordt denk ik zijn laatste seizoen. Morst veel punten, ook dit weekend.

DSS - M.H.V.'81

Mill begint altijd vrij sterk aan de competitie, pakt (als vanouds) net niet de 1e periode.

Bakt er na de kerst ook weer traditioneel geen snars van, maar weet deze nog wel te winnen.

Killer wordt geen giller, adel verplicht.

Bevo HC 2 - Internos

Internos gaat samen met Swift voor de titel.

Ik durf mijn geld nog niet op een van die twee te zetten.

Deze winnen de boys uit Leur of komen ze uit (ik weet van niets) Etten.

Ik ga eerder voor 28 - 39

E en O 2 - Volendam

E&O heeft zoveel nieuwe spelers naar hun selectie weten te halen die het (soms) net niet zijn, dat het 2e flink werd versterkt. De 2e ploeg die er dit weekend er een thuisoverwinning uitsleept.

• Norrit

White Demons - P.S.V.

Tja, hier speelt dus niemand uit. Ga voor PSV…

Tachos - Swift

Lijkt me duidelijk, Swift

Lions worden te laat wakker, Nieuwegein wint

Hercules - Aalsmeer

Aalsmeer zou hier gewoon moeten winnen

DSS - M.H.V.'81

Nu weet ik niet wat MHV dit jaar voor materiaal heeft, maar gok toch dat ze hier winnen

Bevo HC 2 - Internos

Internos laat zich verrassen, Bevo wint

E en O 2 - Volendam

Lijkt me dat E&O het 2e team wat beter bevoorraad, dus E&O

• Kloontje

White Demons - PSV

Winst PSV, ruim ook nog, denk ik… WD beetje uitgespeeld in de 1e divisie.

Tachos - Swift

Swift wint ruim, ook zonder Beke en Sinkeldam redden de Arnhemmers het met twee vingers in de neus.

Nieuwegein laat zich niet verrassen en wint, maar niet ruim.

Hercules - Aalsmeer 2

Aalsmeer goed op elkaar ingespeeld en altijd een zware kluif voor alle tegenstanders, Hercules goed versterkt, gok op gelijkspel of nipte winst voor Aalsmeer.

DSS - MHV'81

MHV behoorlijk verzwakt, gaat het net niet redden in Heemskerk, nipte winst DSS

BEVO 2 - Internos

Bevo draait ook altijd leuk mee in de 1e divisie, Internos had vorig seizoen veel pech, dit seizoen behoorlijk versterkt maar nog niet helemaal op elkaar ingespeeld. Internos wint wel, maar met moeite.

E&O 2 - Volendam 2

Ik ken E&O 2 eigenlijk niet, maar heeft voor het eerste behoorlijke versterking gekregen, dus alles wat daar afvalt, speelt in het tweede en heeft eredivisie ervaring. Volendam is vorig seizoen eigenlijk gedegradeerd en is (in mijn ogen onverdiend) teruggekomen in de 1e divisie en heeft hier ook dit seizoen niets te zoeken. Ruime winst voor E&O

• Grote trom

White Demons - P.S.V.

Van mij mag iedereen winnen in dat foute dorpje. Ondanks alle middelen die ingezet worden door de thuisploeg / bestuur / supporters zal PSV hier gaan winnen. Ik hoop dat vele teams dat voorbeeld volgen.

Ik moet het nog zien dat Swift een titel kandidaat is. Deze wedstrijd zal daarvoor geen graadmeter zijn. Winst voor Swift.

Moeilijk te zeggen waar beide teams nu staan. Gokje: winst voor Nieuwegein. Maar of ook de dames thuis winnen…?

Aalsmeer al jaren een zekere en goede tegenstander. Geen idee waar Hercules nu staat. Winst Aalsmeer.

Over beide teams is aan het begin van dit nieuwe seizoen bij mij weinig bekend maar van mij mag DSS winnen.

Uit in het limburgse is het altijd lastig maar Internos gaat op tactiek (door Jan W. uit de hoed getoverd) en inzet winnen.

Volendam 2 is bekend. Door wazige regels van NHV toch in deze divisie gebleven. E en O is voor mij nog redelijk onbekend. Op basis van de manier van promoveren zet ik in op E&O. Doet de mossel mee?

• Kazoui

White Demons - P.S.V.

Overwinning voor de Witte Demonen. Reden is simpel: geen hars, foute beslissingen scheidsrechter en P.S.V. schrikt zich rot van de zwakheden van de thuisploeg en van het vervelende publiek.

Dikke overwinning voor AHV Swift, nu de grootste talenten van Tachos weg zijn en enkele dragende spelers ook hun carriére elders voort zetten is Tachos een jaar later weer degradatiekandidaat. Swift daarentegen heeft een jonge brede ploeg, met enkele geroutinierde spelers en is dan ook titelkandidaat.

De grote vraag is: Kan Venus/Nieuwegein het verlies van enkele spelers opvangen? Zo ja, dan is het een aardige ploeg en draait het in de top van de eerste divisie mee. Over de Limburg Lions 2 ben ik erg te spreken, zeer jonge ploeg, die ook zeker in de top gaat meedraaien. Grote vraag blijft, zal de ploeg met hun prestaties stabiel zijn..

Verder verwacht ik een overwinning voor Lions van 5 punten verschil.

Hercules is in mijn ogen ook zeker een ploeg die voor de titel mee gaat spelen. Selectie versterkt en na vorig seizoen willen ze zich zeker revancheren. Aalsmeer altijd sterke ploeg, wordt gewoon weer middenmoot.

Overwinning voor Hercules, want Aalsmeer komt met een niet al te sterke ploeg.

Gok op een gelijkspel, DSS kan ik niet inschatten. MHV verzwakt en op trainer ook zeker achteruitgegaan. Gaat dit seizoen alleen nog veel punten in de thuiswedstrijden pakken, zie redenen net als bij White Demons.

Internos zal het lastig krijgen, maar zal na een degelijke voorbereiding aan het langste eind trekken. Wedstrijd van vele doelpunten, 33-36 voor Internos. Voor het eerst pakt het team uit Etten-Leur de overwinning in Panningen. De reserves van Bevo zullen echter nog wel problemen gaan krijgen met voor velen het dubbelprogramma, wat zij zullen moeten draaien.

Dikke overwinning voor E en O 2, dat dit seizoen hoge ogen gaat gooien, Alleen wel het probleem net als de andere 2e teams van de topclubs: kan niet promoveren. Maar handhaving zal niet in problemen komen, Volendam pakt genoeg punten dit jaar om niet net als vorig jaar in de problemen te komen. Als reactie op de vorige auteur: de Mossel zal nog niet meespelen.

• Febo

Goeie voorspelling kazoui… Volgende keer graag voordat de wedstrijden afgelopen zijn.:)-D

• Foeks

De Mossel gokt op een rentree in het 2e op 27/9. Grote trom mag raden wie dan de tegenstander is……………:)-D