NHV laat veel leden liggen

• NHV graag meer handbal in NL

Ik lees de laatste tijd veel over dat er meer gehandbald moet worden in Nederland (het is tenslotte de mooiste sport). Dus ik heb eens rondgekeken waar volgens mij lege plekken zijn op de handbalkaart. Tot mijn verbazing zijn er veel steden waar geen handbal is, of bijna niet meer is. Wat kan het NHV hieraan doen?

Ik denk dat met name de afdelingen hier in een taak hebben, om hier te promoten en desnoods een vereniging op te starten. Dit is niet aan de verenigingen. Ook al zijn hier een aantal initiatieven aan de gang. Volgens mij zijn Westlandia en Unitas (Zuid-Holland) bezig om een vereniging op te zetten in Hoek van Holland (Ga hier zeker mee door).

Maar als je er vanuit gaat dat een half procent van Nederland handbalt, dan moet je elk stad met meer dan 15.000 inwoners zeker een vereniging hebben van 75 leden. Enkele voorbeelden Sneek heeft 33.000 inwoners dus dat zijn mogelijke 165 leden, maar er is geen handbalvereniging. Woerden 34.326 inwoners, 171 mogelijke leden –> geen handbalvereniging. Terneuzen 24.756 inwoners, 123 mogenlijke leden –> geen handbalvereniging.

Als elke afdeling nou eens opzoekt in de eigen afdeling in welke grotere plaats is er geen handbal is en zichzelf de komende 3 jaar tot doel stelt om hier een grotere vereniging op te starten, dan is dat een mooi begin voor een mooie toekomst

Dus NHV onderneem ook meer actie op dit soort gebieden.

Een grote handbal fan

• lefthanded

Ik denk dat het NHV momonteel teveel aandacht geeft aan de topsport (denk aan de explosieve groei van de talentencentra) en vergeet dat er ook nog een zoiets als breetesport bestaat.

Maar het lijkt me een goed idee dat iedere afdeling binnen 3 jaar een nieuwe gezonde vereniging neerzet.

• Jean United

Vriend..laat deze onzin..

Ik moet nu al ver genoeg rijden voor uitwedstrijden!

• Koning Handbal

Ben het helemaal met de anderen eens. Vanuit ledenwinst in de breedtesport komt vanzelf talent te voorschijn waar we wat mee kunnen. Betekent overigens niet dat we met topsport moeten stoppen, maar extra en veel aandacht en ondersteuning voor breedtesport is noodzaak.

• Draaibal

Kijk, hier praat ik nou graag over mee!

Vereniging in Hoek van Holland is zeker een goede zet. En ik ben het er ook mee eens dat er in elke regio minstens 1 misschien wel 2 nieuwe verenigingen bij moeten komen in de aankomende 3 jaar (vooral in Zeeland en Flevoland). Zoals Koning Handbal al eerder heeft vermeld, hoe meer er aan de breedtesport wordt gedaan, hoe meer talenten er vanzelf naar boven komen.

Als er een nieuwe vereniging wordt opgezet, dan moet dat natuurlijk worden ondersteund door verenigingen uit de buurt. Zoals bij Hoek van Holland met Westlandia en Unitas`63. Al moet ik zeggen dat Zuid Holland wel een goede regio is om handbal uit te breiden.

• Lefthanded

Ik denk dat er niet alleen in Zeeland en Flevoland iets moet gebeuren maar ook in afdeling Noord, volgens mij gaat het daar ook niet zo lekker qua aantal leden/verenigingen. Ook in Oost zou er iets met het heren handbal moeten gebeuren.

Ik hoorde dat er vroeger in Goes (Zeeland) 4 handbalverenigingen waren. Nu nog maar 1 vereniging met 50 leden. Als je het sommetje toepast van dat een half procent van Nederland handbalt, dan zou je daar minstens 135 leden moeten hebben.

Je merkt het trouwens ook aan het aantal afdeliningen die samen gaan omdat er niet genoeg leden/verenigingen zijn: regio Rotterdam/Den Haag, regio Utrecht/Noord Holland, regio Brabant/Zeeland.

Dus het lijkt me een goed idee dat elke afdeling een nieuwe gezonde vereniging opricht binnen de eigen afdeling. En dus gelijk met breedtesport bezig is.

Westlandia, Unitas'63 ga zo door, de afdelingen kunnen vast wel bij jullie aankloppen voor advies.

• Draaibal

Kortom, in heel Nederland moet er aan het ledenaantal worden gewerkt.

• Draaibal

In Nieuw-Vennep zijn ze blijkbaar ook beter te zijn, met behulp van René Romijn.

http://www.hoofddorpsecourant.nl/page/Plaatsnamen/Nieuw-Vennep/Handbal-Toptrainer/coach-Rene.391264.news

• e

ja

• balletje

Wie kent naast de goede initiatieven in Nieuw-Vennep en Hoek van Holland. Nog meer goede initiatieven?