De zomervakantie begint langzaamaan op zijn einde te lopen en de voorbereidingen zijn gestart of beginnen bijna. De samenstelling Eerste Divisie heren is behoorlijk gewijzigd ten opzichte van vorig seizoen. Loreal en Hurry-Up naar boven. V&S, UDSV en Groene Ster zijn verdwenen. Daarbij zijn er met ploegen als Nieuwegein en toch ook PSV goede ploegen bij gekomen. Tel daarbij dat een aantal bekende ploegen zich versterkt hebben en het wordt een compleet andere competitie dan vorig seizoen.
Wat zijn jullie voorspellingen??
1. Venus/Nieuwegein. Niet altijd even succesvol, maar wel een aantal jaren eredivisie in de benen. De ploeg blijft nagenoeg compleet (naar ik begrijp) en met een nieuwe trainer (een frisse wind) ben ik benieuwd of Nieuwegein weer weet wat winnen is. Ik schat ze hoog in ieder geval.
2. Swift Arnhem. Ploeg blijft ook nagenoeg compleet. Vorig jaar 3e geworden dus als je het zo bekijkt is dit DE te kloppen ploeg voor het komende seizoen. Ben benieuwd of de mensen die relatief weinig aan het spullen zullen komen ook gemotiveerd blijven…
3. Internos. Paar goede versterkingen gekregen van Groene Ster. Benieuwd of Jan er een team van kan maken. Wel een smalle basis dus denk niet dat het het hele seizoen vol gaan houden.
4. Fiqas 2. Gewoon een goede ploeg die het ieder jaar weer goed in de eerste divisie. Vooral in het begin gaan ze veel punten pakken.
5. Hercules. 2 absolute versterkingen in de schoot geworpen gekregen. Daar staat wel het vertrek van 2 talenten (en betere spelers, zeker die cirkelloper, van vorig seizoen) tegenover. Grappig trouwens dat hun broers daarvoor terug komen. Club met potentie die graag wil, kan de ploeg daarin mee??
6. Lions 2. Hoeveel jongens blijven er? Hoe gemotiveerd zijn deze gasten? Aan de trainingsarbeid zal het zeker niet liggen. Die 2e team zijn lastig te voorspellen. Wanneer Lions 2 een team wordt eindigen ze nog wel hoger.
7. Bevo 2. Ook altijd een ploeg die goed meespeelt in de eerste divisie. Jongens die echt beter worden gedurende het seizoen. Hoeveel spelers gaan er door naar eerste en wat komt erbij? Toch een goede middenmoot en vooral thuis zeeeer moeilijk te kloppen.
8. E&O2. Zelfde verhaal als Lions 2.
9. MHV. Ploeg die al een paar jaar vrij hoof eindigt, maar het net niet waar maakt. Die spanningsboog gaat een keer knappen en dat zie ik dit seizoen gebeuren. Blijven de routiniers? Pakken natuurlijk veel punten door het harsverbod en varkensblaas gebod. Grootste supporter van MHV is de beheerder (ik bedoel niet de barman) die het licht uit doet wanneer er een ploeg met ballen die niet oranje, geel of rood zijn :p
10. PSV. Promovendus. Aangezien je niet zomaar kampioen in de Hoofdklasse B wordt schat ik ze misschien nog wel hoger in dan deze plek op de lijst. Omdat de kracht van de 2e team moeilijk is in te schatten hou ik het op 10e.
11. DSS. Het Patrick Kersten effect? Het is duidelijk dat hij de beste man is binnen deze selectie. Ploeg die afgelopen 2e seizoenshelft best goed presteerde. Kunnen ze dit weer of misschien nog wel langer voldouden? Denk dat 11e een mooie plek is voor DSS.
12. Volendam 2. Geldt hetzelfde voor als voor al die andere 2e teams. Lastig in te schatten, omdat het onduidelijk is wie er mee doen. Blijven er vast wel in…
13. White Demons. Publiek een toontje lager zingen in een sporthal die misschien nog wel triester is dan die van Mill (harsverbod). Kunnen misschien wel hoger eindigen, maar dit is ook een beetje een stille hoop
14. Tachos. Gaan ze het redden met de talenten uit de omgeving? Ik heb er een hard hoofd in, omdat deze talenten nog geen ervaring meebrengen. Wie gaat er voor een leuk zakcentje een jaar lang Tachos redden?? Hoor maar niets uit Waalwijk.
Wat denken jullie???
8.