mhv

• Capricorn

Schrijf jij je maar in op Sociale Vaardigheden voor beginners. acceptatievermogen nul, inleving min 3. Van de 55000 handballenden spelen er 1000 met hars. Leer vangen. En start je eigen site. www.stoeptegel-iq.nul

• Drlexxox

He Kipcorn, ben jij niet helemaal goed bij je pannekoek? Je moet je ode aan het harsloze handbal eens houden bij eredivieclubs/trainers, nationale (jeugd)selecties, de internationale handbalwereld en de profcompetities met miljoenenbegrotingen…

Ga jij daar maar staan met “al je kennis, het is kwestie van voorbereiden”! Je zal met pek en veren door de straten worden gesmeten.. Stop aub met je pro-hars actie want je techniek verbeterd met hars al je op hoog niveau mee wilt draaien..Nee dat is niet alleen de mening van mij, kijk eens naar de handbalprofs waar het er echt om gaat (geld)! Als het zo goed is voor je techniek..schrijf een brief naar de buitenlandse profclubs en biedt je clinics aan

“TOPHANDAL, nu ook zonder HARS”

En niet naar al die 55000 mensen die handbal als een hobby zien en op zondag eens wedstrijdje willen spelen.

• Febo

Ha kipcorn, wat loop je nou te zeuren over stoeptegels. Ben je soms jaloers op het ontwikkelde deel van nederland waar het merendeel van de straten geen zandweggetje meer is.Ik vind het al verbluffend dat je een intenetaansluiting hebt. Als je nu nog een beetje verder evolueerd dan zul je ook je mening betreffende harsgebruik aanpassen.

• #4 - Barry

Pek en veren voor capricorn!

De jeugd speelt met b-ballen, hars zou overal moeten worden ingevoerd vanaf het spelen met een III-tje. Kijk naar de Deutsche jugend, daar is spelen met hars in de b-jeugd streng verboden, maar juist toegestaan/verplicht in heren a.

Inderdaad, handballers zonder (aanleg voor) enige technische vaardigheden zijn geenszins gebaat bij harsgebruik, maar de top van Nederland, met potentie, doorgroeimogelijkheden, (wél) talent en toekomstvisie is zeker gebaat bij plak op de bal.

Niet alleen beter voor de talentontwikkeling (niks oefenen, gewoon 'n kwestie van handbal of strandbal. Ik handbal, dus met hars!) maar ook voor het niveau van het spelletje. Als ik dit nog moet uitleggen: snelheid, techniek, vermakelijkheid, agressie, controle, tricks, en moet ik nog doorgaan?

Dus tot zover mijn reactie om mr. Kip Korn, ik neem mensen die pro-harsloos-handbal zijn niet meer serieus. Indien noodzakelijk, oké, maar niet obv een idiote harsloze voorkeur.

• Norrit

Heb zelf vaker gespeeld in het Millse (tijdje geleden, maar toch)…

Zonder hars, krijg je 1 of andere opgeblazen varkensblaas in je handen geduwd waarvan wordt gezegd dat het een handbal moet voorstellen…

Nee, lekker… Maar de eerlijkheid gebied te zeggen, ze willen daar zelf WEL met hars spelen… Is alleen een of ander gemeentebestuur dat niet mee wil werken…

En handbal zonder hars… Je moet echt een goede speler/trainer geweest zijn op divisie niveau… Voorbereiden op zonder hars spelen… Ik speel zelf ook zonder hars, maar daar is niet op voor te bereiden… En als je een beetje wil voorstellen op handbal gebied zul je toch echt hars moeten gebruiken… Je zegt dat handbal zonder hars handbal is in zijn puurste vorm (zoals het hoort), volledige kolder… Alleen bij het clubje op de hoek wordt je in de jeugd niet met hars geconfronteerd… Ben je bij een beetje club dan staan de potjes al klaar voor je…

En als handbal zonder hars echt zo goed is, waarom wordt er in andere competities (en zeker internationaal) dan altijd met hars gebald? Zeker omdat deze mensen niet kunnen handballen???

En de vergelijking met ijshockey is op het domme af… Ga terug naar je schaakclubje en denk na over een of andere nieuwe opening… Over opgeblazen varkensblazen en het voordeel daarvan heb je in elk geval weinig kaas gegeten…