Nederlands damesteam

• Tijdspel

Is 6 punten te veel verschil, of gaan in Rotterdam de mouwen omhoog en halen we China.

• Jan B.

Ja, toch vreemd dat de coach speelsters die een finale moeten spelen liever overslaat!

Dan zie je wat er van komt!

Voor het Nederlandse handbal is het bijna noodzakelijk om mee te doen op een groot toernooi! Alles dus uit de kast. Ook de beste speelsters!

• jopiedewit

droom verder met het halen van china…ja kan wel mar dan zal je ticket moeten kopen bij de KLM hahahaha. Er is gewoon geen kwaliteit en zeker ook niet op papendal, al diverse jaren bezig maar er zit nog steeds geen topper bij

• rode kaart

Volgens mij wordt het tijd dat jopiedewit eens ophoud met negatief te doen, misschien moet deze persoon zich eens gaan verdiepen in korfbal of een andere sport. Ik begrijp uit de commentaren dat er niets van deze sport deugd (volgens jopie) dan denk ik ga lekker dammen of zo.

Toevallig zijn er een aantal heel enthousiaste mensen bezig om de handbal naar een hoger niveau te tillen (dat bereik je niet met azijn zijken) en zij steken er dan toevallig ook heel veel tijd en effort in.

Dat deze bondscoach de nederlandse competitie niet interressant vind heeft hij duidelijk laten blijken tijdens zijn selectie proces. Ik vind dat jammer is denk ik een slecht signaal en als je dit vind moet je het ook uitspreken en niet achterbaks doen!

Maar dit zegt iets over de man.

Ik denk dat er toevallig wel een aantal goede speelsters rond lopen die in ieder geval gemakkelijk in dit team mee zouden kunnen doen en hoogst waarschijnlijk ook een versterking vormen.

Dus meneer Groener wordt wakker en jopie ga lekker slapen.

• jopiedewit

nou rode kaart noem jij er eens 3 tot 5 op die na diverse jaren papendal opleiding school kwaliteit hebben om een versterking te zijn voor het ned. team niet als vaste bankzitter, zoals vele dat al gedaan hebben, maar echt als versterking……kom maaaaaaar

trouwens het is geen azijn zeiken, maar dit zijn gewoon de feiten. en het wordt eens tijd dat handbal nederland eens wakker gaat worden, en een halt roepen om al het geld in een bodemloze put te gooien, het is een verkapte zakkenvullerij, en allemaal vriendjes die elkaar de hand boven het hoofd houden. deze mensen zijn in ieder geval niet op sportieve prestatie's bij de handbal academie gekomen , om het niveau hoger te brengen. ik denk dat daar wel andere mensen eerder voor in aanmerking moeten komen

• rode kaart

Gelukkig een antwoord zoals een ieder dit ook verwacht.

Het is net de grote wolf uit de donald duck: hard blazen en heel veel wind, maar uit eindelijk wint het kleine wolfje, omdat die in ieder geval recht door zee is en niet steeds met dezelfde halve waarheden komt. Het is alleen jammer dat dit over de rug van de biggetjes uit gevochten moet worden. (ik dacht ik zal het niveau een beetje aanpassen aan figuur de wit)

Figuur de Wit, helaas heeft u niet begrepen dat deze windbuil hier even niet gewenst is! Laat u toch eens tot iets positiefs verleiden. Kom eens met oplossingen die volgens u wel voldoen. En begin dan niet weer met welke mensen er allemaal weg moeten, want dat weten we nu ondertussen wel.

groeten Rode Kaart en anders welterusten

• Spotter

Ja het Nederlandse dameshandbal. Daar zit zeker potentie. Het komt er nog te weinig uit. Dat is in het verleden wel eens gebeurd maar heeft niet geleid tot een belangrijke toename van het ledental cq aandacht voor Het Handbal in het Algemeen. Een van de belangrijksteoorzaken is naar mijn mening de aandacht die de sport krijgt in de media. Sport is in Nederland Voetbal dan een hele tijd niets dan tennis, hockey etc. Alleen aansprekende resultaten op internationaal niveau kan dit doorbreken. Jonge meiden zien een voorbeeld in Kanjers als Natasja Burgers, Maura Visser, Pearl van de Wissel, en noem ze maar op. Er loopt echt wel talent als je kijkt naar de resultaten van onder de 21. (Ook bij de jongens overigens) Het houdt echter vaak op na de jeugd in Nederland en dat geldt niet alleen voor het handbal. Dat heeft vaak weer te maken met de maatschappelijke carrieres die bvb in het voetal meer perspectief bieden dan in het Handbal. Wij kunnen met z'n allen er voor zorgen dat het Handbal in Nederland een grotere sport wordt. Namelijk positief zijn dit uitdragen . Ook opvoedkundig: Wat zeg nou zelf als ik voor een kind een sport moet kiezen en ik moet kiezen tussen schreeuwende tierende en vloekende over elkaar heen tuimelende ouders of een gemiddelde wedstrijd in de 1e en 2e divisie dan zou ik wel weten waar ik mijn dochter na toe zou brengen!

Op dit moment zijn een heleboel verenigingen goed bezig. Als voorbeeld Quintus, Hellas, Fortissimo en natuurlijk VOC. Die laatste laten zien dat ook in Amsterdam Noord Topsport mogelijk is met een visie, enthousiasme.

De volgende tip is om eens niet elkaar in de haren te vliegen want alle handbalverenigingen Recreatieve en Topsport verenigingen hebben elkaar nodig. Laten wij ens en Handbalpromotiedag organiseren. En dan niet zo lullig met het overgooien met balletjes etc. Knallers, spektakel, muziek, topteams, dames en heren die wervelende acts laten zien!

• bewonderaar

Vind het vreemd dat het top duo Lindsey Schrekker / Marcella Deen niet is opgeroepen.

Maar ja dat is mijn mening.

• Tijdspel

Ik wilde eigenlijk alleen maar weten wat de voorspellingen zijn. Ondanks alles moeten we toch hopen dat de meiden het redden, toch? de bondscoach selecteert, en daar heeft iedereen zijn mening over. Als ik bondscoach zou zijn, zou ik mijn team kiezen, met als gevolg dat er velen hier niet achter zouden staan.

De meiden en mannen ook, stoopen er veel -vrije- tijd in. laten we dat als uitgangspunt nemen, en niet de bemensing van de technische staf van de diverse oranje-teams.

15 miljoen mensen zijn 15 miljoen bondscoaches bij het voetbal.

60.000 handballers en plek voor 16 a.s. zaterdag.

• Ollekebolleke

Nederlands handbal heeft zeker wel toekomst. Meer trainingsuren, trianers vanaf de jeugd met licenties. Investering in de breedte (hoe breder de basis hoe beter je kunt selecteren) dus geld vrij maken om het voor verengingen aantrekkelijk te maken hun trainers op cursus te laten gaan. Geld vrij maken om spelers en speelsters vergoeding te geven. Meer publiciteit op tv in plaats van dat klote voetbal waar je 45 minuten zit te kijken naar vallende en struikelende spelers en 30 minuten naar schelden tegen de scheidsrechters en misschien 15 minuten echt voetbal. Niet alleen maar finalemaand handbal.

ZOndag gaan de dames er volgens mij alles aan doen om met 8 punten verschil te winnen. Dus misschien moeten we gewoon zorgen dat de tribune helemaal vol zit en dan net als wedstrijden in duitsland, denemarken, spanje met ze alleen aanmoedigen (in plaats van kijken en bekritiseren) voor 1 kleur….