Fred Michielsen naar Nieuwegein?

• Capricorn

Gerucht gaat dat Internos-trainer Fred Michielsen naar de dames van Nieuwegein gaat. Wie weet meer?

• Ja ckerz

Ja, dat klopt. Hij begint daar volgende week al.

• Etten(s)leur

Dat heb je als je persoonlijke aanvallen pleegt op je trainer.

Goed werk NOT

• Feessie

Fred Michielsen trainer bij vrouwen Nieuwegein

28 mei 2009

Fred Michielsen stapt op bij Internos uit Etten Leur om volgend seizoen in de eredivisie de vrouwen van Venus/Nieuwegein onder zijn hoede te nemen. “Deze kans wilde ik niet laten lopen”, zegt de 42-jarige Etten-Leurenaar, die afgelopen seizoen met de vrouwen van Internos kampioen werd in de regioklasse.

Ondanks een doorlopend contract en ondanks de promotie naar de hoofdklasse gaf Michielsen al eerder aan te twijfelen over zijn aanblijven bij Internos. “Dat maakte het uiteindelijk gemakkelijker om in te gaan op het aanbod van Nieuwegein. In het verleden heb ik de kans om bij Neerpelt op Europees niveau te gaan werken laten lopen om later alsnog ontslagen te worden. Dat wil ik me geen tweede keer laten overkomen.” De onvrede bij Internos is volgens Michielsen een complex iets. “Ook al omdat het met privédingen te maken heeft, maar het belangrijkste is dat ik graag op het hoogste niveau wil werken. Dat ene jaar met Groene Ster smaakt naarmeer.”

Venus/Nieuwegein eindigde afgelopen seizoen in de middenmoot. Fred Michielsen zegt nog niet te weten of ook zijn 15-jarige dochter Celine de overstap naar Nieuwegein maakt.

“Ze gaat er in juni in ieder geval meetrainen. Daarna bekijken we of ze er ook aan spelen toe zal komen. Als dat niet het geval is, gaat ze niet mee, want Celine moet nu op de eerste plaats spelen.” Celine Michielsen was een van de steunpilaren onder het team dat dit seizoen kampioen werd. Internos- voorzitter Edwin Boot zegt dat het de ambitie van de club blijft om ook met de vrouwen in de eerste divisie te spelen. Onder wiens leiding die stap nu gemaakt moet worden is nog niet bekend. “Fred heeft toegezegd mee te zoeken naar een opvolger. Hij weet wat deze groep nodig heeft. Ik vind het jammer dat hij weggaat, maar ik begrijp dat hij nu liever direct in de eredivisie gaat werken.”

Boot weet nog niet of er ook speelsters zijn die die stap nu al willen maken. Naast Celine Michielsen liet ook Kim Broeders al weten versneld hogerop te willen.

BN De Stem

• Capricorn

Klinkt niet erg positief. Alles leek toch prima in orde. Jeugd naar NK, DS naar hoofdklasse. Watz kebuert?

• Huphup

Capricorn;

Vraag het hem gewoon….Je komt hem vaak genoeg tegen!!!!

• Capricorn

???

• BSA

Er zijn binnen Internos een paar mensen verantwoordelijk voor het opstappen van Fred Michielsen. Diezelfde mensen zijn er ook verantwoordelijk voor dat de gehele vereniging een chaos is. Eigen belang staat voorop. Het komt alleen maar goed als de leden van de vereniging voor eens en altijd van deze mensen afscheid nemen.