Zal Aalsmeer zich weer weten op te laden voor de derde wedstrijd in zeven dagen? Wie bedenkt dit trouwens? Zulke belangrijke wedstrijden in zeven dagen afwerken?
Ik stem voor een gigantisch FLUITconcert morgen als R.LAUW de prijs uit gaat reiken (ongeacht wie de winnaar is)!!!!! Die vent maakt heel de competitie belachelijk door dit soort wedstrijden binnen één week te plannen, en FLUIT je kan mij alles vertellen…maar niet dat die ervaren bestuursleden ingestemd hebben met dit programma. Hele stoere taal van jou, maar knal jij maar eens een paar stevige bewijzen neer!
Ben het volledig met Curescu eens, zie zijn qoutes op handbalstartpunt..Eén achterlijke domme bende daar bij de competitieleiding van het NHV…
GEWELDIG btw dat die galbakken van Nieuwegein verloren hebben van HARO!!! Nu hopen dat die Limburgers hun werk doen en die gastjes van Nieuwegein slopen WHAAAA
Hebben de personen die het nogal moeilijk hebben met het “zware” programma van Aalsmeer er al eens over nagedacht dat de totale planning met wedstrijddata van de
competitie, beker, beneliga en eventuele BOT wedstrijden, bij elke club (en voor iedereen te vinden op de NHV site) al voor aanvang van de competitie bekend is.
Dat dus de beker gepland stond tussen de BOT wedstrijden was al bekend, dat ze de finale moesten spelen natuurlijk niet maar daar moet je, als het aan de weg timmerende Aalsmeer toch rekening mee houden. Dat dan de tegenstander in de bekerfinale een wedstrijd om de 3e en 4e plaats niet hoeft te spelen is inderdaad vreemd
maar…. als deze wedstrijd (voor de kat z.n………..) wel gespeeld had moeten worden had Volendam op z'n gemak het 2e daar kunnen laten spelen.
Hadden ze bij EenO wel proper afscheid kunnen nemen van de stoppende speler(s) bij een wedstrijd met publiek en sponsoren.
En dan de 3e BOT wedstrijd die nu nodig blijkt te zijn. Deze stond op de kalender voor de 30e maar dan staat Aalsmeer ook in de halve finale van de Beneliga in Tongeren
dus kon daar het 2e team naar toe gestuurd worden en dan de 1e prijs van 10.000 euro mis lopen, of de 3e BOT wedstrijd verplaatsen. Geen moeilijke keus dus.
En waarom dan op zondag en niet door de weeks op bijvoorbeeld woensdag? Ook hier gaan de euro's tellen voor de club.
Op zondag zo goed als zeker grotendeels rechtstreeks bij de NOS, dat betekend dus beslist de naam van de sponsor lang op tv en kassa voor de club, terwijl je door de weeks genoegen moet nemen met 3 tot 4 minuten zendtijd. Dit scheelt een heleboel geld voor de club die dit financiele voordeel meenemend, accoord moet zijn gegaan met de verplaatsing naar zondag lijkt mij.
Misschien hadden ze wel niet verwacht dat hun jongens het nog zo moeilijk zouden krijgen.
P.S. Zaterdag 30 mei de halve finale voor de Beneliga en zondag 31 mei een eventuele finale om een hoofdprijs van 10.000 euro zullen ook geen 2 makkelijke wedstrijden
worden binnen '24 uur.
Als jij zo wel ingevoerd bent zoals je je nu voordoet, weet jij ook dondersgoed dat de organisatie/b.v. “Beneliga” FAILLIET is en de prijzenpot van VORIG JAAR nog aan het uitkeren zijn…dus helemaal geen 10.000 euro verhaal, Manusson, voor die jongens van Aalsmeer is de titel 10000x zo belangrijk dan de `Beneliga`!!
En dan jouw quote Manusson: `Misschien hadden ze wel niet verwacht dat hun jongens het nog zo moeilijk zouden krijgen.`
Op welke manier ga jij goedpraten dat de 3 belangrijkste wedstrijden voor welke club dan ook, binnen 4 dagen moeten worden afgewerkt??!! Dat is een aanslag op het handbal en een beleidsman bij het NHV zou er alles aan moeten doen om het niveau en de sporters voorop te stellen bij de keuzes!! Ik ben benieuwd naar je antwoord…
En dan nog wat, competitieschema bekend voorafgaande aan het seizoen??Volgens mij moet jij eens gaan praten met clubs als HARO, TACHOS en LOREAL over een schema wat vooraf bekend zou zijn…krijg sterk het idee dat jij zieltjes aan het verdedigen bent!!!!!!!
Ben errug benieuwd naar je reply
De HEER R.Lauw, bied rond deze tijd, een aantal competieties voorstellen voor het komende seisoen aan, bij het eredievisieplatform, rekening houdende met alle ins en outs wat betreft de internationale agenda.
Daar wordt dan ( door de vertegenwoordigers van de Ere en eerste div. vereniginen ) in overleg voor het beste model gekozen.
Dus als je daar invloed op wel hebben, wordt bestuurslid, formeer wat dit betreft een opdracht voor je afgevaardigde, maar ga op dit forum niet mensen lopen af te zeiken, die de opdracht van de leden aan het uitvoeren is.
Daar het pas zeer laat bekend werd, wat er met de club's in het diepe zuiden ging gebeuren, en de promotie/degradatie regeling, alleen gewijzigd kan worden door de AVV, werdt het pas op het laaste moment helder voor de betreffende verenigingen, dit verdient zeker geen schoonheidsprijs, maar dit is door ons zo in de regelementen vast gesteld.
Allereerst een welgemeende felicitatie aan de heren van Aalsmeer, een prima wedstrijd vandaag en een mooi voorbeeld van veerkracht tonen.
Voor wat betreft een antwoord aan driexxox: ik ben helemaal niet zo wel ingevoerd en ga af van wat ik op de site (www.beneliga-handbal.com/finalfour/index.php) lees.
Ik heb het er ook niet over gehad dat de jongens van Aalsmeer niet liever de titel zouden winnen, heb het alleen maar genoemd omdat de discussie ging over het moeten spelen van 2 wedstrijden in 1 weekend en de planning met wedstrijddata van het NHV (www.landelijk.nhv.nl/Competitie/Competitie-2008-2009) aangaf dat de 3e BOT wedstrijd samenviel met de halve finales van de Beneliga. En daarom waarschijnlijk de 3e wedstrijd in overleg met de clubs naar zondag de 24e is verplaatst, waardoor er dus eventueel 2 wedstrijden in een weekend op het programma kwamen. Mijn quote doelt op het feit dat de club er toch mee accoord moet zijn geweest en er vertrouwen in had dat er geen derde wedstrijd zou komen. Mijn laatste opmerking kwam hier op terug, ook in Tongeren zijn er een halve- en een finalewedstrijd in 1 weekend.
Voor wat betreft de 3 belangrijke wedstrijden (BOT en Bekerfinale) in een korte tijd ga, en wil ik ook niet goedpraten is ook niet goed, maar is wel voordat de competitie start al bekend en daar zal dus vóór het definitieve moment van vaststellen op gereageerd moeten worden. Maar laten we eens om ons heen kijken, in andere landen gebeurd het toch ook.
En over het competitieschema! Ik had het over de planning lijst met speeldata voor competitie, Beker, Beneliga en BOT en niet over het schema, en ook niet over de degradatie regeling. Want dat is een soap apart. Daar is belachelijk genoeg in december pas (halverwege de competitie) een regeling voor aangenomen. Dus in december was bekend welke plaatsen de promotie/degradatie wedstrijden moesten gaan spelen. Maar nu de Wild dogs terug willen naar de 1e divisie rekent ieder voor zich of ze wel moeten spelen. En hier heeft HARO in mijn ogen als enige recht van spreken. Ze eindigden bovenaan de degradatiepoule en als het NHV toestaat dat de
Wild dogs in de 1e divisie gaan spelen zou HARO dus niet hoeven mee te doen aan de promotie/degradatiewedstrijden. Dan gaat het gewoon om 1 plaats en had dat uitgevochten kunnen worden tussen Loreal en Nieuwegein. Maar ook hier geldt dat officiele beslissingen bij het NHV tegenwoordig wat langer op zich laten wachten en is het al van de zotte dat een ploeg zomaar kan aangeven in de eerste divisie te gaan spelen. Stel dat het NHV dat toch niet toestaat (misschien heb ik een officiele mededeling op de site van het NHV gemist) dan moeten er dus wel 2 uit, en is de regeling zoals in december gepubliceerd nog steeds van kracht, zeggen ze dan gewoon bij het NHV.
Geloof me, ik verdedig geen zieltjes maar heb vaak met het NHV te maken (gehad) en weet ongeveer hoe er gereageerd wordt.
Niet op de officiele manier naar buiten gebracht is niet bindend..
Dus “Fluit” stelt de regelementen vast…ik kan hieruit opmaken dat NHV-bestuursleden zich mengen in discussies op dit forum?!?
De geloofwaardigheid van het NHV zakt met het moment, misschien kan dhr “Fluit” dan meteen even tekst en uitleg geven over het functioneren van de HERR Louw? Wat vind `fluit` dan wel niet van de jarenlange belangverstrengeling met het eredivisieschap van Nieuwegein, schorsingen versneld doorvoeren of juist vertragend waardoor toevallig in de wedstrijden met Nieuwegein, de geschorste spelers ontbraken?
Het aanwijzen van scheidsrechterkoppels (nauwe banden met Nieuwegein-galbakjes) en het op het allerlaatste moment van verwisselen van toegewezen scheidsrechters? Inclusief het verschuiven van speeldata, waardoor sommige vereningen binnen 5 dagen 3 wedstrijden moesten spelen, dit natuurlijk alles in het voordeel van inderdaad…..NIEUWEGEIN?!
Quote van Louw:
“We hebben er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat het anders afliep!!” scheidsrechters na een verliespartij tegen Louw
Speelschema van Nieuwegein in de nacomp. Laatste twee wedstrijden thuis en Loreal twee maal binnen één weekend, allemaal toeval of van te voren vast gelegd zeker? Lijkt mij niet, want jullie wisten toen nog niet dat die gasten uit Limburg zouden wegvallen toch?? Of komt het Nieuwegein voor de zoveelste keer toevallig uit??
(Het verwachte antwoord, de HEER Louw heeft altijd naar alle eerlijkheid gehandeld en nooit Nieuwegein bevoordeeld)
ps. volgens mij kan “fluit” heel eerlijk reageren doordat hij het toch anoniem doet:)
Ben benieuwd
Met “ons” bedoel ik de leden van het NHV ( net als in de grote mensen wereld, bepalen we met ze alle, hoewel getrapt, zelf de regels )
Als ik je daarnaast ook nog moet gaan uitleggen wat de funtie c.q. bevoegdheden van de AVV is, kunnen we beter stoppen, en nee, ik ben geen bestuurder, ik heb niet het geduld om mensen die alleen maar lopen te zijke, soms bewust personen persoonlijk te beschadigen, uit te leggen hou het in elkaar zit
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?