(Na)Competitie vervalsing Ere-divisie heren

• Drlexxox

Het is toch werkelijk waar krankzinnig!!!! Hoe diep gaat Reyer Louw met z'n reet in Nieuwegein zitten.. Haro terecht eerste degradatiepoule overleeft ondanks een raar schorsingsysteem en de toewijziging van scheidsrechterskoppels. Dan wordt een week voor tijd alles definitief gemaakt en laat Reyer zien waar hij toe in staat is, belachelijk!! Doordat HARO zich al lang en breed verzekerd dacht te hebben van een plek in de eredivisie van volgend jaar, is het minder gaan trainen/geen oefenwedstrijden gespeeld uberhaupt wedstrijdritme ontbreekt. PUUR DOOR ONDUIDELIJKHEID BIJ NHV, wat nu allemaal perfect uitkomt voor die galbakken van Nieuwegein! TOEVAL?????

Dan het speelschema, wat gigantisch in het voordeel is van…..inderdaad NIEUWEGEIN (AKA LOUW'S POSSE) Eerst twee uitwedstrijden en dan de belangrijkste wedstrijden thuis afronden!! De enige club die recht zou hebben op die gunstige loting is HARO, winnaar van de eerste degradatiepoule, maar die pannenkoek verzint anders en gunt die gunstige uitgangpositie aan…inderdaad NIEUWEGEIN!

Dan de achterlijke wedstrijdata van Loreal, twee wedstrijden binnen 3 dagen???? Welke malloot bedenkt dat?????? En inderdaad NIEUWEGEIN WEERRR een week om zich volledig voor te bereiden!!! En dan nu nog maar niet te spreken over de scheidsrechters die toegewezen gaan worden, worden het weeer de “vrouwelijke vriendinnen” van HARO? Worden het Egberts/vd Laan, jarenlang Nieuwegein-lid die regelmatig zijn gaan stappen met de gasten van Nieuwegein? Gaan die gasten net zoals twee jaar geleden tegen Hurry- up (indd ook beslissingswedstrijd) Nieuwegein ook behoeden voor degradatie (heb die partij zelf gezien en het was werkelijk waar schandalig!!!)

En fans van Reyer laat je maar eens horen nu, want is dit nu gewoon “weer” toeval? Hoe lang blijft ie zijn zoontjes met vriendjes gunstige competitieschema's en scheidsrechters voorschotelen?? Och die man is zooo integreer, dat heeft die de afgelopen jaren wel bewezen!!! Een competitieleider waarvan ik hoop dat net als bij de badmintonbond het functioneren, door een onafhankelijk bureau, grondig wordt bekeken.. het is nu voor ons slechts “speculeren” over zijn rol binnen het handhaven van Nieuwegein al laat hij de afgelopen paar jaar al gigantische steken vallen!!!!

• borisje

Loting is loting ouwe… maar het is wel erg raar dat HARO nog mee moet spelen!! Snap ook niet waarom Nieuwegein en Loreal het niet onderling uit vechten, dan kan je net zo goed dat hele play-down systeem afschaffen lijkt me..?

dus..

• Sjeits

Hoe vaak is het koppel Egberts/vd Laan dit seizoen al actief geweest in de Nederlandse eredivisie?

• jopiedewit

is er in de competitie ook niet iets gebeurt met zijn zoontje……was hij niet geschorst of had hij rood,maar dat is ongeldig verklaard door een soort van vorm fout. Maar ben het er wel mee eens ook ik word wrkelijk ziek van wat er allemaal gebeurt, ook wat RIJE betreft. Hij heeft veel te veel macht bij het NHV, maar let op hier komen berichten dat we negatief zijn …en de mededeling van ga het dan zelf maar doen. nou geloof me ik wil dat wel als ik dezelfde inkomen krijg (financieel natuurlijk)

• Handjes

Het NHV gaat van de ene kattesprng over naar de andere, echt onbegrijpelijk wat er nu weer gebeurd.

Over de scheidsrechters is het heel het seizoen al te bizar voor woorden hoor…. Als de twee “vriendinnen” vand e HARO dezelfde “vriendinnen” van Quintus zijn, (dames van Dijk, Holierhoek) dan is het inderdaad een lachertje.

Woensdag fluiten ze de bekerwedstrijd VOC-Quintus naar de knoppen (40x tijdspel voor Quintus), afgelopen zaterdag floten ze ook Quintus - VOC voor de finalerondes. Echt onbegrijpelijk!!!! En maar lachen naar Elly-kwal-de Boer.

Eerder dit seizoen waren ze ook al de boosdoeners bijd e heren wedstrijd, waar ene Roald Stuiver werkelijk niets goed kon doen in hun ogen, hij getorpedeerd mocht worden door jan en alleman en zelf om het minste geringste (hij keek boos naar zze) 2x 2 minuten aan zijn broek had en dus heel anders moest aan spelen…..

Ach gelukkig is het een hobby toch??????? Of een sport om zoveel mogelijk clubs tegen te werken, in dat geval doen ze goed werk. Kappuh NHV zou ik zeggen

• Trainer75

Met de sentimenten heb ik niet zo veel, maar de feiten zijn duidelijk.

Absurd en geen eerlijke competitie. Als je de mensen rondom het NHV hoort praten over beleidsplannen, EK's, WK's…..als je het niet eens voor elkaar krijgt om tot een normale en integere competitie-indeling te komen moet je vooral meer proffesionaliteit nastreven.

Ik hoop dat de HARO op basis van de kwaliteiten de poule wint.

Ben benieuwd of de eindstand invloed heeft op de bepaling of er volgend seizoen 1 of 2 ploegen in de eredivisie spelen.

• Waarnemer

Dit stond gisteren bij het nieuws:

De tweede nacompetitie, de promotie/degradatie wedstrijden tussen Haro, Nieuwegein en Loreal, gaan om twee plaatsen in de eredivisie, zo heeft vice voorzitter Paul Hoes dinsdagmiddag laten weten. Hoes, “in eerste instantie zou het om één plaats gaan in de eredivisie omdat we terug gaan naar tien ploegen. Maar omdat we maandagavond ook de terugtrekking van de Wild Dogs uit de eredivisie naar de eerste divisie hebben goedgekeurd hebben we ook de degradatie regeling die in december is vastgelegd aangepast aan de nieuwe situatie”.

• yep

De 2 dames hebben al menig potje verziekt met vriendjespolitiek zo zijn ze bv altijd voor V&L dames geweest (ten tijde van de vrouwelijke coach, misschien is dat het….., zelf getuige geweest van conversatie “”Wij hebben er alles aan gedaan aan ons heeft het niet gelegen etc) en altijd tegen Quintus omdat ze uit de buurt komen en willen zo niet partijdig overkomen of iets dergelijks. Scheidsrechters moeten neutraal en onopvallend zijn dat zijn goede scheidsrechters. En er geen show van willen maken van wij zijn de baas, zoals de meeste scheidsrechters tegenwoordig. Aangename uitzondering Bakema en Smit chapeau ga zo door!!!

• fietspad

cobus ga jij ‘s ff heeeeeeeeeel snel terug naar school. misschien kunnen ze je daar nog wat over onze taal bijbrengen. wat de discussie betreft, d’r klopt inderdaad echt helemaal geen hol van, maar ik denk toch dat we 't ermee moeten doen. Haro heeft echter weinig reden tot klagen. in de oorspronelijke degradatieregeling zouden zij ook nog moeten meespelen tegen loreal en nieuwegein maar dan voor 1 plek in de eredivisie. zolang er dus niks anders duidelijk is moet je van die opzet uit blijven gaan en niet na de laatste wedstrijd je bierpens gaan bijwerken. en dan de scheidsrechters, scheidsrechters kunnen wel opdrachten krijgen maar partijdig zijn ze al dan niet van zichzelf. het niveau van de scheidsrechters in de eredivisie gaat net zo snel achteruit als het niveau van de ploegen in de eredivisie dus allemaal wat beter je best doen en dan worden de scheidsrechters, om met de woorden van Wiebrands en van de Helm te spreken, ook weer uitgedaagd tot beter fluiten. blijkbaar lopen ze nu niet op te letten tijdens wedstrijden omdat ze te goed zijn voor dit armzalige gedoe wat wij handbal noemen

• Allesweter

Jongens zit nu niet allemaal te zeuren hier!

De degradatieregeling was al een hele tijd bekend om precies te zijn vanaf December. In dat voorstel waar alle clubs mee akkoord zijn gegaan staat idd dat er met 3 teams gespeeld word om 1 plek in de eredivisie.

Het speelschema was ook toen al bekend dus ik snap alle ophef niet. Dat er nu een verandering is gedaan door het terugzetten van de Wild Dogs naar de eerste divisie doet niks af van de bestaande degradatieregeling!