beachhandball

• AB

OK, jullie donderen dus ergens een bak zand neer en noemen het dan Beachhandbal.

Meerdere malen op toernooien dus ook zoiets mee gemaakt, en moet zeggen….. het is niet te vergelijken met het echte beach gebeuren zoals in Scheveningen of elders in Europa.

En wat de scheidrechters dan betreft voor zo'n toernooi, waar praten we helemaal over?

• boom

Of je nou een scheidsrechtersdiploma hebt of niet, de regels van beachhandbal zijn sowieso anders dan de “normale” handbalregels en naar mijn weten zijn er nog geen diploma's voor deze tak van de sport (maar dat kan ik fout hebben). Het zijn gewoon spelers van de teams die meedoen die fluiten, dus om voorbeelden badminton scheidsrechters erbij te halen is een beetje zwak. En als ik naar de scheidsrechters in Scheveningen op het NK kijk, heb ik ook niet echt het idee dat daar de beste scheidsrechter rondlopen.

Dit toernooi is gewoon een leuk initiatief om lekker te beachhandballen. Dat de winnaars de afgevaardigden van Limburg voor het NK zijn is leuk meegenomen.

• helaas anoniem

Beste mijnheer Hermans,

Ook nu duik je weer anoniem op en begint met modder te gooien. Ik ben ook anoniem, maar dat doe ik om mij en mijn team te beschermen tegen jouw streken. Onze opleider van scheidsrechters mag overal van alles droppen en de zaak aan het stinken maken. Als jij fouten maakt ligt het aan anderen. Ik heb jou in de lange tijd dat ik jou meemaak nog niet op iets positiefs en constructiefs kunnen betrappen. Jij bent degene die altijd en overal tegen collega's aanschopt. Koop een spiegel en kijk er in.

• helaas anoniem

Beste mijnheer Hermans,

Ook nu duik je weer anoniem op en begint met modder te gooien. Ik ben ook anoniem, maar dat doe ik om mij en mijn team te beschermen tegen jouw streken. Onze opleider van scheidsrechters mag overal van alles droppen en de zaak aan het stinken maken. Als jij fouten maakt ligt het aan anderen. Ik heb jou in de lange tijd dat ik jou meemaak nog niet op iets positiefs en constructiefs kunnen betrappen. Jij bent degene die altijd en overal tegen collega's aanschopt. Koop een spiegel en kijk er in.

• Gele kaart

We gaan het nu wel erg persoonlijk maken… Mooi staaltje opgekropte frustratie!

• moaningmhyrtle

als jullie het allemaal zo goed weten, waarom doen jullie dan zo hard over en tegen de scheidsrechters???

de mensen die op de beach-handbal toernooien fluiten, zijn over het algemeen scheidsrechters die een oproep krijgen waarin wordt gevraagd of ze willen fluiten. hier zijn ook hoofdklasse en eerste divisie scheidsrechters bij die in de gewone competitie actief zijn.

hier staat tevens in dat ze een avond van te voren alle info krijgen waarin de regels worden uitgelegd.

er zijn ook scheidsrechters die regelmatig terugkomen voor de beach

hieruit blijkt dus maar weer dat de beste stuurlui aan wal staan en altijd lopen af te zeiken op de scheidrechters.

want als een van jullie een scheidsrecheter was geweest, dan had hij of zij geweten dat ze de regels op een avond uitleggen en dat je dus niet zomaar uit een team wordt geplukt en een fluti in je hand krijgt..

ZE WORDEN DUS NIET ZOMAAR VAN DE STRAAT GEPLUKT EN KRIJGEN WEL DEGELIJK ONDERRICHT.

hou eens op met het gezeik, ga zelf eens leren fluiten en haal dat diploma als je het zo goed weet.