Toch blijft het allemaal een vreemde zaak! Kortgeleden maakte het NHV bekend:
Hoe zit het nu met de speelster van de HandbalAcademie tijdens de kruisfinale en een eventuele finale wanneer de HandbalAcademie de finale haalt? Dat is de laatste weken een veel gehoorde vraag nu duidelijk is wie de kruisfinales gaan spelen. Spelen ze voor hun club of voor de HandbalAcademie?
Binnen het Eredivisie Platform is daar samen met het NHV voor een periode van drie jaar het volgende over afgesproken: De speelsters van de HandbalAcademie spelen de kruisfinales bij hun eigen vereniging in dit geval dus voor T+A/VOC Amsterdam, Hellas en van der Voort Quintus, zoals dat ook tijdens de competitie al het geval is geweest in de wedstrijden waarin de clubs tegen de HandbalAcademie hebben gespeeld.
Voor de plaatsingswedstrijd voor de plaatsen 5 t/m 8, die plaatsvinden tijdens de halve finale wedstrijden, geldt dezelfde regeling. Ook voor de wedstrijden om de plaatsen 3 en 4 die gelijktijdig worden gespeeld tijdens de eerste twee wedstrijden uit de Best of Three om het kampioenschap.
En wat lees ik net in het verslag van Nieuwegein, dat Laura niet meedeed maar koos in samenspraak (ja me hoela) voor de HA!
Ik weet het niet hoor, maar dit kan dus allemaal!
Welke club mist komend weekend haar speelsters, welke speelster kiest er dan voor de HA?