Degradatie regeling Eredivisie Heren

• Supporter

“Het vervolg is dan dat de nummer voorlaatst ( Tachos of Nieuwegein) twee wedstrijden gaat spelen tegen de algehele periode kampioen uit de eerste divisie voor een plaats in de eredivisie. Voor HA R&O betekend dit dat ze vanavond hun laatste competitie wedstrijd van het seizoen spelen en ook volgens jaar op het hoogste niveau zullen acteren zo laat Guus Hölscher voorzitter van het eredivisie platform weten”

Vanwege de versterkte degradatie zouden de nummers 9 en 10 nog een na-competitie met de algehele periode kampioen van de eertste divisie moeten spelen. Is dit gewijzigd sinds V&L besloten heeft in de eerste divisie te gaan spelen. Lijkt mij wel logisch maar tot op heden is dit nog niet bevestigd door onze competitie leider.

Wie weet meer??

• Tjonge

Ik weet niet meer!

Waarschijnlijk weten er mensen binnen het eredivisie platform wel meer. Ik las ook ergens dat er pas duidelijkheid komt op maandag 11 mei binnen een vergadering van het NHV.

Het is toch eigenlijk niet te geloven dat men nu nog niet weet hoe het over twee weken verder moet gaan.

Onduidelijkheid voor HA/RO, Nieuwegein (die dus nu 3 weken moeten wachten) en de 4 eerste divisie teams die halverwege de nacompetitie zijn.

Ben benieuwd wat er uit de hoge hoed komt rollen??

• Marcel14

De onduidelijkheid voor de eerste divisie teams lijkt me niet zo erg. Zij moeten toch eerst de nacompetitie winnen om de volgende stap te maken.

Voor HARO en Nieuwegein is het wat anders. Of je nu moet voorbereiden op 4 wedstrijden (waar je nog eens een steekje kan laten vallen) of op 2 wedstrijden waar het alles of niets is. Naast het 3 weken wachten wordt dat het grootste probleem.

• elfje

Ik denk dat het voor nieuwegein beter optie 2 kunnen doen een twee kamp met de algeheel periode kampioen.

Een driekamp competitie voor 1 plaats.

Dus laten we hopen dat Dhr Louw het beste kiest voor zijn zoon.

• japieketjonkel

het is allemaal vriendjes politiek

normaal moet haro gewoon ddor zijn en nieuwegein tegen loreal spelen

dat is bij voetbal ook als je eerste word in nacompetitie.

• Marcel14

Nou, er is duidelijkheid.

Ze gaan met zijn 3-en spelen voor 2 plaatsen. Dit is de enige juiste beslissing. Jammer voor Loreal, maar die hadden het hoe dan ook niet gered.

• japieketjonkel

Ze kunnen beter ook Tachos weer erbij halen, en Tachos,Nieuwegein, en Loreal het lekker uit laten zoeken.

STELLETJE PADVINDERS !!!!!!