Iedereen die de wedstrijd zaterdag jl. in Waalwijk heeft gezien, zal het met mij eens zijn.
Geacht bestuur,
Ik heb begrepen dat uw trainer van de heren senioren eind dit seizoen stopt. Graag wil ik mij hierbij (waarbij, aardbei) aanbieden als nieuwe trainer van uw HS1 omdat ik bij die Rotterdamse ploeg het volgend seizoen niet meer welkom ben.
Ik ben, zoals u vanuit het verleden weet (uw dames) een zeer goede trainer. Coachen kan ik helaas niet en zal ik ook nimmer bijleren.
Desondanks meen ik recht te hebben op de functie als trainer van HS1, zeker als mijn (nog wel) jongens zaterdag a.s. van Nieuwegein weten te winnen. Ik het er immers alles aan gedaan.
De afgelopen wedstrijd zou nooit door Tachos gewonnen zijn als, …………..
Verslag
Na ca. 18 minuten was het al duidelijk, wij stonden en bleven steeds weer 4 á 5 punten voor. Dit alles met 2 vingers in de neus. Dus besloot ik maar om mijn (altijd weer) beste speler uit het veld te halen. Verdedigend mocht hij er al helemaal niet in, want dat kan hij veel te goed.
Omdat elke trainer dit team kent en minimaal 2 soms 3 spelers verdedigend op deze aanvaller zet, kon hij in die 18 minuten er maar een paar scoren. Als bliksemafleider had hij wel veel waarde zodat zijn teamgenoten volop konden presteren. Snel wisselen dus en uw team kon tot 4 punten tot de rust inlopen. Al met al de 1e helft toch wel een wedstrijd.
Na de rust begon ik met een fantasie opstelling en ook liet ik sommige conditieloze spelers uit de 1e helft gewoon staan. Die blijven dan wel schieten maar meestal over, naast of gewoon vangbal. Met als gevolg dat er op enig moment 16 minuten daar ons geen goal werd gemaakt.
Natuurlijk greep ik niet in (zoals eerder gemeld, ik ben een goede trainer maar een incapabele coach). Ben ook een haantje dus ieder die mij adviseert, brand ik af.
Met de wetenschap dat ik mede door conditiegebrek alleen maar individuen in het veld had staan die zichzelf wilde bewijzen en zeker niet meer als team konden denken heb ik maar weer mijn topspeler ingezet en zoals verwacht, kon ook die het tij niet meer keren. Mede doordat ik mijn (dit hele seizoen) uitgeruste spelers zoals gewoonlijk op de bank liet zitten.
Als u mij als trainer aanneemt (zoals u weet ben ik niet echt duur) beloof ik wat ego’s proberen mee te nemen.
Hoogachtend,
……………………….