Komend weekend de ontknoping in de eerste dvisie (heren)

• Pinda 5

"Komend weekend valt de ontknoping in de eerste divisie bij de heren. Met het terug brengen van de eredivisie van twaalf naar tien ploegen is er een versterkte degradatie in de eerste divisie nodig om weer op veertien ploeg uit te komen. Drie in plaats van twee ploegen degraderen naar de hoofdklasse UDSV en V en S zijn inmiddels al gedegradeerd. De derde degradatie plaats gaat tussen Volendam 2 en Hercules. Ook het kampioenschap is echter nog lang niet beslist.

Om degradatie te voorkomen zullen de handballers van Volendam 2 van goed huizen moeten komen en een top dag moeten hebben. Ze ontvangen thuis Hurry Up dat nog in een heftige strijd is gewikkeld met Loreal voor de titel. Zowel Loreal als Hurry Up hebben 43 punten en kunnen zich geen punten verlies veroorloven. De Venlose ploeg moet naar het reeds gedegradeerde V en S en zoals gezegd Hurry Up moet naar Volendam 2 dat op derde degradatie plaats staat.

Verschillende scenario's zijn denkbaar maar de meest logische is dat de beide lijstaanvoerders winnen. Uiteindelijk moet er dan een beslissingswedstrijd gespeeld worden om het kampioenschap en wie er dan rechtstreeks gaat promoveren in dit geval degraderen dan de reserves van Volendam 2.

Is Volendam 2 instaat Hurry Up de voet dwars te zetten, dan loopt Hercules het gevaar te degraderen. Zij moeten het volgende week gaan opnemen tegen de nummer drie Swift Arnhem. Om zeker te zijn van klasse behoud moet de ploeg uit Rijswijk zaterdagavond winnen van de Arnhemmers. Gebeurt dat dan is Volendam 2, dat het op zondag opneemt tegen Hurry Up, sowieso gedegradeerd. Verliest Hercules en weet Volendam 2 te stunten dan degradeert Hercules"

Mijn verwachting is dat beide koplopers geen punten meer gaan morsen. En dat er dus een beslissingswedstrijd zal moeten komen. dit betekent tevens dat de palingboeren naar mijn mening zullen degraderen!

Roept u maar, wat zijn jullie verwachtingen van deze spannende ontknoping!

• PietSnot

Volendam wint niet, zal volgend jaar met jong team goed gaan doen in Hoofdklasse. Hercules blijft dus, terecht.

Hurry-up wint dus. Loreal moet naar Groningen, lange trip wat wel in de benen gaat zitten. Afgelopen weekend

tegen Hercules toch nog nodige moeite gehad in eerste helft. Kunnen ze de druk aan? Ik denk het wel!

Dan dus onderling duel tussen Loreal en Hurry-up. Zal ergens in Utrecht worden denk ik? Denk dat het 50:50 is

en dat moet ook als je beide nummer 1 bent!

• borisje

Ik gok: Arnhem en Hurry up… Bekend terrein ;)

• Tjonge

Wat zijn er toch weinig die deze week reageren. Juist in deze alles beslissende ronde voor zowel kampioenschap, 4e periode en degradatie.

White Demons - Internos (Internos wint)

Denkit/Groene Ster - DSS (Gelijkspel)

De 2 bovenstaande wedstrijden in strijd om de 4e periode. Kan nog leuk uitpakken. Internos wint van de witte demonen en pakt hiermee de 4e periode. Gr. Ster speelt gelijk en krijgt daarmee als 5e geeindig in competitie de 1e of 2e periode van de kampioen.

V en S - Loreal

V&S gaat voor de vele kratten bier die al klaar staan voor transport vanuit Zwartemeer. Echter op het einde komen ze net te kort. Loreal komt met de schrik vrij en gaat voor een beslissingswedstrijd. 25-27

TB Europe/MHV'81 - FIQAS/Aalsmeer 2

MHV ging voor het kampioenschap. De blessures waren het excuus dit jaar. De jonkies houden MHV uit de nacompetitie en gaan net zoals Hurry-Up, Bevo2 en Swift met winst weg uit Mill.

Hercules - Schuytgraaf/Swift

Hercules moet er nog vol aan, Swift speelt nergens meer om! Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik denk toch dat Swift wint.

UDSV - Euroteh/Bevo 2 UDSV het is voorbij! Nog 1 nederlaag…..

Kras/Volendam 2 - Mannak/Hurry Up

Volendam speelt nog ergens voor door de winst van Swift tegen Hercules. Echter ook H-Up geeft het niet meer weg en zal op zondag 19 april moeten aantreden voor de beslissing in Arnhem tegen Loreal. Ik zet dan mijn geld toch op Loreal.

• #4 - Barry

@ Kermit. Het was Sesamstraattijd dus een beetje later dan gebruikelijk, net als jij. :) Valt inderdaad op dat er minder gereageerd wordt.. Onzekerheden en spanning van iedereen of zien jullie er helemaal niets meer in? Wordt nacompetitie/titel/handhaving niet gehaald??

Mijn voorspellingen:

White Demons - Internos

In de rotte demonenhal een gelijkspel… Hoewel ik onder normale omstandigheden Internos hoger inschat, en liever tegenkom in eventuele nacompetitie! Dus komaan Internos, beste beentje voor.

Denkit/Groene Ster - DSS (Gelijkspel)

Groene ster heeft sowieso al een plekkie in de nacompetitie maar zal zich willen bewijzen en ook in deze thuiswedstrijd winnen.

V en S - Loreal

Loreal zal een potje krachthandbal kunnen verwachten en heeft het hier moeilijk mee. Toch de wedstrijd op het eind naar hun hand en beslissingswedstrijd in de vetpot… Hupsakee, geen pasen, olé - lang leve het NHV! ;) Dat rijmt 3maal, vandaar.

TB Europe/MHV'81 - FIQAS/Aalsmeer 2

Hop Aalsmeer2, doe je ding en neem die punten mee. Als ik dan toch bezig ben liever MHV er uut en hun seizoen naar de klote, dan een pittige uitwedstrijd, een hele grote.

Hercules - Schuytgraaf/Swift

Swift een wedstrijdje om spek en bonen, hoe komen ze voor de dag? + Daarbij dat Hercules de punten graag vermag, om niet zelf maar Volendam2 eruit te knikkeren.

UDSV - Euroteh/Bevo 2

Utrecht voor de laatste maal, misschien een lekker galgenmaal? Och bevo wil er nog wel even an, voor het bier&geilewijven-zomer-seizoen-beginnen kan. Bevo.

Kras/Volendam 2 - Mannak/Hurry Up

Hurry Up zal het niet meer weggeven nee, Volendam 2, zal strijd geven hee! Toch wordt het een druk paaswekend (leve het NHV opnieuw) voor de Zwartemeerders.

Benieuwd wanneer beslissingswedstrijd zal plaatsvinden, en of da inderdaad in Arnhem zal zijn… En of misschien wedstrijd een week wordt uitgesteld, want paasweekend is heilig, en doordweeks een beslissingswedstrijd is ook niet alles!

Enfin, ik blijf op de hoogte, succes allemaal!