Dames Hoofdklasse B

• mae_14

De Voorlaatste ronde van de Hoofdklasse B.

Kampioen is inmiddels bekend, maar onder aan het rijtje kan nog vanalles gebeuren.

Daarom is het weer tijd voor wat voorspellingen.

Eurotech/Bevo HC - Foreholte

Marsna - Leudal

NOAV - VELO

HA R&O - Vriendschap/TOB

VOC 2 - Wings 2

Hellas 2 - Verburch

1. De topper in de hoofdklasse B. Bevo wil ongeslagen kampioen worden, en dat gaan ze deze wedstrijd bewijzen. Ik zet in op Bevo.

2. Leudal draait de laatste tijd weer wat beter, toch een gokje op Marsna. Maar die zullen het niet makkelijk krijgen.

3. Belangrijke wedstrijd voor Velo. Zou mooi zijn als Velo hier wint, maar Noav kan nog wel eens thuisvoordeel hebben.

4. Ook een belangrijke wedstrijd. Haro moet hier winnen

5. Het is een gekke competitie en er kan nog vanalles gebeuren. Wings is nog niet helemaal veilig, dus die kunnen hier maar beter wat punten pakken. Toch zet ik in op VOC

6. Verburch aast op een 4e plaats. Hellas is misschien meer bezig met de play offs?? Toch denk ik Hellas.

Succes Allemaal!!

• me_04

ik was te laat voor een voorspelling.. :) Maar hier dan even de uitslagen.

Eurotech/Bevo HC - Foreholte 40:23

Marsna - Leudal 31:20

NOAV - VELO 28:28

HA R&O - Vriendschap/TOB 29:14

VOC 2 - Wings 2 24:22

Hellas 2 - Verburch 27:30

Verrassingen?

Naar mijn idee is de uitslag tussen Bevo en Foreholte wel een verassende. Bevo had het thuisvoordeel, maar ik had meer van Foreholte verwacht.

Daarnaast Noav - VELO. Ik had meer van Noav thuis verwacht om eerlijk te zijn. uitslag HA R&O tegen Vriendschap is ook een groot verschil.

Wat mij betreft hebben de terechte teams gewonnen, maar af en toe met vreemde uitslagen. :)

• Amsterdammer

Zeker met vreemde uitslagen…….!!!

• amsterdams paaltje

Ik zei toch dat Vrindschap ging degraderen, jammer maar helaas.

• Amsterdammer

Jammer, maar helaas… inderdaad. Het is alleen zo jammer dat de meiden van Vriendschap al het hele seizoen met tegenslagen zitten

en daardoor nu waarschijnlijk degraderen. Van zwangerschappen en blessures tot veel meer…. het was echt een rotseizoen en dat ze

eigenlijk door overmacht dan zouden degraderen is gewoonweg jammer…. Er lopen genoeg leuke speelsters rond met een heleboel ervaring,

en compleet behoren zij gewoon in de middenmoot. Maar ik denk dat ze over het hele seizoen totaal drie keer compleet hebben gespeeld!!!

En ook nu weer, afgelopen wedstrijd blesseert een opbouwster zich weer en dus aankomende laatste wedstrijd missen ze weer twee speelsters…

Het is inderdaad jammer…. maar tegen overmacht doe je niet veel…

• me_04

Het seizoen is weer voorbij. De kampioen is bekend en de degradanten ook.

In dit geval Vriendschap en Ha R&O. in een spannende competitie waarbij bijna iedereen van elkaar kon winnen zijn dit toch de mindere teams gebleken.

Als reactie op het voorgaande bericht. Ik ben het met je eens dat het zonde is dat vriendschap weinig in de originele samenstelling heeft kunnen spelen, en ik denk ook zeker dat dit wel invloed zal hebben gehad op sommige uitslagen. Maar uiteindelijk gaat het er in een competitie toch om wie het beste of het slechtste team is. Ik denk dat elk team in deze klassen wel ergens tegenslagen heeft gehad, maar dat het belangrijk is dat dit door de rest van de teamleden goed wordt opgepakt. Daarmee wordt je kampioen, of daarmee degradeer je. Met enkele goede spelers kun je nooit winnen.

Ik begrijp dat het natuurlijk niet zo leuk is om te degraderen, maar om het nou aan blessures alleen te wijten vind ik een beetje overdreven…

• Babs in 't doel

ik zoek alvast vrienden in de hoofdklasse B aangezien wij daar volgend seizoen ook spelen :-)

Aangenaam!!!

• Amsterdammer

Ik heb ook niet gezegd dat het alleen aan blessures heeft gelegen, al hadden we die wel het hele seizoen…

Maar doordat we geen brede selectie hadden,( soms hadden we twee wissels), konden we ook niet echt terugvallen op andere speelsters en als je

dan én een basisspeelster én een keepster mist aan het begin van het seizoen doordat ze net waren bevallen én

dat er daarna nog eens een basisspeelster geblesseerd raakt….. die uiteindelijk het hele seizoen maar 7 x heeft kunnen spelen, zo kan ik nog wel even doorgaan hoor….

Geloof mij, ik handbal al heel wat jaartjes, de laatste jaren hiervan dan in de hoofdklasse, maar zo`n seizoen als dit

heb ik nog nooit meegemaakt!

Dus niet iets zeggen als je niet weet wat voor een seizoen wij achter de rug hebben.

• Danielle

Mee eens dat je niet kunt oordelen als je niet weet wat het is om het hele seizoen incompleet te spelen… Wij hebben hetzelfde probleem gehad dit jaar (in de Hoofdklasse A) en ook wij degraderen nu.. Helaas en heel erg balen, maar we gaan volgend jaar lekker bouwen aan een nieuw team (als klap op de vuurpijl stoppen aan het einde dit seizoen ook nog twee ervaren speelsters bij ons!) in de Regioklasse en knokken ons gewoon weer terug! Misschien niet gelijk volgend jaar, maar dan wel het jaar daarop of het jaar daarop! Dus Vriendschap, succes met volgend seizoen bouwen aan het team en lekker spelen en dan gewoon dubbel zo hard terug komen!! :) Go for it!

• me_04

Nou sorry hoor. Ik wilde niemand tegen de borst stoten. Ik wilde alleen mijn mening geven.

Jullie hebben gelijk, ik heb nog nooit mee gemaakt dat vele uit het team problemen hadden. Maar bij ons zijn de laatste 6 a 8 wedstrijden ook speelsters met blessures uit gevallen, wat wij dan wel op hebben kunnen vangen. Vervelend dat jullie daardoor gedegradeerd zijn, en dat gun ik de teams ook niet. (had liever andere teams zien degraderen), maar ik kan er toch niets aan doen.

Succes in de regioklasse en dan maar gewoon weer kampioen worden, toch?