Niveau Eerste Divisie Heren

• Iemand

Loreal , vorig jaar nog uitkomend in hoofdklasse, strijdt met Hurry-Up om het kampioenschap.

Is Loreal zo goed of zegt dit wat over het niveau van de eerste divisie?

• Sjaakkie#73

Beide, Loreal goede ploeg maar het niveau van de Eerste Divisie is ook niet super!

• Tjonge

Hallo,

Laten we nou met z'n allen maar niet over nivo van Nederland praten. Of wel soms? Nou ja een beetje dan.

In de eredivisie hooguit 7/8 ploegen die boven de rest uit steken.

In de eerste div. dit jaar 3/4 ploegen die ver boven de rest uit steken. (zie ranglijst) Ik ben ervan overtuigd dat Tachos, Ha R&O, Nieuwegein, Loreal, Swift en Hurry-Up allen dicht bij elkaar liggen mbt nivo. Daarom zal het voor deze verenigingen altijd stuivertje wisselen zijn ere of eerste div.

De kampioen Hurry-Up of Loreal hebben beide met de huidige spelersgroep niets te zoeken in de eredivisie. Maar dat hebben op dit moment HA R&O, Nieuwegein en Tachos ook niet!

• fietspad

als je kijkt naar haro, dat vorig jaar toch redelijk eenvoudig kampioen werd in de eerste divisie kun je al redelijk snel zeggen dat ‘n eerste divisie ploeg niks verloren heeft in de eredivisie. de laatste ploeg die volgens mij succesvol promoveerde was nieuwegein ’n jaar of 5 terug. dat zij elk jaar tegen degradatie spelen zegt denk ik genoeg. er zal gewoon iets moeten gebeuren om het gat tussen eerste en ere te dichten.

• wasbaer

Het nivo is niet echt slecht maar ook niet top, Loreal heeft een leuk enthousiast team met een zeer sterk collectief vandaar dat ze ook op de 1e plaats staan. Belangrijk om niet te degraderen uit de eredivisie is een gedegen stappen/jaren plan met goed opgeleidde jeugd waardoor je kwaliteit blijft waarborgen. De jeugdopleiding blijft hierdoor het belangrijkste. Loreal is (volgens mij) de grootste vereniging van Nederland met een enorm aantal jeugdleden bij zowel de dames (ook gedeelde 1e plaats 1e divisie) als de heren.

Indien je ervoor zorgt dat je de jeugd wat kan bieden voor de toekomst zullen deze ook bij de vereniging blijven.

De organisatie van Loreal staat goed, er is een zeer goed jeugdplan en er zijn voldoende kaderleden waardoor Loreal nu goed presteert.

p.s. ik ben geen Loreal man maar van handbal buur aan de andere kant van de brug HV Blerick

• (Duim)-Zuigertje

Nieuwegein en Tachos veel last van leegloop. Beide ploegen hebben veel talent rond lopen en gaan (bij degradatie) het zeker goed doen in de 1e.

Als je ziet wat voor een (blessure) pech haro heeft gehad, zullen ze zeker volgend jaar (zonder leegloop en blessure) links eindigen.

Niets ten nadele van Loreal maar die hadden baat bij het feit dat in hun regio 3 eredivisie ploegen 2 werden.

En naar gerucht mogelijk volgend seizoen nog maar een en zijn zij zelf de 2e.

Krijgen ze weer spelers van elders. Ik gun het ze van harte, maar ………………………… zoek sponsors.

• bananza

Wat een onzin lachende 3e… Loreal heeft alles vanuit zijn eigen jeugd en geen enkele speler van een andere limburgse (eredivisie) club gehaald! Alles op eigen kracht! Het sponsorverhaal is inderdaad waar… maar daar wordt hard aan gewerkt.

• Indringer

Dat zal nu idd wel kloppen, maar ik denk dat Loreal toch naar versterking zal moeten zoeken, als ze promoveren, want met enkele eredivisie waardige spelers red je het niet in de de hoogste divisie. BTW wie trekt bij Loreal de kar als Vernooy het niet doet??

• Iemand

Indringer.

Volgens mij heb jij Loreal allang niet meer zien spelen. Ben jij soms een ploeggenoot van de lachende derde.

• (Duim)-Zuigertje

Bedankt Bananza dat wilde ik enkel even weten.

En ik geloof je ook nog.

Lang niets van je gehoord/gezien.

Tot volgend jaar.