Afgelopen zondag was ik bij de wedstrijd VTC ds2 - Zaanstreek ds1.
Geen hoogstaande wedstrijd, maar de teams onderling hadden geen problemen met elkaar.
De scheidsrechter was niet super en vooral VTC had daar voordeel bij.
In de 2e helft krijgen twee speelster het met elkaar aan de stok, waarop de speelster van Zaanstreek de speelster van VTC een schop geeft. Gevolg: rode kaart (volkomen terecht).
De reacties die daarna van het publiek kwamen waren werkelijk ongehoord!
Het is begrijpelijk dat zij kwaad zijn dat een speelster rood krijgt, maar schoppen mag nou eenmaal niet. Een van de heren uit het publiek van Zaanstreek vindt het nodig om de scheidsrechter uit te schelden. Door zijn absurde gedrag krijgt de coach van Zaanstreek een rode kaart. Waarom dit gebeurde is mij niet duidelijk en dit was zeker niet terecht. Vervolgens komt dezelfde supporter (al vraag ik mij af of je zo iemand wel supporter mag noemen) het veld oplopen om op vrij intimiderende wijze wel even te vertellen dat hij heeft gescholden en niet de coach.
Wat gaat er dan in hemelsnaam om in zo'n man?? Zijn eigen vrouw is nota bene zelf scheidsrechter en heeft ook vaker met dit soort verbale geweld te maken gehad. Ik vraag me af hoe hij zou reageren als zijn vrouw op zo'n manier wordt benaderd door iemand uit het publiek. En wij ons maar afvragen waarom er zo weinig mensen willen fluiten…..
Ook de speelsters bij beide teams hebben in het veld gestaan met een verbazende blik en vol ongeloof dat er mensen zijn, die denken dat ze op deze manier hun vereniging steunen.
Als vervolgens het publiek vanVTC ook nog eens gaat reageren op het publiek van Zaanstreek wordt het helemaal een zooitje, maar uiteindelijk wordt de wedstrijd wel uitgespeeld.
Dat VTC wint met 1 punt verschil is inderdaad mede aan de scheidsrechter te danken, maar op dat moment eigenlijk niet meer belangrijk.
Zeker niet als de scheidsrechter en zijn zoon door mensen van VTC naar zijn auto moet worden begeleidt, omdat de sfeer onder de Zaanstreek “supporters” dreigend is.
Op zo'n moment denk je dan wel het was toch handballen voor de lol…….