Uitslagen Regioklasse B Ronde 17

• bart van kempen

tja ik moet zeggen dat als het echt om de knikkers gaat…. en je in limburg moet… is de kans behoorlijk aanwezig dat je de arbitrage in ieder geval niet mee hebt…

het verhaal over scheidsrechters in gelderland… we hebben tot nu toe uit gemoeten tegen udi arnhem en tegen cad2m … beide koppels waren prima… tuurlijken maken ook deze heren fouten maar over de hele wedstrijd gezien hadden deze 2 koppels goed gefloten… als we elke wedstrijd zown scheidsrechters hadden… teken ik voor! (en nee deze wedstrijden hebben we niet gewonnen)

Moet ik zeggen dat vorig jaar de scheidsrechters in deze regio (gelderland) wel diep triest waren! (wat er veranderd is … of gewoon geluk / vorig jaar pech????)

maja we moeten het er maar mee doen… enige waar ik me zorgen om maak… is de gemiddelde leeftijd van de scheidsrechters… niet zozeer ten nadele van de huidige scheidsrechters… maar meer gericht op de toekomst…

Misschien moet het ook maar eens gezegd worden als er scheidsrechters goed flutien, want er wordt volgens mij van uit gegaan dat scheidsrechters allemaal top fluiten en als dit niet het geval is krijgen ze het te horen. Als ik soms de verhalen lees kan ik me niet voorstellen dat dit aanzet om scheidsrechter te worden!

Verder… de voorspellingen voor komend weekend:

Jupiter '75 - Blerick

2 teams die nog moeten… een voor kampioenschap, de ander tegen degradatie. Klasseverschil wordt in deze strijd duidelijk, 8 goals verschil in het voordeel van Jupiter

Reehorst - Regioteam CAD2M

De derby van de week, reehorst uit is lastig. Verwacht nipte winst voor Reehorst

Swift Helmond - Flexpoint/V&L 2

Behoud swift de ongeslagen status thuis? Wordt moeilijke wedstrijd, zal er om hangen!

UGHV - White Demons 2

White Demons winnen met goaltje of 8 verschil

Loreal 2 - VHC

Watskeburt met loreal? denk dat vhc puntjes mee naar huis neemt (nipt)

ASV UDI'96 - Snelwiek

Udi uit is lastig, maar denk dat Snelwiek gaat winnen.

• De ballenvanger

Brak Schreef:

——————————————————-

> ahhhh ventje toch, wil je een zakdoekje?

Hè Brak ben je weer een beetje aan 't zuigen?

• Brak

Neej joh, zo ben ik toch helemaal niet.. ik reik graag de helpende hand toe!

maar even serieus.. is het grote probleem nou de kwaliteit van scheidsrechters of het absurd hoge jankgehalte van van een select groepje spelers dat denkt in een regioklasse semi-proffesioneel handbal te (kunnen) spelen.

Als je jezelf nou echt te goed vind voor de scheidsrechters die bij jouw niveau horen, dan promoveer je toch lekker of groei je door naar een eredivisieclub? Dat gejank van nu draagt echt niet bij aan een structurele verbetering in de toekomst, wie gaat er nou voor zijn lol een wedstrijd in de regio fluiten met van die simpele zielen die zichzelf helemaal geweldig vinden?? De huidige vrijwilligers lopen voor je weg en toekomstig potentieel wordt nou niet echt warm verwelkomd. Maar ach.. zelf zijn wij allemaal ZO VERSCHRIKKELIJK GOED, wij spelen immers al regioklasse.

• De ballenvanger

Mooi gesproken Brak.

Je lijkt me echt een wijs man.

Is fluiten misschien dan iets voor jou???

Veel succes zaterdag tegen de Superboeren!

• scheids

Heren,

Ik denk niet dat het zozeer het niveau is waar dat slecte groepje spelers over zeurt. maar meer het idee dat ze hebben in hun achterhoofd dat ze “der in gefloten” gaan worden zo snel ze de regio uit komen.

Misschien zie ik het verkeerd maar op deze manier zal het nooit veranderen…als je namelijk als spelers het idee hebt dat dat gebeuren gaat, en er volgen een paar discutabele beslissingen, zal de wanhoop al snel toeslaan en ben je eerder geneigd te gaan praten.

En dat is nou net waar elke scheids een hekel aan heeft. bij veel beslissingen is het nl zo dat er een partij in het nadeel is al dan niet terecht. En bij herhaaldelijk reageren zal de scheids echt niet vrolijker worden ten opzichte van deze speler. Van het een komt vervolgens het ander en ben je ineens partijdig terwijl je altijd ter goeder trouw als vrijwilliger aan het werk bent en niemand wil bevoordelen of benadelen, immers als je dat te vaak doet zul je het respectabele niveau van de regioklasse nooit bereiken, dan ben je al lang door de mand gevallen.

succes komend weekend allemaal, en handbal maar gewoon in plaats van te letten op fouten van de arbitrage, zij accepteren jullie fouten immers ook zonder commentaar, en die fouten worden gemaakt…..van twee kanten !!

• Wasbaer

Goed gesproken scheids, dat is de waarheid !!!!!

• wadedegei

Ik ben het ook eens met scheids, alleen wordt het ook wel eens tijd dat de mannen in het zwart ook eens kritisch naar zichzelf gaan kijken. Zolang zij denken dat al hun beslissingen de goede zijn en zij geen fouten kunnen maken in hun ogen, zullen zij ook nooit kunnen accepteren dat er op-en aanmerkingen gegeven worden op hun beslissingen.

Meestal bedekken ze hun fouten (zeker als ze het zelf weten dat ze fout zijn) door arogant gedrag en het niet accepteren dat andere mensen hun keuzes in twijfel trekken. Dus heren scheidsrechter, wees er bewust van dat door jullie optreden er altijd meningsverschillen zullen zijn over die keuzes en dit ook vaak opmerkingen met zich mee brengt. Zeker in de sport.

• scheids

Juist en dat betekent dus van twee kanten water bij de wijn.

In mijn eerdere betoog gaf ik al aan dat er best fouten gemaakt worden en natuurlijk is dat geen probleem ik weet ook dat alle spelers dat accepteren. Maar tussen fouten maken en elke beslissing die we maken afwegen om vervolgens te reageren is ook weer overdreven.

Want waarschijnlijk doen we ook wel eens iets goed.

En volgens mij is de strekking dan ook niet de fouten, maar de fouten tegen één van de twee partijen die vaker zouden voorkomen dan tegen de andere partij.

Ook ik sta open voor kritiek en zeker als ik er wat van kan leren wil ik er over praten, maar als je schreeuwend benaderd wordt door spelers of coaches heeft het ook geen zin om op dat moment in discussie te gaan en doe ik dat dus ook niet en probeer rustig te blijven en bovenal objectief. Om vervolgens de betreffende speler of coach te vragen zijn commentaar op een rustiger tijdstip met me te bespreken zodat we er beiden misschien iets van leren voor de volgende wedstrijden als we elkaar weer treffen.

• #5 - Harry

Scheids,

Mooi geantwoord. Ik hoop wel dat uit een goed gesprek over het handelen van beide partijen een resultaat (leermoment) komt wat meegenomen wordt naar de volgende wedstrijd. Dit hoeft dus niet te betekenen alleen een verbetering in de wedstrijd waar desbetreffende coach en scheidsrechter(s) elkaar weer treffen, zoals scheids omschreef: ''Om vervolgens de betreffende speler of coach te vragen zijn commentaar op een rustiger tijdstip met me te bespreken zodat we er beiden misschien iets van leren voor de volgende wedstrijden als we elkaar weer treffen.''

• #5 - Harry

Verrassende wending… Wel leuk dat deze ploegen hebben laten zien een goede, faire pot handbal te kunnen spelen! Zeker onderling.. Petje af!