CSV - NIEUWEGEIN:
Nieuwegein 2 heeft nou niet bepaald een brede bank, en met de belangrijke uitwedstrijd tegen HARO zal dat nog wel smaller zijn.
Afwezigheid van hars is de druppel die de emmer doet overlopen, CSV wint met 26-23
E&W - VRONE:
E&W moet winnen, Vrone heeft het eigenlijk allemaal wel al een keer gezien. Op zich zegt dat niets, maar E&W thuis is stuk sterker dan uit. Daarmee wordt de eindstand 26-24
AALSMEER - BLINKERT:
Een slechte wedstrijd, dat staat van te voren al vast. De scheidsrechters gaan ook een vervelend wedstrijd hebben. Want naast dat het spel niet om aan te zien is, is Aalsmeer zo'n zuigteam dat continu in discussie gaat en het beter weet dan de scheidsrechter. Helaas voor het handbal weten ze de mannen/vrouwen in het zwart vaak ook nog te overtuigen. De Blinkert zuigt even erg, maar heeft wat minder “naam” dus daar wordt minder naar geluisterd.
Al met al, na een uur afbraakhandbal en veel gezeur en uiteindelijk veel tijdstraffen zal Aalsmeer wel winnen met 28-23.
CELERITAS - HURRY UP:
Onvoorspelbaar. Celeritas heeft klop gekregen van hun streekgenoot Fortissimo en zijn toen enorm van slag geraakt.
Misschien pakken ze toch de draad weer op, maar met een versterkt Hurry-Up denk ik dat ze opnieuw de boot in gaan: 24-29
E&O - FORTISSIMO:
Inderdaad de topper op papier, Fortissimo heeft thuis gewonnen van E&O. Verder is het onvoorspelbaar want Fortissimo is zo wisselvallig als… ja als wat eigenlijk. Bij een goede dag van Fortissimo wordt het een heel aantrekkelijke wedstrijd en is het een dubbeltje op zijn kant. Wanneer ze wat minder zijn, zoals vaak in uitwedstrijden (zie uitslagen) dan loopt E&O gemakkelijk weg en houden ze hun voorsprong in stand de rest van de wedstrijd. Ik hoop op een mooie pot en dan denk ik dat 33-33 de eindstand is.
SOS - BDC:
Tja niets over te zeggen. SOS wint thuis (bijna) alles, spelen snel en thuis gaan ze voor het publiek vaak ook over het randje. Los ervan of de scheidsrechters dit wel of niet zien & bestraffen, BDC gaat de boot in: 40-15.