Hoofdklasse B dames

• Amsterdammer

Ik was afgelopen zaterdag aanwezig bij de wedstrijd tussen VTC en Foreholte. Het was geen mooie wedstrijd om te zien, erg fysiek, maar dit was aan beide kanten…

Wat mij verbaasde was dat er tijdstraffen werden uitgedeeld en bijna alleen aan de meiden van VTC… Maar goed, desondanks had VTC denk ik niet kunnen winnen,

de meiden van Foreholte zijn gewoon beter.

MAAR toen las ik vandaag een verslag op handbalstartpunt en op de site van Foreholte zelf en daar verbaasde ik me toch over…

VTC zou alleen gericht zijn op de man en niet op het handbal, ze zouden niet vies zijn van gemene overtredingen…blablabla…. overdrijven is ook een vak.

Ik zeg altijd: als je uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren!

Goed, niet echt om je druk over te maken…. Maar wat mij echt verbaasde is dat de trainer van Foreholte z`n `trouwe`supporters complimenteert, omdat zij het goede

voorbeeld zouden geven…??? Nou ben ik heel eerlijk en geef ook toe dat het publiek in Amsterdam niet altijd even aardig is, maar dit sloeg alles!

Van speelsters uitlachen die op de grond lagen tot ‘ pak`r, grijp `r’……en ga zo maar door. En wie zegt dat dit niet zo is, moet maar even de verslagen lezen

op de site van Foreholte zelf, waar bij Pauls analyse al vaker is verzocht of het publiek van Foreholte normaal wil doen tegen scheidsrechters en positief wil blijven op de tribune.

En dan zeggen, daar kunnen die amsterdammers nog een puntje aan zuigen!

Moraal van dit verhaal: Niet van dat soort verslagen schrijven over tegenstanders, als je zelf als ploeg en publiek ook niet heilig bent!

• haas

De speelsters van Foreholte schamen zich voor hun eigen publiek.

• Amsterdammer

Daar sta ik ook niet van te kijken….. jammer hoor…

• henk

Ik was toevallig ook aanwezig. Ik zou me schamen voor het publiek dat meegekomen is. Aan beide kanten van de tribunes zaten ze behoorlijk te schreeuwen. ook naar de scheidsrechtsers die Foreholte behoorlijk mee had. Maar goed wat wil je ook,als je als coach nog lekker een biertje met deze heren neemt op de gewonnen wedstrijd en samen de sporthal verlaat.

• Estupendo Madre

Ben het helemaal met jullie eens Souverein en Amsterdammer.

Zelf was ik ook aanwezig bij deze partij en het was hard aan beide kanten.

Vriendschap zou deze wedstrijd niet gewonnen hebben ook al werd er eerlijk gefloten.

Foreholte is een leuke ploeg met kwaliteit alleen de kwaliteit bij hun meegereisde plubliek ontbrak.

Het spijt me te zeggen maar door dat soort zaken gun ik dan BEVO meer de titel.

Misschien kan je voor mensen die tijdens een wedstrijd onsportief gedrag vertonen een sporthal verbod opdragen. Als je al een paar keer bent gewaarschuwd en wat ik lees bij Haas dat de speelsters zich schamen voor hun eigen publiek, en dat helpt niet, dan zou je toch andere maatregelen moeten nemen. Met dit soort supporters stel je je club ook in een zwart daglicht en dat is niet de bedoeling lijkt mij?

• Amsterdammer

Zeg jij nou dat er eerlijk is gefloten, Estupendo Madre??? Of bedoel je `als` er eerlijk gefloten zou zijn….

• Estupendo Madre

ik bedoel als er eerlijk gefloten zou zijn.

• Amsterdammer

En nog even over het gunnen van het kampioenschap, vind het niet iets met gunnen te maken hebben….

De meiden van Foreholte kunnen leuk handballen, maar vind Bevo er toch met kop en schouders boven uit steken…!

Wat spelen die meiden leuk en goed handbal zeg…. Dus vind Bevo zoiezo de terechte kampioen in deze poule.

• Estupendo Madre

wie weet veranderd er nog iets?

De competitie is nog niet afgelopen al zie ik BEVO niet echt meer punten laten liggen.

• maaktnietuit

He souverein, Als je eerlijk toe geeft, is het amsterdamse plubliek ook niet altijd positief, naar de tegenstanders en de scheids, en dat kun jij weten als trainer/coach van VTC. Dus ook niet zeuren over ander plubliek. En dat ze meer 2 min. tijdstraffen krijgen dan de tegenstanders, dat verbaasd mij niets, dan moeten ze eerst eens hun mond houden tegen de scheids, want als het een keer niet lukt lopen ze altijd te zeuren tegen de scheids om zo een vrije bal te krijgen, en als ze dit niet krijgen gaan ze het bloed onder de nagels bij de scheids vandaan halen. En ik kan het weten, als scheids