Ik was afgelopen zaterdag aanwezig bij de wedstrijd tussen VTC en Foreholte. Het was geen mooie wedstrijd om te zien, erg fysiek, maar dit was aan beide kanten…
Wat mij verbaasde was dat er tijdstraffen werden uitgedeeld en bijna alleen aan de meiden van VTC… Maar goed, desondanks had VTC denk ik niet kunnen winnen,
de meiden van Foreholte zijn gewoon beter.
MAAR toen las ik vandaag een verslag op handbalstartpunt en op de site van Foreholte zelf en daar verbaasde ik me toch over…
VTC zou alleen gericht zijn op de man en niet op het handbal, ze zouden niet vies zijn van gemene overtredingen…blablabla…. overdrijven is ook een vak.
Ik zeg altijd: als je uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren!
Goed, niet echt om je druk over te maken…. Maar wat mij echt verbaasde is dat de trainer van Foreholte z`n `trouwe`supporters complimenteert, omdat zij het goede
voorbeeld zouden geven…??? Nou ben ik heel eerlijk en geef ook toe dat het publiek in Amsterdam niet altijd even aardig is, maar dit sloeg alles!
Van speelsters uitlachen die op de grond lagen tot ‘ pak`r, grijp `r’……en ga zo maar door. En wie zegt dat dit niet zo is, moet maar even de verslagen lezen
op de site van Foreholte zelf, waar bij Pauls analyse al vaker is verzocht of het publiek van Foreholte normaal wil doen tegen scheidsrechters en positief wil blijven op de tribune.
En dan zeggen, daar kunnen die amsterdammers nog een puntje aan zuigen!
Moraal van dit verhaal: Niet van dat soort verslagen schrijven over tegenstanders, als je zelf als ploeg en publiek ook niet heilig bent!