Allereerst wil ik iedereen graag alsnog een prachtig 2009 wensen met daarin alle goeds. Zolang jullie sportieve belangen maar niet conflicteren met de onze . Hopelijk had iedereen fijne dagen, en heeft eenieder al zijn vingers nog en is dus blessurevrij!
Op naar een vroege voorspelling voor een nieuwe ronde. Sommige ploegen hebben naar aanleiding van de resultaten van de eerste competitiehelft hun doelstelling moeten bijstellen, bij andere ploegen staat de wind vol in de zeilen en zij kunnen dan ook een rooskleurige tweede competitiehelft tegemoet gaan. Hoe zal het lopen? Komen ploegen terug van een achterstand, zakken ploegen op de ranking, wie degradeert, zal promoveren of haalt de nacompetitie!?? Over een 14tal rondes duidelijkheid! In ieder geval veel spelplezier voor allen.
———————————————————————————————–
V en S - Schuytgraaf/Swift
Grönningers doen het niet bijzonder goed, ook niet slecht. Zullen desondanks na een dikke vette kerst geen conditionele vooruigang hebben geboekt ten opzichte van de concurrentie, en zeker niet t.o.v de toch jonge ploeg van Swift. Swift daarentegen heeft een hele kerstperiode gehad om over het dipje van de weken ervoor na de denken en heeft genoeg energie getankt om weer omhoog te kunnen kijken! Duidelijke overwinning voor de Arnhemmers.
TB Europe/MHV'81 - Hercules
Hercules is een ploeg die het MHV erg moeilijk zal kunnen maken (wie niet?). Toch geniet MHV het thuisvoordeel op meerdere fronten. Verzorgd handbal zal moeilijk worden maar strijd zal er in zitten bij beide, hernieuwd frisse, partijen. Desondanks winnen de huifkarbewoners uit Mill. + Over rommelen gesproken? Aftredend coach ziet nóg een seizoen spelers bellen niet zitten? Spanningen alom, zo lijkt me.
UDSV - DSS
Het is, ook in '09, er op of er onder voor beide ploegen. UDSV nog puntloos maar wie weet wat zij in eerste wedstrijd, thuis, van het nieuwe jaar kunnen brengen. Bij eventuele thuisoverwinning voelt DSS de hete adem. Daarom zullen de Heemskerkers het - al dan niet met moeite - niet zo ver laten komen en het wedstrijdheft in handen nemen.
White Demons - Mannak/Hurry Up
In harsloze hal die waart van Demonen en agressief thuispubliek valt niet normaal te handballen. Ook niet door koploper Hurry Up, die hier een zware ouverture van het nieuwe jaar zal beleven. Slepen zij nog een puntje weg voor de poorten van de hel, of gaat de thuisploeg met de gehele puntenwinst strijken? Ik verwacht een herhaling van het kunststukje tegen Swift, waarin het gelijkspel niet de verdienste was van de demonen, maar toch het resultaat bleek. Gelijk dus.
Denkit/Groene Ster - Loreal
Groene ster is gewaarschuwd, de Loreallers spelen goed. Toch is voor de Venlonaren een uitwedstrijd anders dan een thuiswedstrijd en tijd om weer in het ritme te komen is er niet. Vandaar dat ik teken voor een nederlaag voor de uitploeg. Groene Ster wint, omdat de opbouwrij van de sterren er weer zin in heeft.
Internos - Euroteh/Bevo 2
Bevo nog immer zonder Willie en dat betekent kommer en kwel. Toch doen de Limburgers het de laatste speelweken redelijk goed en dat is een verdienste van de ploeg. Toch zal Internos, op een zwaterdagavond in een uitwedstrijd, te sterk blijken voor Panningen 2.
Kras/Volendam 2 - FIQAS/Aalsmeer 2
Aalsmeer: hoeveel wedstrijden mag Groeneveld nog? Deze wedstrijd hoeft hij niet mee lijkt me, hoewel de palinggrijpers de punten goed kunnen gebruiken. Het eindresultaat is afhankelijk van de twee ploegen die uit de 1e en 2e teams samengesteld kunnen worden. Op basis van de eerste competitiehelft geef ik de twee punten aan de bollenkar-chauffeurs.