Hierbij de uitslagen van afgelopen weekend.
En wat denken we ervan?
HA R&O - NOAV 24:27
Eurotech/Bevo HC - VELO 30:16
Hellas 2 - Marsna 14:16
Leudal - Wings 2 16:25
Verburch - Foreholte 22:27
Vriendschap/TOB - VOC 2 19:15
Volgens mij wel wat er verwacht werd.
Niet echt verrassende uitslagen bij.
Zelf heb ik de wedstrijd Vriendschap/ TOB - VOC gekeken.
Het was een leuke wedstrijd om te zien. In het begin gelijk opgaand maar daarna pakte Vriendschap/TOB de leiding ondanks dat twee speelsters er uiteindelijk met een rode kaart van het veld afmoesten wegens 3x 2 minuten. Het was een harde wedstrijd. Vooral de meiden van VOC waren aardig aan het beuken in de dekking, vaak uit onmacht. Denk dat de hoofdklasse voor deze zeer jonge meiden nog een beetje te hoog is. Het kan een leuke ploeg worden als ze blessure vrij blijven.
Vriendschap/TOB heeft veel kwaliteit lopen maar het draait nu nog niet. Twee speelster zijn aan het terugkomen van een bevalling dus dat duurt ook weer even voordat zij op hun oude niveau zijn, een andere speelsters heeft last van haar schouder. Dit kan een ploeg zijn wat evt in de top mee zou kunnen draaien als alle neuzen dezelfde kant op staan en ze als een eenheid gaan handballen.
Daarnaast moet ik toch een compliment maken naar de scheidsrechters die deze wedstrijd hebben gefloten. Heb nl. verleden keer een stuk gelezen over scheidrechters die een wedstrijd van Vriendschap/TOB hadden gefloten en daarbij kwam ze niet echt goed uit de verf. De heren vloten redelijk goed. Maakten natuurlijk wel foutjes maar dat was dan aan beide kanten.
Verder toch nog even een opmerking over het publiek. Ik heb toen ook gelezen dat iemand geschreven had dat het publiek van Vriendschap/ TOB niet echt aardig kan zijn, nu moet ik eerlijk bekennen dat het publiek van VOC ook niet bepaald erg aardig en sportief zijn. Wat kunnen sommige mensen toch schreeuwen en dan vooral naar de scheidrechters toe. Volgens mij dacht het publiek van VOC het beter te weten dan de scheidrechters. Gelukkig lieten de scheidrechters zich niet beïnvloeden en bleven zij neutraal fluiten. Mijn complimenten. Het verbaasdde mij dat het publiek van Vriendschap/TOB erg rustig bleef dit keer. Ze stonden volledig achter de ploeg en dit keer hielden zij braaf hun mond tegen de scheidrechters.
En hoe ging het bij de andere wedstrijden?