uitspraak NHV

• Wim

Wat te denken van de nogal vreemde uitspraak van NHV in de Gelderlander:

“Het hele NHV-circus draait om de vrouwen. Zo is het al meer dan tien jaar. En zo moet dat ook blijven, verzekerde directeur Ben Spaai na de galavoorstelling tegen Cyprus.”

Zullen wij, heren, dan ook maar stoppen met de bondscontrubutie?

Waarom nog ouders op kosten jagen door hun jongens naar de bondstrainingen te laten gaan (reiskosten tijd etc.) als de bond er toch al op voorhand helemaal niets in wil investeren? Vergeefse moeite dus!!!!

• gewoon toeschouwer

Ik denk dat Spaaij bedoelde:

“Het hele NHV-circus draait om een paar vrouwen.”

• Gianni

Alles draait toch om lekkere vrouwen.

• Handjes

Ik vind het schandalig dat hij zich zo uitlaat over de heren, zeker na wat ze dit weekeinde hebben laten zien.

Gelukkig heeft de NOS wel de moeite genomen om (redelijk lang) uit te zenden want dat verdienen ze zeer zeker.

• jaahaapie

Eindelijk eens weer herenhandbal op tv.

Ik zit alleen maar die Duitse zenders af te zoeken.

Vrouwenhandbal is snel en dynamisch,

maar herenhandbal is veel mooier om te zien, het is snel, technisch en veel spectaculairder om te zien. De NOS moet nog veel meer uit gaan zenden.

Afgelopen zondag heb ik een stukje op tv gezien, dat is toch mooi!

en volgens mij vinden en voelen zich een paar vrouwen zich zeer belanrijk bij het nhv. En als deze nou zouden presteren, maar dat gebeurt geen eens!

Ze kruipen allemaal bij elkaar in de k…

• kieka

voor of achter?

• eeuwige handballer

die uitspraak isn iet helemaal waar. Ik weet zeker dat als ze zich kwalificeren dat het om de mannen draait op dat moment, maar volgens mij weten jullie allemaal dat de krant graag overdrijft. Ben spaai heeft een handbalhart en hij wilt ook dat het nederlandshandbal op de kaart gezet wordt

• Indringer

Maar als je dan een handbalhart hebt, moet je toch voorzichtig zijn met (dergelijke) uitspraken. Het zou allemaal verkeerd uitgelegd kunnen worden.

Nuancering is belangrijk.

• Ben1954

Beste mensen, normaal gesproken zou ik niet reageren wat hier zoal geschreven wordt omdat het moeilijk is om goed met elkaar in gesprek te gaan. Men wil bij voorkeur anoniem wil blijven. Waarom? Toch waag ik het er een keer op. Even de feiten: ik ben door de journalist die het het bovenstaande geschreven heeft (Jaap van Brummelen) niet geintervieuwd. Wat hij schrijft is helemaal voor zijn rekening en ik stel dat het suggestief is. Wanneer je het stuk goed leest word ik nergens geciteerd of worden mijn woorden nergens tussen aanhalingstekens geplaatst wat zou betekenen dat ik ze uitgesproken zou hebben. Dat is dus niet het geval. Wat ik wel heb aangegeven in een gesprek met een aantal mensen voorafgaande en na afloop van de wedstrijd tegen Cyprus is dat het voor iedere handbalbond in Europa moeilijk is om twee ballen (dames en heren) goed in de lucht te houden en dat het natuurlijk niet zo is dat na één zeer goede wereldpartij tegen de Oekraïne het beleid van het NHV plots gaat veranderen.

Maar voor wat het Nederlands Herenteam betreft mag je van mij aannemen dat ik deze groep op alle mogelijke manieren zal steunen om het doel, de EK in 2010, te halen. Laat het een uitdaging zijn om toch twee ballen in de lucht te houden.

Ben Spaai - OosterbeekIndringer schreef:

• Indringer

Bedankt Ben voor de reactie. Jammer dat zoiets door de pers verdraait of verkeerd geïnterpreteerd wordt. Probeer 2 ballen in de lucht te houden want veel verenigingen zijn goed bezig met hun jeugdopleidingen en ook bij oranje jeugd ( zie bijna-kwalificatie door de groep Youth spelers) zitten talentvolle spelers die mogelijkheden op internationaal niveau hebben. Laat ze doorgroeien met de nodige begeleiding.