Dames Hoofdklasse B; ready to play?

• Draakje

Hallo allemaal,

Wij zijn dit jaar nieuw in de hoofdklasse B.

Overgevlogen van de hoofdklasse A

Vroeg mij af of iemand ons iets kon vertellen van de hoofdklasse B dames?

Misschien dat er mensenm zijn die in de competitie spelen, hoe het niveau is etc?

Wij zijn best wel nieuwsgierig na een aantal jaren in de hoofdklasse A gespeeld te hebben.

Allemaal heel veel succes dit seizoen!

• Mae_14

Heeey,

Welkom in de Hoofdklasse B !!

Door die wisselingen (Vraag me sowieso af waarom dat is gedaan) zitten er voor ons ook wat onbekende ploegen bij. En natuurlijk zijn op heel veel plaatsen de teams veranderd. Dus heel veel kun je niet zeggen over het niveau.. Er word wel eens gezegd dat B sterker is dan A, maar dat is iets waar we vanzelf wel achterkomen. Weet niet of het echt zo is.

Over vorig jaar: In het begin was al vrij snel duidelijk welke ploegen de top 3 zouden vormen. De volgorde hiervan is nog lang spannend geweest.

Verder kon je hier van bijna ieder team winnen, maar ook van ieder team verliezen. Het lag allemaal vrij dicht bij elkaar.

De degradatie is zelfs pas in het laatste weekend uitgemaakt. Tot die tijd is het allemaal nog erg afwachten geweest.

Veel succes allemaal en we hopen op leuke discussies en voorspellingen!!

• Draakje

Beste Mae,

Wat leuk om een reactie te krijgen over de hoofdklasse B.

Dit geldt eigenlijk ook voor de hoofdklasse A.

Het lag er maar net aan wie de wedstrijddag goed uit zijn bed gekomen was.

Iedereen kon van elkaar winnen maar ook verliezen. Toch heb ik ook gehoord dat de hoofdklasse B iets zwaarder is als de hoofdklasse A.

We zullen het wel zien tijdens de competitie.

Heb te horen gekregen dat de competitie op 11 oktober van start zal gaan en wij spelen onze eerste wedstrijd op zaterdag.

Allemaal heel veel succes en hoop inderdaad op leuke discussies.

Trouwens nog even een vraagje. Mag je in de hoofdklasse B bij de meeste verenigingen met hars spelen of is dat ook een taboe voor sommige clubs?

Hier kan je altijd hele discussies over voeren.

• Feessie!

In de hoofdklasse B mag je bij de meeste vereniging met hars spelen. Gebeurt wel eens dat ze een eigen soort hars hebben die iedereen mag/moet gebruiken ipv de hars die je zelf hebt. Staat me iets bij dat het bij NOAV niet mocht ??? maar zeker weten doe ik dit niet!

Verder is het een zeer leuke poule om in te spelen! Met gezellig en ook verre wedstrijden :)

welke vereniging zijn jullie ?

• Draakje

Dat is goed om te horen.

In de hoofdklasse A kwam het steeds meer voor dat je bij de meeste clubs geen hars meer mocht gebruiken en ik moet zeggen dat je daardoor sommige wedstrijden wel eens hebt verloren. Vaak zit het tussen je oren maar toch vind ik met hars spelen veel lekkerder.

De verre wedstrijden zijn inderdaad altijd leuke busreisjes, alleen ben je vaak wel een hele dag van huis. Je kan er ook altijd een leuk weekendje van maken met je team. Soort teambuilding.

Zelf speel ik bij VTC en jullie?

• Feessie!

Westlandia net gepromoveerd naar 1e divisie dus niet bij jullie in de poule :)

Ach joh met die busreizen…je weet het van te voren dus hou je er rekening mee dat je veel weg bent :) en dan maar feesten in de bus is ook nooit verkeerd !

Nou succes in ieder geval in de competitie ! nog even wachten en dan gaat het beginnen!