Niemand degradeert rechtstreeks

• Op Dreef

Wordt lekker spannend in de Eredivisie Heren. Niemand degradeert rechtstreeks, het team welke als 11eeindigt speelt tegen de periodekampioen 1e div. om dedegradatie. Als het een beetje tegen zit trekt Tachos zich mogelijk ook nog terug en zijn alle teams in de EREDIVISIE HEREN al veilig als de competitie begint. Hoezoo ‘lekker amateuristmisch’ ?? Bij andere bonden word er heel gewoon aangevuld van onder af om de competities compleet te krijgen. Bij het NHV echter niet, die laten wel rangordewedstrijden spelen maar na 31 mei wordt het teveel werk (denk ik) om nog aan te vullen. Dus komen we als bond wederom als het kleuterklasje over.

hetzelfde geld trouwens (ten dele) voor de 1e divisie Dames. daar trok Gr.Ster zich terug en wordt er ook niet aangevuld.

Al met al echt een slechte zaak die het Handbal niet dient.

• Delta

Volgens mij hebben de eredivisieclubs (heren) al eerder aangegeven om tot een competitie met 10 teams te komen. En aanvulling vanuit de 1e divisie zou nou niet een “kwaliteitsimpuls” zijn om het niveau van het vaderlandse handbal te verhogen.

• savee

nee inderdaad… er is een te groot verschil tussen eredivisieteams en eerste divisieteams. Het niveau zal daardoor alleen maar achteruit gaan.. terwijl het juist de bedoeling is om handbal op de kaart te zetten…

• markske105

op welke kaart zetten we iets?….het NHV slaagt er al jaren in om plannen te maken die vervolgens kant noch wal raken….de clubs passen zich blijkbaar zonder al te veel problemen aan….ze passen de regelmentering aan aan hun eigen behoeften (zie AA-Team in competitie) en DENKEN dat ze goed bezig zijn….over die zeven ton die er doorheen gedraaid zijn hoor je niemand meer in ons kikkerlandje….en dan maar weer opteren voor een EK of WK….de volgende mislukking dus….laten we gewoon zorgen dat elke club goed draait, veel jeugdleden in huis heeft die goed opgeleid worden door kundige trainers en bij wedstrijden de sporthallen uitpuilen met supporters….om voor twintig meiden met een mssie financieel en organisatorisch wanbeleid te gaan voeren is echt van de gekke….ook de meisjes U18 hebben onlangs schitterend gefaald….Quatar was nog te doen, Denemarken en Rusland was andere koek….IK SNAP ER NIKS MEER VAN….

• insider

Juist, Markske. De basis moet eerst op orde zijn.

• Lachende 3e

Een groot verschil tussen eredivisieteams en eerste divisieteams ? ? ? ?

In your dreams !!!!!!!

Kijk naar Nieuwegein, Tilburg, Rotterdam en ga zo maar door.

In de 1e divisie HEREN, hebben minimaal 5 ploegen de ere divisie zo goed als ingehaald. Gelukkig kan er maar een promoveren.

Het nivo gaat nog sneller achteruit dan het ledenaantal.

En dat gaat als een speer (spiraal).

Nog even en we zitten met Hurry Up, Groene Ster of MHV in de ERE.

Rillingen lopen nu al over mijn rug.

Ik ga dan niet alleen voor mijn vakantie naar het buitenland.

• Henke

Heel strak Markske. Ligt echt niet aan de spelers of speelsters. Bij een beetje bond wordt ook gekeken naar de verantwoordelijke trainers. Geen resuktaat? Exit dus. Sommige trainers/sters zitten al heel lang. Met erg weinig resultaat. Vastgeroest in hun eigen visie op o.a. goed en niet goed. Niks SDEV. Zie Beijing. Geen exposure voor onz handballandje, wel voor de judoka's, en er komen weer veel Marianne's Vos in de dop aan. Gemiste kansen te over. En dat is heeeeeeeel jammer.

• insider

Het niveau is van dien aard dat de ploegen

die promoveren naar de eredivisie op zijn

minst moeilijk hebben. Maar het is zo

dat ze meestal meteen weer degraderen.

Ik ben het wel eens met de stelling dat

het niveau hard achter uit gaat. Dit zal steeds

verder achteruit gaan, zolang de spelers op steeds

jongere leeftijd naar het buitenland gaan.

Hier zijn de bondchoaches ook debet aan.

Zij adviseren dit ook aan spelers.

Is dit goed voor de nederlandse competitie??????

• savee

Nieuwegein Zit ieder jaar tege degradatie te vechten..

Tilburg?????

HaR&O is zover gekomen omdat er een aantal spelers zorig jaar naar rotterdam zijn gegaan omdat ze met rotterdam de eredivisie in willen.

Het is wat het is. Als er iemand promoveert vanuit de eerste divisie degraderen ze altijd weer of vechten ze tegen degradatie. Is dit een aanwinst voor de eredivisie??? Volgens mij niet dan.

• Deksels

Volgens mij won HARO net van de junioren van FIQAS Aalsmeer 2 toen ze thuis speelden en uit verloren ze.. Denk dat het tegen het eerste van FIQAS Aalsmeer

erg spannend gaat worden..hm..