Dames & Heren,
De voorbereiding staat alweer voor de deur. De nodige veranderingen in de teams. Daarom mijn visie op de hoofdklasse B van dit jaar:
vd Voort/Quintus 2
In mijn ogen een team voor in de middenmoot. Denk dat ze best een aardig team zullen hebben, aangezien het eerte zich flink heeft versterkt en er dus spelers zullen doorvallen naar t 2e.
Wings
Zullen zichzelf denk ik zien als de titelkandidaat. (misschien promoveren ze zelfs nog nu BFC uit de eredivisie stapt). Ik persoonlijk denk dat Wings erg afhankelijk is van een klein aantal spelers. Daarnaast is die linkshander nu geblesseerd (knie volgens mij). Maar als wings in het begin de wedstrijden wint zijn de belangrijkste kanshebber.
BFC 2
Geen idee wat ik hiervan moet denken. Weet ook niet wie hierin komen te spelen en hoe het nou precies zit met die indeling.
Atomium '61
Ik denk dat de Rotterdammers zeker bij de top 4 zullen horen. Helaas voor hun zitten ze, onddanks nieuwe aanwinst X-men Obbens, nog steeds met een erg smalle basis.
Heerle
Weet niet of Heerle nieuwe spelers en/of vertrekkende spelers heeft. Met het zelfde als vorig jaar zullen ze middenmoot spelen.
Gemini
Vorig jaar de verassing. Fysiek sterke en snelle ploeg. Als ze het achterin wat beter dicht kunnen houden en net zo constant blijven als vorig jaar ook zeker een Top 4 notering voor deze ploeg.
Jawasport/Ventura
De mannen uit de jeneverstad vorig jaar (weer) erg wisselvallig. Maar met weer een complete familie Schippers en een nieuwe trainer misschien wel in staat bovenin mee te doen.
Hellas 2
Hellas 2 zal net als vorig jaar in de middenmoot spelen.
PSV
PSV is in mijn ogen degradatiekandidaat. Vorig jaar zijn ze ook pas erg laat punten gaan pakken en nu zijn ze ook nog kanon kwijtgeraakt. Ik hoop dat ze me verassen, maar ik denk dat ze eruit vliegen dit jaar.
Sittardia 2
Sittardia 2 zal, net als altijd. zorgen dat het uit de problemen blijft. middenmot denk ik
DIOS.
Dios, al 2x keer op rij kampioen. Sterke opbouwrij en verdedigend (+keeper) sterk. Hoeken en cirkel zijn echter niet van erg hoog niveau. Zullen geen laatste worden, maar zeker ook geen hoogvlieger.
Witte Ster '75
Weet ik niet zoveel van. Als iemand hier een mening over heeft graag.
En dus :
Voor de plekken 1 t/m 4 (willekeurige volgorde)
- Wings, Gemini, Atomium & Ventura
Voor de plekken 5 t/m 10
- Quintus, Heerle, Sittardia, Hellas , BFC 2 (?)
Voor de degradatie
- BFC & PSV
Als mensen er een andere mening over hebben, graag.
Succes allen in de voorbereiding.