Competitievervalsing!!

• Deksels

Limburgs haalbaarheidsonderzoek naar tophandbal biedt handvatten voor een 2-0-3 optie..Hier wordt mee bedoeld dat ook het talententeam in de ere-divisie zou kunnen spelen.. Ja ja het topteam Limburg zal net nog een puntje nodig hebben..

FIQAS Aalsmeer kan ook wel twee teams willen opstellen in de ere-divisie..

zijn alvast vier punten als het nodig mocht zijn.

Ook al werk je met vaste selecties, dit gaat natuurlijk nooit op.

• insider

Precies, helemaal mee eens.

Al voorkom je de schijn maar.

• 2740

Ach het zal toch wel doorgaan want de dames van de AA-drink handbalacademie gaan vanaf het sezioen 2008/2009 in de eredivisie meespelen, ze krijgen een dubbele speel gerechtigdheid. Ze blijven dus lid van hun eigen club, als ze een onderlinge wedstrijd moeten spelen, dan spelen ze met hun eigen team mee. Dit alles is een besluit/voorstel van NHV. De handbalacademie gaat niet mee doen aan de bekercompetitie. Dus waarom dan geen “twee clubs in één competitie”, kunnen Volendam, Alsmeer, Quintes en Bevo ook wel dispensatie aanvragen om te promoveren uit de eerste divisie.

• jopiedewit

ik dacht dat we in en democratie leefde, er is duidelijk tegen gestemd om het HA team mee te laten doen in de eredivisie, dus ik snap niet waar de opmerking vandaan komt dat dit met goed overleg gebeurt is. tenslotte is hier ook sprake van competitie vervalsing of wordt het doelsaldo met deze opzet niet geteld tenslotte spelen ze bij de eigen teams gewoon mee dus de ploegen spelen niet tegen het sterkste HA team. ik snap trouwens niet dat de ploegen dit zomaar accepteren. ik raad alle ploegen aan om gewoon niet deel te nemen aan de competitie. maar daar hebben ze toch het lef niet voor om dit uit te voeren. maar vooral lekker zo doorgaan, HEREN BESTUUR, geweldige actie, de verenigingen draaien toch wel overal voor op, was het ook niet zo dat als er een ploeg zich niet inschrijft voor europees handbal hun deze plek kunnen opeisen …..wie gaat dat dan betalen er is toch geen geld………………..DE CLUB'S

• Amsterdammertje

2740 meent ……………………

Dus waarom dan geen “twee clubs in één competitie”, kunnen Volendam, Alsmeer, Quintus en Bevo ook wel dispensatie aanvragen om te promoveren uit de eerste divisie.

Mogen ze eerst wel eens beter in die 1e divisie gaan presteren, anders wordt het allen maar kanonnenvlees.

• swing

Mag Quintus 2 eerst wel weer eens promoveren vanuit de hoofdklasse

• kieka

Wil je handbal op een hoger europees niveau tillen zal je toch wat moeten denk ik.

Hoe kan het competitievervalsing zijn als er van meerdere verenigingen meiden bij het HA team komen?

1 of 2 speelsters kunnen er toch niet voor zorgen dat hun cluppie in die wedstrijd gaat winnen.

Wat ik vanmorgen uit de krant begreep is dat alleen SEW er niet mee in wilde stemmen.

• 2740

Waarom presteren ze niet beter in de eerste-divisie, omdat er voor de teams die al een team in de eredivisie hebben toch niets te winnen valt en als een speler uitblinkt gaat hij toch meteen naar de eerste team.

• Ohla

Even als reactie, ik heb begrepen dat het talententeam niet gaat samenwerken met het topteam. De talenten mogen niet in beide teams spelen en er moet ik februari al bekend zijn waar het talent het competitiejaar erna gaat spelen. Dus vervalsing zal niet aan de orde zijn. En de mensen die het allemaal zo goed weten, kom dan eens zelf met een plan om het zielige niveau van Nederland omhoog te schroeven. Het is niet zo dat de drie limburgse clubs er zo om staan te springen, maar de overheid en gemeentes beslissen het. Al dat gezeik van iedereen die het beter weet. Stop deze zinloze discussies, want de mensen die gedupeerd worden spelen zelf bij een club die drie niveaus terug wordt geplaatst.

• keigoed

goed gesproken, niks