V&L wordt samen met Sittardia en BFC teruggezet naar de hoofdklasse. Zij maken plaats voor een Zuid-Limburgs topteam, komend seizoen in de eredivsie. Weet iemand van jullie hoe de overgebleven 2 plaatsen wel of niet gaan worden opgevuld?
Dus dit houdt dan in:
uit de eredivisie: V&L, Sittardia en BFC.
in de eredivisie :Zuid-Limburgs topteam, talententeam zuid-limburg, ??????
Wat gebeurt er dan met de overgebleven plaats?
Volgens mij blijven er 3 mogelijkheden over
-Extra promoverende ploeg
-Ploeg die niet degradeert
-Er verdwijnt een team uit de eredivisie.
Ik heb vernomen dat de eredivisie wel uit 12 ploegen blijft bestaan, dit zal dus inhouden dat er een extra ploeg kan promoveren
maargoed, dat zijn uiteraard alleen maar wandelgangverhalen, gok ook niet dat het NHV hier vroegtijdig uitspraken over gaat doen aangezien de eerste divisie nacompetitie nog volop in gang is
En ook nacompetitie Eredivisie - degradatiepoule nog in volle galop bezig natuurlijk.
Waarom extra promotieplek? En niet minder degradatieplek?
Niveauverschil tussen laatste ploegen Eredivisie en bovenkant Eerste Divisie (behalve HARO misschien) is wel degelijk aanwezig denk ik.
Of constructie dat dit jaar 12 ploegen blijven - vanwege competitieopzet maar volgend jaar wordt teruggegaan naar 10 ploegen.
We zullen het zien!
Als je het artikel in het Limburgs Dagblad van 14 april 2008, “De grote onzekerheid is begonnen”, daarin wordt goed uitgelegd wat het voorstel van Alberda en van der Wall Bake is en wat het tegen voorstel van de clubs. Door het tegen voorstel van de clubs moeten wel de statuten aangepast worden omdat dan 2 teams van “dezelfde club” in de ere divisie uitkomen. Dit alles is ook te vinden onder het handbalnieuws. Voor de clubs is het zelfs nog onduidelijk. Dit kan ook nog niet want de nacompetitie in zowel de ere als de eerste divisie nog niet beslist.
Zaterdagmorgen hebben Alberda en van de Wall Bake uitleg gegeven aan spelers en bestuur, ……. en dat het talententeam in de eerste divisie gaat spelen. Verderop in de de krant bij het stukje over V&L staat echter dat het talententeam toch in de eredivisie gaat spelen.
Lees het hele verhaal in het artikel op handbalstartpunt.
Hierop antowoorden zou over nagedacht moeten worden.
Er wordt dan ook veel van spelers en kader verwacht, dus ook opoffering van een stuk maatschappelijke carierre. Dat kan echt niet iedereen en ik denk dat dit het grootste struikelblok gaat vormen. Of het een echt Limburgs team gaat worden waag ik zelfs te betwijfelen. Ik meer benieuwd naar de samenstelling van de teams (ook bij de drie clubs) als naar het verloop van de competitie.
Je moet wel iets neerzetten wat succes opleverd en wordt het toch echt wel huilen. Dus realiseren waar je aan begint is voor spelers en staf echt wel een drempel. Ik hoop het beste maar……
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?