HARSGEBRUIK.

• bartek#9

Hey mensen. Bij ons zijn ze nu bezig met het harsverbod. Hoe is het precies geregeld bij andere clubs waar ze wel met hars mogen spelen. Zijn hier regels voor. En welke hars wordt hier gebruikt. Hoe wordt het schoonmaken hier gedaan.

Groetjes Bart

• Kees

Wij mogen wel met hars spelen en we maken na iedere training keurig zelf de vloer en de doelen weer schoon :) Na de wedstrijd doen andere mensen dat. Je moet er wat voor over hebben he!

• draakje

Bij ons is het toegestaan om met hars te spelen.

Nooit klachten en wij hebben hars op waterbasis. Geloof van Hummel.

Bij ons in de hal speelt ook VOC en zij spelen ere-divisie dus het zou raar zijn als zo een ploeg het wel mag en andere teams niet.

Al hoewel ik ken wel hallen waar alleen het 1e op ere-divise niveau het wel mag en de lagere teams niet.

Je merkt wel dat het hars steeds meer verboden wordt.

• schnit

Er mag alleen op ere- en eerste div. met hars gespeeld worden, mist het door de halverhuurder is toegestaan, daarbij moet ik wel aanmerken, dat zolang ik al in Elzenhagen kom, (ik ben er net niet geboren) er met hars gespeeld mag worden, en de heren van het beheer, daar geen problemen me hebben.

• draakje

Persoonlijk speel ik graag met hars, je kan daardoor veel meer doen en veel harder schieten. Wanneer we in de hoofdklasse bij verenigingen komen waar geen hars gebruikt mag worden merk ik toch wel dat we daar iets meer moeite mee hebben en dat het mooi handbal dan uitblijft en je dan puur op ervaring de wedstrijd speelt.

Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat er mensen zijn die een hekel aan hars hebben. Hun zeggen dan dat het niet echt meer iets met handbal te maken heeft. Echt handbal is zonder is hars.

• Norrit

Echt handbal is niet zonder hars. Als dat zo was, waarom is het dan alleen in nederland een probleem?

Pak landen als Duitsland (jullie weten wel, nationaal team toch een flinke maat groter dan nederland), een wedstrijd zonder hars is hier niet voor te stellen, ook al op lagere niveaus.

Ik vind dat hier in Nederland de plank heel vaak flink mis wordt geslagen. Ze willen een semi-professionele handbal cultuur, maar ze snappen nog steeds niet dat als je beter wil worden hars een noodzaak is. En hierbij vind ik zeker op 1e en ere-divisie niveau dat het geen optionele zaak moet zijn, maar een verplichting. Enige dat hier in ons land gebeurd is wat gezeur door halbeheerders. Ik vraag me af waarom de prijs voor haluren dan zo hoog is, poetsen willen ze in ieder geval niet voor.

Dus mensen die zeggen dat je geen handballer bent als je niet zonder hars kunt spelen moeten een andere sport gaan zoeken. Vieze handen horen er gewoon bij!

• insider

Wat Norrit zegt, kan ik me wel in vinden.

Het zijn de sporthalbeheerders die liever achter de laptop

zitten, dan dat ze schoon maken.

Zal wel niet in hun takenpakket zitten.

• utca

Pak landen als Duitsland (jullie weten wel, nationaal team toch een flinke maat groter dan nederland), een wedstrijd zonder hars is hier niet voor te stellen, ook al op lagere niveaus. citaat Norrit

Pure onzin.

Heb een 4 jaar geleden een toernooi bij Bayer Dormagen gespeeld.

Spelen toch echt 1e bundesliga. Het was ten strengste verboden hars te gebruiken. Het werd meteen bestraft met 350 euro boete. Dus zelfs in duitsland zijn er problemen.

• Een Prikbord lezer

Functie omschrijvingen aanpassen. !!!!!

• draakje

Persoonlijk ben ik het met je eens.

Ik speel ook veel liever met hars.

Laten we hopen dat het binnekort gewoon voor alle afdelingen toegestaan wordt al hoewel ik denk dat het niet zo is. Tegenwoordig wordt het steeds meer verboden.