Top handbal Limburg!!!

• insider

Precies wat ik bedoelde bij mijn vorige opmerking.

Wat gebeurd er wanneer de sentimenten de overhand krijgen?

Sittardia dan weer in de ere-divisie? En BFC? en V&L?

Nog meer strijd om de beste spelers.

Dit kun je wel voorkomen door goed afspraken en eventueel

de reglementen aanpassen.

• Delta

Het topteam en het talententeam komen voort uit een associatie van de bestaande 3 verenigingen. Dat impliceert dat zolang het talententeam in de eerste divisie uitkomt niet één van drie verenigingen kan promoveren vanuit de hoofdklasse naar de eerste divisie omdat dat tot competitievervalsing zou leiden. Overigens begreep ik ook dat het talententeam openstaat voor alle talenten uit Nederland en is het niet exclusief voorbehouden aan de drie Limburgse clubs. Gezien de trainings- en studiefaciliteiten die in het Zuidlimburgse worden aangeboden zou het mij niet verbazen wanneer er een stroom van talenten overschrijving gaat aanvragen naar deze “handbalacademie”.

• insider

Kunnen er dan ook geen andere spelers bij het topteam

kunnen spelen? Natuurlijk wel, zij kunnen dan lid worden van

een van de verenigingen.

Je snapt toch wel dat alles een aantrekkende werking heeft.

Welke spelers van de huidige verenigingen komen hiervoor in aanmerking?

Ik denk maar een enkeling. De rest kan dan in de hoofdklasse gaan spelen.

• arnhem1

Het woord associagtie wil ik niet meer horen, daar is in onze regioklasse B al genoeg over gezegd. Dit zal toch niet betekenen dat een lid van het topteam ook in het 1e van (zijn eigen) vereniging kan gaan spelen en omgekeerd, zie Tachos_Witte Ster.

Vooraf duidelijke regels en deze openbaar maken en mogelijkheden tot protest geven! Anders kopen we in Arnhem gewoon drie Russen en laten die voor alle verenigingen uitkomen.

DUIDELIJKE REGELS - VOOR EENIEDER GELIJK - ANDERS IS HET EINDE ZOEK EN ZAKT DE MOTIVATIE BIJ DE KLEINERE CLUBS!!!!!!!!!!

• insider

Ben ik het mee eens.

• insider

Men heeft het telkens over spelen bij 2 verenigingen.

Maar dit is eigenlijk niet zo. Bij het NHV is Tachos, HVW 1 en

Witte Ster, HVW 2 enz.

Voor de goede orde, HVW betekend (H)andbal (V)ereniging (W)aalwijk.

Dus de betreffende spelers spelen maar bij 1 vereniging( reglementair)

Einde discussie!!!!!!!!!!

• keigoed

handballers doen gelukkig wat voetballers hebben nagelaten,Hv Limburg (sorry Bevo)

• vandaar

Niet helemaal einde discussie natuurlijk want bij de rest van de verenigingen is het zo dat je als je ingeschreven staat bij het 2de team (in dit geval HVW) je maar een x aantal wedstrijden mee mag doen bij het 1ste team om vervolgens daarna alleen nog maar voor het 1ste team uit te komen. (ik weet niet of dat het geval was bij HVW??)

• insider

Het is precies andersom. Als je een x aantal keer met het eerste gespeeld

hebt, mag je niet meer spelen in het tweede team.

Maar dit alles is niet van toepassing daar de spelers waar het omgaat

nog junior zijn, hiervoor geld de regeling niet.

• vandaar

Auteur: insider (—.tilbu1.nb.home.nl)

Datum: 05-04-2008 16:58

"Het is precies andersom. Als je een x aantal keer met het eerste gespeeld

hebt, mag je niet meer spelen in het tweede team."

dat staat er ook en als het alleen om jeugdspelers gaat is het is er idd geen probleem.