Regioklasse B heren... uitslagen ronde 21e voorspelling laatste ronde

• bartek#9

Zo het weekend is voorbij en het is er niet minder spannend op geworden.

Onderin pakken wijnandia en reehorst de punten. En na 60 minuten (wat geen wedstrijd genoemd mag worden) blijft de score op 30-30 in arnhem.

Swift Arnhem is gedegradeerd. Verder degraderen er nog 2 ploegen. Dit kunnen zowel reehorst, wijnandia en swift helmond worden. Wat de wedstriijd in helmond extra spannend maakt. Want hier spelen swift en wijnandia tegen elkaar. De ploeg die hier verliest zal zowiso degraderen. Bij gelijkspel hangt het er vanaf wat reehorst doet, wie er degraderen.

Kort verslag Swift - Swift.

De eerste helft hadden de scheidsrechters meteen al een dubieuze rol in de wedstrijd. Voor fysiek verdedigen werd meteen geel / 2 min gegeven en strafworpen. In situaties waar helemaal geen strafworp gegeven kon worden. Want een vereiste is nog altijd dat er een vrije doelkans moet zijn.

Arnhem verzuimde wel tot 6 keer toe deze te verzilveren

De rust werd ingegaan met een score van 10-11 in het voordeel van Helmond. En we kwamen de rust uit met een score van 10-10. Iedereen had het 10-11 behalve de heren in het zwart.

De 2e helft werd alleen maar onrustiger, aan 2 kanten werden vaak lompe overtredingen gemaakt. Maar het leek wel alsof wij (helmond) niet mochten winnen. De scheidsrechters waren enorm partijdig en konden het niveau totaal niet aan!!!! Hoe verder we in de 2e helft kwamen hoe hoger de frustraties opliepen. En hoe vaker er rood getrokken werd. Met nog 3 minuten te spelen en 4 doelpunte voorsprong voor arnhem leek de wedstrijd gespeeld. Maar aan 2 kanten werden er om niks 2 minutes gegeven waarvan swalbes het middel was om de tegenstander 2 min aan te naaien. Gelukkig kwamen we terug tot op 1 doelpunt verschil. De coach aan onze kant kreeg 2 min omdat hij vroeg of de tijd stil gezet kon worden. Tijd stil zetten was een fenomeen wat de heren in het zwart ook niet kende. Aan arnhemse kant werd tot op vervelends toe tijd gerekt. Wat natuurlijk van hun kant slim was. En de arbiters trapte hier nog in ook nog. Bij een score van 30-29 en 20 sec te spelen werd wederom een onterechte strafworp toegekend. De keeper houd de bal tegen en wij vliegen er over heen. Dit was de enige x dat de scheidsrechter een overduidelijke beslissing in ons voordeel maakte. De speler die scoorde maakte overduidelijk te veel passen. Hierbij kwam dat hij ook aan zijn shirt getrokken werd en dat het cirkelverdedigen was. Hoe dan ook had dit geen doelpunt kunnen zijn. Gelukkig kregen we hier toch een doelpunt en is het gelijkspel gebleven.

Toen een speler van ons verhaal ging halen over een onterechte rode kaart voor hem en behoorlijk gefrustreerd was dat hier ons een punt ontnomen is. Kreeg hij ook nog eens een kruis. De scheidsrechter intreperteerde stotteren hier als bewust de scheidsrechter in het gezicht spugen.

De scheidsrechters kunnen maar beter 4e klasse gaan fluiten want dit sloeg nergens op. Als hier normale scheidsrechters waren geweest had het een hele andere wedstrijd geworden. Los van wie er dan gewonnen had, had het een hele leuke pot kunnen worden. Want de teams waren aan elkaar gewaagd in dit duel.

Voorspelling voor de laatste ronde:

Univé/Achilles - VHC

Blerick - Schuytgraaf/Swift 2

Jupiter '75 - Reehorst

Swift H - Wijnandia

ASV UDI ‘96 - Witte Ster ’75

de Gazellen - Flexpoint/V&L 2

Unive - vhc , unive wint.

Blerick - Swift, Ik hoop swift maar verwacht blerick

Jupiter - Reehorst. Reehorst zal moeten maar verwacht dat jupiter wint

Swift - Wijnandia. Hier moeten beide ploegen nog. Swift heeft het thuisvoordeel en zal in een spannende wedstrijd de punten in eigen huis houden

Wittester en V&L winnen beide en een beslissingswedstrijd zal uit moeten maken wie kampioen wordt (mits ze beide gewonne hebbe dit weekend waar ik wel vanuitga)

• yank

V & L 2 heeft na een niet zo'n fantastische wedstrijd weer gewonnen met 27 - 24 tegen udi. Jean zal er een uitgebreid wedstrijdverslag van maken.

Udi succes over 2 weken neem rustig de tijd om jullie voor te bereiden op wotte ster.

• De Stip

Mijn verslag van onze overwinning tegen Achilles komt morgen, maar:

- waarom degraderen er 3 ploegen en niet 2? Das nog niet bekend…alhoewel 2 degradanten waarschijnlijker is dan 3

- Blerick kan ook nog degraderen, mits ze verliezen en het doelsaldo wat gecompenseerd wordt (wijnandia/helmond)

de groeten

• bartek#9

Er degraderen volgens mij 3 teams regelementair… (of hoe je dat ook schrijft) … omdat er 3 regiokampieoen zijn .. oost brabant en limburg… als er minder teams uithoeven krijgt versterkte promotie (uit eerste klasse) normaalgesproken voorrang op degradatie… daarom was volgens mij vorig jaar ook die beslissingswedstrijd tussen achilles en dws… Blerick kan niet meer degraderen…

want arnhem komt maximaal op 14 punten …

reehorst maximaal op 16…

en wijnandia en swift tegen elkaar… dus een van hun komt bij winst op 17 en andere blijft op 15.. bij gelijkspel komen ze allebij op 16

Blerick heeft reeds 17 punten dus kunnen in het ergste geval op de 9e plek komen en degraderen ze dus niet.

• De Stip

waarschijnlijk weten we alles pas over 2-3 maanden, als het nhv zelf weet wat het wil :-s

Feit is, dat komend weekend zowel onderin als bovenin spannende potten gespeeld gaan worden…

• Student_13

Hier een verslag van de wedstrijd tegen Wijnandia (van Achilleskant). In downtown Nuth stond lag een sporthal met overheerlijk houten vloertje :) waar ook nog een beetje hars gebruikt mocht worden: beter kan je het niet treffen.

Verdedigend stond het in het begin slecht bij ons, bij Wijnandia stond het beter (hoewel er erg veel mocht van de scheidsrechters, wel consequent aan beide zijdes in de 1e helft). De rust werd gehaald met een achterstand van 13 - 12 (nog redelijk beperkt). Na rust ging het bij ons wel beter, maar op een beslissend moment kregen wij een onterechte 2 min. tijdstraf (bij 1 doelpunt achter), waar wij eigenlijk gewoon balbezit hadden moeten krijgen. Door domme fouten van iedereen zo ongeveer in ons team, kwamen we rap verder achter (4 achter ofso), waardoor we niet dichterbij dan 25 - 23 kwamen.

Voor volgende ronde hoop ik op een overwinning voor Reehorst, en een nederlaag voor Wijnandia (niet dat ik ze het niet gun, maar het is zon t*ringeind rijden, Ede is dichterbij).

Univé/Achilles - VHC Mooie wedstrijd hoop ik (want twee ploegen die naar mijn mening komen om te handballen en niet om af te breken)

Blerick - Schuytgraaf/Swift 2 Blerick zal wel winnen, want Swift zal zich laten provoceren door het keiharde gehak van Blerick

Jupiter '75 - Reehorst Hoop dus op Reehorst, hopen dat Jupiter Reehorst onderschat.

Swift H - Wijnandia Ik vind dit eigenlijk allebei geen onaardige ploegen, waarbij ik denk dat bij Swift H er meer spelers dan alleen die kleine midden op moeten staan (die dunnen linkshander?), om te kunnen winnen.

ASV UDI ‘96 - Witte Ster ’75 Ik denk dat Witte Ster het hier heel zwaar gaat krijgen, Udi is een ploeg die naar zijn mogelijkheden goed speelt. Ik denk dat Udi hier Witte Ster de titelkansen ontneemt.

de Gazellen - Flexpoint/V&L 2 Ik denk dat de Gazellen wint, omdat ze thuis erg sterk spelen (daar winnen maar weinig ploegen ;) ) en V & L moeten een heel stuk rijden voor 0 punten.

• arnhem1

Jean en Jeanette,

Laat ik jullie voor zijn, we hebben ons best gedaan Jeanette. De wedstrijd tegen V&L ging om en om, met een 13-13 ruststand tot gevolg. De tweede helft net zo, totdat er van ons, met een 22-21 achterstand en spelend in ondertal, een doelpunt werd afgekeurd wegens lopen. Het was gewoon een bal die via de keeper de cirkel uitrolde en door een speler van ons erin werd gegooid. Het werd dus geen 22-22, maar direkt 23-21 warna V&L doorliep naar 25-21 en definitief het gat heeft geslagen. Wij konden daar niet meer bij komen, en misten bij twee goals achter ook nog eens een break en een 7-meter.

Inmiddels ligt er ook een leuk bod voor over 14 dagen om jullie de punten afhandig te maken, maar we beloven gewoon dat we onze sportieve plichten zullen vervullen, tenslotte is het voor ons ook leuker om naar Waspik te rijden dan naar Geleen.

Hier mijn voorspellingen voor over 14 dagen:

Achilles - VHC 25-23

Achilles zal in de laatste (thuis-)wedstrijd de punten in eigen huis houden.

Blerick - Swift-2 27-19

Swift-2 zal ook nu de punten niet halen en Blerick sluit het seizoen positief af.

Jupiter - Reehorst 28-21

Duidelijke zaak.

Swift H - Wijnandia 24-23

Spannende wedstrijd waarin de Helmonders de langste adem zullen hem en klassebehoud veilig stellen.

UDI - Witte Ster 26-26

UDI wil voor eigen publiek nog een keer vlammen en houdt de gedoodverfde favoriet op een gelijk spel.

Gazellen - V&L-2 21-26

Gazellen loopt na de tik van Reehorst tegen kampioen V&L-2 weer tegen een nederlaag op en V&L wint met meer dan 2 verschil.

• Keeper Achilles

Wijnandia - Achilles: Ik ben er ziek van!!!

Na de reis van 2 uur naar het altijd mooie Nuth begonnen we slecht aan de wedstrijd.

We verdedigde niet scherp en miste teveel kansen waardoor we gelijk 4 punten achter de feiten aan liepen. Wijnandia speelde wel goed en gevarieerd.

Voor rust konden we nog redelijk terug komen naar 13 - 12 en speelde we best goed.

Ook na rust hadden we het moeilijk, maar we vochten door naar 17 - 17.

Toen werd er bij ons massaal gewisseld en werden er volgens mij 4 mensen uitgehaald? De mensen die toen in het veld kwamen konden het niet goed overpakken.

In plaats dat we er overheen gingen vielen we weer terug naar 4 achter.

Dat ook de scheids hier een rol in speelt is duidelijk maar volgens mij lag het ook aan ons zelf.

Het niveau verschil van ons spelers onderling lag in de wedstrijd gewoon te ver uit elkaar. Dan komt daar nog eens bij dat er te weinig werd samengewerkt.

We moeten weer het vuile werk voor een ander willen opknappen!!!

Onze opbouwer scoorde 12x. dan kun je zeggen dat je goed speelt maar ik had liever gezien dat andere ook wat meer scoren…. Dan zegt dat namelijk iets over het samenspel. Voor een ander kansen creëren, daar gaat het toch om bij handbal. We hebben hele goede spelers maar niemand kan het bij ons alleen!

Misschien slecht om dit over je eigen ploeg te schrijven maar we zijn weer op het niveau van een half jaar terug. En dat is gewoon klote…

Ik hoop dat we thuis tegen VHC wel goed kunnen (samen)spelen voor ons publiek, maar vooral voor onze trainer en begeleidster die na 4 jaar een waardig afscheid verdienen!!!

Univé/Achilles - VHC: Als we niet beter spelen als afgelopen weken…. Wint VHC.

Blerick - Schuytgraaf/Swift 2: Blerick

Jupiter '75 - Reehorst: Jupiter

Swift H - Wijnandia: Swift H, maar alleen als ze er goed opzitten…

ASV UDI ‘96 - Witte Ster ’75: Witte Ster krijgt het wel lastig maar wint.

de Gazellen - Flexpoint/V&L 2: Ik denk dat Cad2m gaat stunten.

Dat betekend dat Witte ster(HV Waalwijk) dti weekend kampioen word.

Succes

• Ventje

Na een gezellige pokeravond op zaterdag, konden we onze borst nat maken voor een lekkere pot handbal tegen Jupiter. Vanaf de 1ste minuut waren we tot op het bot gemotiveerd en dit leidde ook tot een voorsprong 8-2, helaas liep deze terug tot 10-8 en was het voordeel weer verdwenen

Het bleef een gelijkopgaande wedstrijd waar wij (vhc) het door werklust niet meer uit handen hebben gegeven. Met nog 2 minuten op de klok en actieve mandekking viel gelukkig de beslissende 22-19, anders waren het nog hachelijke minuten geworden. Eindstand 23-19, bij een gezellige streekderby. Ook hier hadden de mannen in het zwart enkele VREEMDE beslissingen, maar gelukkig aan beide kanten dus dan zullen we dat maar accepteren.

Voorspellingen:

Univé - VHC Als we zo werken als afgelopen week dan winnen wij

Blerick - swift arn: Blerick

Jupiter - Reehorst : Jupiter, ondanks mindere periode

Swift helmond wijnandia: Swift

Udi - Witte ster : Winst voor witte ster

De Gazellen - V&L : mag V&L niet verliezen…

• BMH

@Stip: Ik weet hoe graag je zou willen dat Blerick nog kan degraderen maar dat was/is theoretisch (helaas voor jou) niet meer mogelijk. Daarom vonden we het gisteren wel jammer (maar geen ramp) dat we niet echt de kans kregen om er een wedstrijd van te maken tegen witte ster.

Daarentegen is het wel nog mogelijk dat Wijnandia degradeert…. ik denk namelijk dat Swift Helmond bij de laatste wedstrijd in eigen huis naast het thuisvoordeel ook nog eens het voordeel heeft dat ze een hele rits oudgedienden op kunnen trommelen om de twee punten in Helmond te houden.

Indien dit scenario uitkomt dan hoeven we komend jaar niet meer dat lange stuk naar die koude hal te rijden…

Als wijnandia & swift helmond gelijkspelen komen ze allebei op 16 punten. Indien Reehorst dan (onverhoopt) wint tegen jupiter, komen ze ook op 16 punten. Volgt er dan een soort play-off tussen deze drie ploegen om te bepalen welke twee ploegen (samen met swift arnhem) degraderen ?

Toppunt van spannende competitie: na 22 wedstrijden playoff voor titel en playoff voor degradatie