Degradatie Hoofdklassen HEREN

• Köningsleit

Wie kan mij uitleggen hoe het er nu voorstaat? snap het niet echt..

Hoeveel degraderen er uit de 1st divisie naar de hoofdklasse, en hoeveel dan uit de hoofdklasse naar regioklasse. Hoe staat het er nu voor?

Alvast bedankt!

• woutje wachtmans

Op dit moment zal CSV degraderen en Quintus of V&S. De laatste twee moeten nog een beslissingswedstrijd spelen.

Wanneer V&S degradeert, zullen er uit de hoofdklasse A niet twee, maar drie teams degraderen, dus naast UDSV2 en EenO 2 ook BDC Soest.

Uit de hoofdklasse B zullen dan gewoon twee teams degraderen.

• joep spikkel

hoe weet jij dat allemaal man cool….

• Köningsleit

waarom een beslissingsduel dan?

• woutje wachtmans

Artikel 46 - Rangorde in een groep van teams van het regelement

lid 2 zegt:

2. Komen in een groep twee of meer teams met een gelijk aantal punten in aanmerking voor een plaats die voor promotie, degradatie of anderszins van belang is, dan spelen deze teams een halve beslissingscompetitie op neutraal terrein, waarbij het in de spelregels terzake van verlenging bepaalde van toepassing is. Op afdelingsniveau kan hiervan worden afgeweken, mits dit door de

algemene afdelingsvergadering is goedgekeurd en tijdig voor de competitie aan de verenigingen wordt medegedeeld.

• Passief Spel

Mooie term: ‘een halve beslissingscompetitie’.

• woutje wachtmans

Hahaha, inderdaad ;)

Ik kon in de regelementen eigenlijk niet expliciet terugvinden dat wanneer er twee teams uit de eerste divisie naar de hoofdklasse A degraderen, dat de nummer 10 (in dit geval BDC) dan automatisch degradeert (versterkte degradatie).

• Köningsleit

- Indien er uit de 1e divisie twee teams naar de zelfde hoofdklasse degraderen, zal er een extra degradatie plaatsvinden uit de desbetreffende hoofdklasse.

dus beslissingswedstrijd..en dan bovenstaande regel eventueel?

• woutje wachtmans

Dus BDC degradeert als Quintus 2 wint van VenS in de beslissingswedstrijd.

Volgens mij is BDC nog niet helemaal op de hoogte. In hun wedstrijd verslag van afgelopen wedstrijd gaan ze er vanuit dat ze zichzelf gered hebben

• Köningsleit

ja dat zag ik ook al,daarom vond ik het zo raar..