Regioklasse B - degradatie

• De Stip

Hallo luitjes,

om de discussie over degradatie in Regioklasse B nog eens nieuw leven in te blazen, hier hetgeen ik op handbalstartpunt las:

1e divisie:

In de eerste divisie wordt volgende week de laatste competitie wedstrijd gespeeld De kampioenen zijn echter al bekend. De nummers één promoveren rechtstreeks naar de eredivisie, bij de heren is dat HA R&O en bij de dames Hellas.

De nummers 13 en 14 in de eerste divisie degraderen.

Bij de heren staat inmiddels vast dat CSV na een seizoen weer degradeert naar de hoofd klasse. De tweede degradatie gaat tussen V&S Groningen en Quintus 2. Beide hebben nu vijftien punten. blijft dat ook zo na volgende week dan zal er een beslissingswedstrijd komen. Quintus 2 speelt thuis tegen HA R&O en V&S moet opbezoek bij Hurry Up.

Hoofdklasse B:

In de hoofd klasse zijn met nog twee speeldagen voor de boeg al een deel van de beslissingen gevallen.

De nummers 11 en 12 van de hoofdklasse A en B, degraderen rechtstreeks naar de regio klasse.

Indien er uit de eerste divisie twee teams naar de zelfde hoofdklasse degraderen, zal er een extra degradatie plaatsvinden uit de desbetreffende hoofdklasse.

Hoofd klasse B mannen

In de hoofd klasse B bij de mannen zijn de beslissingen allemaal gevallen. Het Venlose Loreal is kampioen geworden en promoveert net als de dames afgelopen seizoen hebben gedaan naar de eerste divisie.

Gedegradeerd uit deze klasse zijn inmiddels DES'72 en DWS.

Dussssss:

- vanuit 1e Divisie komen geen degradanten naar regio-zuid (regioklasse B, dus geen versterkte degradatie)

- vanuit Hoofdklasse B, degraderen 2 teams (DES en DWS) die beide NIET uit zullen komen in de Regioklasse B

-dus er zijn maar 2 degradanten in onze regioklasse B, die worden vervangen door 2 kampioenen vd 1e klassen

-kampioen (WS/V&L) promoveert naar Hoofdklasse B en wordt vervangen door ????? (een extra plaats uit de 1e klasse ??)

• Henke

In de regio C speelt de nummer 9 ( een na laatst) samen met de nummers 2 uit de afd klasse(n) voor de beschikbare plaatsen in de regioklasse. In kan me voorstellen dat zo'n constructie ook geldt voor de regio B.

• De Stip

Dat is een optie, al kan ik daar nergens iets over vinden en zou ook een beetje raar zijn hè. De aloude discussie over versterkte promotie/degradatie. Voegt een nr 2 uit de 1e klasse meer toe dan een nummer 9 uit de regioklasse? Ik denk het niet. Kampioenen zouden moeten promoveren en that's it.

• ognib

slecht geinformeerd.

Regio B wordt versterkt door 3 kampioenen Limburg en Brabant en Oost

Officieel ook drie degradanten volgens de regelementen dus er moet of een extra promovendus komen of er degradeert een ploeg minder

het woord is aan het NHV

• De Stip

Regio oost? Die 1e klasse-kampioen kan toch ook naar een andere regioklasse promoveren, toch niet persé naar Regioklasse B?

Neem aan dat elke provincie maar 1 1e klasse heeft???

• Hexer

Volgens mij promoveert Oost altijd naar regioklasse B.

Dus de kampioen promoveerd, twee degradanten is drie plaatsen vrij, het lijkt me onzinnig om drie ploegen te laten degraderen als dat niet nodig is.

Wel lullig voor Oost omdat er twee ploegen uit Oost onderaan staan in de Regioklasse B.

• Ibu10

Kampioen Oost moet naar Regio B. Mag van het NHV niet naar een andere klasse.

• larry bird

ja en wat nou als in limburg een topteam wordt geformeerd

dan komen er 2 plekken vrij in de eredivisie

het nhv gaat het nog druk krijgen met wie blijft en wie gaat

• nostradamus

even rekenen

eredivisie 12 -3 +1 = 10 (2 x promotie uit 1e div)

1e div 14-2+ 1(talenten team) (1 team uit hoofdklasse extra)

hoofdklasse b 1 team promotie naar 1e divisie

regioklasse (v&L staat 2e dus promoveert naar de hoofd klasse

regioklasse (3 teams degraderen regelementair swift a wijnandia en reehorst ) in het geval van overige vrijgekomen plaatsen volgt versterkte promotie uit de 1e klasse (meestal in tournooi vormde beste nummers 2 als de hertjes en de zuidelijke-ijsboeren geluk hebben kunnen zij hier ook aan mee doen )