Regioklasse B: uitslagen 20e ronde en voorspellingen 21e ronde

• Student_13

Net terug van de thuiswedstrijd tegen Swift Arnhem. Na een slecht begin, begon het bij ons (vooral aanvallend) te lopen, ruststand was 15-10. Tweede helft speelden we vooral aanvallend redelijk tot goed, verdedigend was het af en toe te matig. Uiteindelijk kon iedereen lekker spelen (en scoren), en de eindstand was een ruime 37-24 (door een hardloopwedstrijd in het laatste kwartier werd er nogal veel gescoord). Benieuwd wat V & L tegen Witte Ster morgen wordt.

• Jean United

V&L wint van Witte Ster met 30-29…

Jeanette zal wedstrijdverslag doen, aangezien zij als analist op de tribune zat..

• De Stip

Enigszins verrassend…wel een mooie uitslag 30-29…

worden nog 2 leuke laatste wedstrijden dan…zowel bovenin alsook onderin.

Publiek ook winnaar?

Hoorde verhalen over “scheidsrechters” die een minder geslaagde performance neerzetten??

Wij(nandia) nipt verloren van Jupiter tot 20-20 gelijk op, daarna uit handen gegeven…was er zelf niet bij, dus kan geen wedstrijdverslag geven.

A.s. zaterdag Achilles thuis…(zaterdag toch??)…dan doe ik ook weer mee :)

Benieuwd naar de verslagen dit weekend…V&L gewonnen, Blerick gewonnen in Helmond, …

• Jean United

Verassend Stip..gezien iedereens voorspellingen wel ja:) Maar V&L bracht hetzelfde op de mat als elke week, alleen nu speelde V&L op de top van hun kunnen en werd Witte Ster zeker de eerste 45 minuten compleet weggespeeld..

Het publiek van Witte Ster was in grote getale komen opdraven en creerde een leuke stemming om in te spelen..helaas werd ons publiek maar sporadisch wakker, maar was het toch een hele mooie pot. Scheidsrechters zijn zoals ze het hele seizoen al zijn, iedereen weet dat je je mond moet houden. Ze waren niet partijdig maar de spelers van den Piemel waren er teveel mee bezig…helaas..

• bartek#9

Swift Helmond - Blerick

Het beloofde een mooie wedstrijd te worden, gezien de stand zou het er nu echt om moeten gaan. Helaas straalde wij *swift* dat niet uit. We begonnen heel mat aan de wedstrijd en hebben dan ook bijna de hele eerste helft achter gestaan. Wegens blessures ( 5 spelers en 1 keeper ) en afwezigheid van de eerste keeper was t nodige opgeroepen van de heren 2. Er werd flink geborsteld op het veld. De scheidsrechters hadden een dubieuze rol in de wedstrijd. Voor duidelijke overtredingen werd eigenlijk niet gefloten en rare kleine overtredingen werden 2 minutes gegeven. Blerick is er in deze wedstrijd met 1 rode kaart heel goed weg gekomen. We hebben het niet verloren op de scheidsrechters maar in ons voordeel waren ze zeker niet.

De 2 helft begon goed. Voor we het wisten hadden we de achterstand van 5 doelpunten weggewerkt. Daarna was het weer slappe hap.

De keeper van de heren 2 heeft een goeie invalbeurt gemaakt met enkele goeie reddingen. Alleen dit mocht helaas niet baten. Het was aan onze kant ook de wedstrijd van de gemiste penalties. Het nederlands voetbalteam was er niks bij. 6 van de 8 strafworpen werden door de keeper gekeerd of kwamen op het houtwerk terecht. Al met al heeft blerick wel terecht gewonnen, we hebben hier zelf de punten laten liggen.

Het zal nu extra spannend worden in de laatste wedstrijden zowel van boven als van onder.

Als we er van uit gaan dat sittardia 2 vandaag gewonnen heeft van des72 is het zeker dat des72 en dws degraderen uit de hoofdklasse.

Dat betekend dat er dus niks in de regioklasse B terugkomt

Er zullen dus 3 teams erbij komen (kampioen eerste klas limburg, brabant en gelderland)

Ook zal er 1 team promoveren naar de hoofdklasse vanuit wat dus een saldo van 2 geeft. Dus er degraderen dan 2 teams en of een 3e team dan degradeerd is afhankelijk van de bond. Krijg versterkte promotie hier voorrang of laten ze het bij 2 teams.

Wie gaan er degraderen en wie wordt kampioen

Ik zou witte ster de terechte kampioen vinden.

Degraderen zal denk ik

Swift 2

Reehorst

En als er 3 teams degraderen zal nummer 3 wijnandia zijn.

en wij (swift helmond) zullen net de dans ontspringen.

dan bij deze de eerste voorspelling voor volgend weekend:

Reehorst - de Gazellen

Schuytgraaf/Swift 2 - Swift H

Wijnandia - Univé/Achilles

VHC - Jupiter '75

Flexpoint/V&L 2 - ASV UDI '96

Witte Ster '75 - Blerick

Reehorst thuis is lastig, ze zullen nu alles (moeten) geven en voor de gazellen maakt het eigenlijk niks meer uit. Toch verwacht (hoop) ik dat ze nipt zullen winnen.

Swift helmond heeft wat goed te maken en zal ook vol aan de bak moeten! verwacht dat ze hier zullen winnen met 5 punten verschil

Achilles zal hier de punten mee naar apeldoorn pakken

Vhc thuis is lastig. Toch denk ik dat jupiter wel de punten gaat pakken

Zowel V&L als witte ster zullen vollebak moeten en verwacht dat ze beide zullen winnen

Iedereen suc6 komend weekend en ben benieuwd wat er uitkomt. Het kan alle kanten op want er zijn een aantal teams waar het niks meer voor uit maakt of ze winnen of verliezen.

• Jeanette United

Omdat Jean zich er makkelijk vanaf wil maken, zal ik dan maar een analyse geven van deze topper in Geleen. De tribune zat vol met supporters uit de gewassen piemel en dan zie je meteen het verschil in beleving binnen de vereniging. V&L had zoals verwacht wat extra spelers opgetrommeld maar zoals Jean achteraf toelichtte allemaal selectiespelers. Nou ons hoor je niet zeuren maar dan moet je ook niet meer zeuren over onze jeugdspelers.

De eerste 10 minuten gingen gelijk op en de stand was 4-4. In de 5 minuten die daarop volgden scoorde V&L 4x en liep daardoor uit naar 8-4. De spanning leek een rol te spelen bij het toch nog wat onervaren team van Witte Ster terwijl V&L rustig verder speelde. Helemaal weggespeeld lijkt me iets te veel eer maar goed de rust werd ingegaan met 18-13 en dat is te veel. Na rust kwam Witte Ster goed uit de startblokken en kwam terug tot 3 punten. Het liet vervolgens weer een aantal open kansen liggen (waaronder in totaal 5 7-meters) en V&L liep weer uit naar 5 verschil. Het verschil bleef zo'n 4 punten waarbij Witte Ster verzuimde terug te komen. De scheidsrechters hadden een beladen wedstrijd te fluiten waar hard werd aangepakt en dubieuze beslissingen werden genomen (aan beide kanten, al werd onze rechteropbouwer werkelijk ongestraft afgebroken). In de laatste 5 minuten komen de mannen dan eindelijk dichterbij tot 2 punten en zelfs 1 punt met nog een halve minuut te gaan. V&L krijgt vervolgens een 7-meter waarbij de scheidsrechter voor cirkel had moeten fluiten maar goed het mocht ook niet te spannend worden. Deze wordt gehouden door de net ingekomen keeper en vervolgens met nog 15 seconden wordt er een cirkelbal gegeven. De keeper neemt deze in de cirkel maar moet volgens de scheidsrechter opnieuw worden genomen omdat de keeper niet op de goede plek zou staan???? Volgens mij is dit een nieuwe regel waarbij de keeper gewoon in de eigen cirkel moet staan……. en toen was het tijd. Ik ben het eens met Jean dat de spelers zich te veel lieten leiden door de scheidsrechters en zich met periodes meer op het handballen moesten concentreren. V&L wint dus met Lees: 1 verschil. De grote vraag is wanneer het dubbeltje eens de andere kant op gaat vallen en Witte Ster krabt zich achter de oren over 5 gemiste 7-meters. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Dan denk je dat je het ergste hebt gehad maar dan begint het pas. Na het zware verlies werd weer terug richting bus gelopen na de nodige juupkes genuttigd te hebben in de sporthal (hadden ze daar ook eens een onverwachte leuke omzet). Echter, een aantal spelers/supporters had een glas meegenomen richting de bus en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dat snappen wij ook wel en daarom werd, na een achtervolging door de barman, de glazen verzameld en teruggebracht naar de kantine. Echter, de barman mistte nog meer glazen en wilde niet dat wij vertrokken zonder deze ingeleverd te hebben terwijl wij gewoon een klein souvenir wilden aan deze wedstrijd. Geloof het of niet maar de politie werd ingeschakeld en dus moest de bus met 77 mensen wachten. Na een klein kwartiertje kwamen de mannen in het blauw aangereden met 3 auto's (ze staken in Geleen blijkbaar niet en gaan liever op zoek naar bierglazen dan dat ze zorgen dat PSV-AJAX door kan gaan en wij toch nog een leuke zondagavond hebben). Inmiddels hadden wij voor zover we wisten al alle glazen verzameld maar er werden nog glazen vermist (die jeugd van tegenwoordig). Na veel gebakkelei werd ons vriendelijk verzocht uit de bus te stappen waarna iedereen eerlijk waar gefouilleerd werd op bierglazen. Toen er niets werd gevonden, ging de delegatie de bus in op zoek naar de glazen in de bagagerekken en tassen van supporters (het moet niet gekker worden). Terwijl wij buiten stonden te blauwbekken en probeerde de stemming erin te houden door te zingen, vond de politie 2 hele bierglazen die met luid applaus werden onthaald. Nadat bekend werd dat er niemand gearresteerd zou worden voor deze misdaad, konden we dan eindelijk weer terug naar de Gewassen Piemel uitgezwaaid door de politie van Geleen. Bij het wegrijden viel er nog wel een pul van het dak van de bus, hoe die daar nu toch kwam ;) Al bij al dus een wedstrijd die gewonnen had moeten worden maar helaas werd verloren, maar absoluut een dag die nooit meer vergeten wordt door de hooligans uit Waspik. Mocht er nog een beslissingswedstrijd komen dan zijn wij er klaar voor en zal het bierglas wat we nog hebben :) dienen als trofee zodat ook Sporthal Glanerbrook kans heeft om dit verloren bierglas weer terug te krijgen. Spannend…..

Voorspellingen 21e ronde:

Reehorst - de Gazellen

Schuytgraaf/Swift 2 - Swift H

Wijnandia - Univé/Achilles

VHC - Jupiter '75

Flexpoint/V&L 2 - ASV UDI '96

Witte Ster '75 - Blerick

Reehorst en Gazellen houden elkaar in evenwicht;

Swift 2 verliest van Swift Helmond;

Wijnandia moet nu, succes Stip;

VHC houdt de punten in eigen huis en wint dus de derby;

V&L moet en UDI mag. Het is altijd de vraag hoe gemotiveerd ploegen nog zijn als er niets meer op het spel staat maar daar heb ik bij UDI geen twijfels over. Dit is een ploeg die wil laten zien dat ze tot meer in staat zijn dan de ranglijst aangeeft en hebben eerder V&L makkelijk punten weten af te snoepen. Als UDI vrijuit speelt gaat V&L het moeilijk krijgen maar wint dan toch weer net met 3 verschil (maar Arnhem1 als jullie winnen, trakteren wij jullie thuis op 31 maart ongeacht de uitslag tegen ons op juupkes en gehaktballetjes :) );

Witte Ster stopt thuis zonder enige twijfel de opmars van Blerick en hoopt dit zonder kleerscheuren door te komen.

• El Presidente

Zo mijn voorspelling is toch uit gekomen, alleen wat een toestand weer daar in Geleen.

• Keeper Achilles

Goeie morgen,

Het is weer spannend in de Regioklasse B…

Ik zei het… Als V en L 2 wilde winnen dan moesten ze met een ruime voorsprong de rust in gaan.

De Gewassen Piemel speelt na rust vaak beter.

Jammer, ik ben toch een beetje Witte Ster Fan geworden…

Maar goed, Achilles.

Wat is er toch aan de hand???

We beginnen de laatste weken zo slecht aan onze wedstrijden!!!

Geen durf en wil om te winnen… Verstijft en verdedigend erg slecht.

Geen Beleving!!!

Achilles is duidelijk weer uit hun doen.

Gelukkig speelde we (Met respect) tegen Swift Arnhem 2 en ook die konden niet overtuigen. Anders waren we de eerste 10 min. op een goede achterstand geschoten.

Dat we er in de 2de helft overheen rennen is niet alleen onze eigen verdienste, zei speelde nog slechter en wij speelde iets beter.

Wel had het verdedigend nog beter en vooral scherper gekund.

SORRY JEANETTE UNITED: Weer 2 min. gehad voor praten….. Die hoek speler van Swift viel een keer zo mooi… toen kreeg onze grote cirkel loper (EL Presidente) 2min. en toen zei ik heel verontwaardigd “NEEEJ WAT EEN SWALBE”.

De scheidsrechter waren in het begin erg streng dus ik kon gaan zitten.

Sorry, nou ben ik helemaal niet geloofwaardig meer.

TROUWENS: Bij Blerick hebben ze hele mooie Hertog Jan glazen. Hahaha

Voorspellingen:

VenL pakt punten bij CAD2M

Witte Ster Krijgt het lastig in Arnhem, maar vergooit hopelijk niet de titel.

Onderin zal niet zo veel veranderen denk ik.

Wij gaan het nog lastig krijgen bij Wijnandia. Als ik lees dat Wijnandia een hele tijd bij Jupiter heeft kunnen blijven (tot 20-20). Het word dus gewoon een hele moeilijk pot voor ons en we mogen blij zijn als we de punten mee kunnen nemen.

Tot slot,

Ik denk helaas dat V en L de beste papieren heeft. Witte Ster heeft nog 2 niet gemakkelijke wedstrijden en dat valt niet mee aan het eind van het seizoen na de teleurstelling van afgelopen weekend.

Iedereen succes en De mannen van Udi doen heel veel voor een paar biertjes ;-)

Keeper Achilles

• BMH

@ jeanette:

Opmars van Blerick hoeven jullie niet meer te stoppen. Wij hebben nu al (bijna) voldoende punten om degradatie te ontlopen (ongeacht wat de bond doet met 3 of 2 degradanten uit de regioklasse B). De wedstrijd tegen jullie is bij ons al ingecalculeerd als verlies, de daarop volgende wedstrijd (tegen swift arnhem) is voor ons veel belangrijker.

In onze laatste thuiswedstrijd tegen swift arnhem moeten wij nog 1 of 2 punten pakken (als het dan nog nodig is want met nog twee wedstrijden te gaan staan we 3 punten los van helmond en 4 punten los van wijnandia).

Toch niet slecht voor een ploeg die door jullie allemaal werd afgeschilderd als degradatiekandidaat nr. 1 en een ploeg die bovendien de eerste acht wedstrijden door schorsingen gehandicapt was….

Toch voorspel en hoop ik dat Witte Ster de titel gaat pakken (Waspik is voor ons verder rijden dan Geleen en bovendien is Jean al het hele seizoen aan het janken over onze harde manier van spelen dus wij zien ze volgend seizoen graag nog terug…)

• arnhem1

Gewonnen van Reehorst na een moeizame start. Er werden teveel kansen en 7-meters gemist waardoor Reehorst met een 8-9 voorsprong de rust in kon. In de tweede helft ging het scoringspercentage licht omhoog en achter werden de rijen letterlijk en figuurlijk goed gesloten waardoor er niet veel meer door kwam, eindstand 21-16. Wij misten wel 4 7-meters waar Reehorst er 6 benutte (dus maar 10 velddoelpunten gemaakt!). Hopelijk zijn alle blessures voor aankomende zondag hersteld, nu moesten wij 1 belangrijke speler missen.

Aankomend weekend:

Reehorst - de Gazellen 19-17

Ik ga ervan uit dat Reehorst zich nog 1 keer oppept om de laatste strohalm te grijpen.

Schuytgraaf/Swift 2 - Swift H 22-22

Geen commentaar

Wijnandia - Univé/Achilles 26-23

Ook Wijnandia grijpt de laatste kans

VHC - Jupiter '75 23-26

Jupiter zal de 3e plek willen vasthouden en deze derby willen winnen.

Flexpoint/V&L 2 - ASV UDI '96 ??

Tja Jeanette, enkele Juupkes? Ik dacht dat de laatste stand na onze wedstrijd bij jullie al op 2 vaten stond, dus ik laat me over de uitslag nog even niet uit.

Witte Ster '75 - Blerick 32-21

WS herstelt zich van de nederlaag van afgelopen weekeind.