Regioklasse B Uitslagen 19e rond en voorspellingen 20e ronde

• Jean United

Uitslagen die tot nu toe bekend zijn:

Blerick - Univé/Achilles 29:19

Reehorst - Flexpoint/V&L 2 22:23

Schuytgraaf/Swift 2 - Jupiter '75 22:31

Een absoluut niet verwachte dikke overwinning voor Blerick in deze klasse. Mag ik even vragen die deze jongens in de laatste paar ronden nog even uit deze klasse gaat schieten, want dit schiet niet echt op!! Achilles, wat is in godsnaam gebeurt??

Zoals voorspeld een overwinning voor V&L. We gingen voor de 2 doelpunten verschil, maar een eikel van Reehorst gooide weer roet in het eten op het einde:@! Maar goed 2 punten is dan ook weer mooi meegenomen.

Jupiter hervat de weg naar boven, gelukkig. Mooie uitslag Juupkes.

De voorspellingen voor volgende week:

Univé/Achilles - Schuytgraaf/Swift 2

Jupiter '75 - Wijnandia

Swift H - Blerick

de Gazellen - VHC

ASV UDI '96 - Reehorst

Flexpoint/V&L 2 - Witte Ster '75

Dit is denk ik wel het belangrijkste weekend van deze klasse, want hier gaan we een kampioen het kroontje opzetten of niet natuurlijk.

Voor zover ik voorspellingen kan doen, aangezien er nog geen uitslagen zijn van de andere wedstrijden zal ik deze doen.

Achilles pakt hier gewoonweg de punten. Weet niet wat er met ze aan de hand was gisteren, totale offday?? zeg het me ibubrofen! Achilles is de betere ploeg en gaat voor de overwinning en krijgt deze ook. Swift gaat het nog moeilijk krijgen om niet te degraderen.

Jupiter wint gewoonweg van Wijnandia, wel 2 ploegen die in de 2e helft van de competitie beduidend minder zijn dan in de eerste helft. Maar denk dat de Juupkes net even wat beter zijn met een paar doelpuntjes verschil. Hoop natuurlijk op Wijnandia, onze limburgse vrienden;)! Go Stip!

VHC pakt hier de punten, ook al is de regioploeg hier bezig aan een goed resultaat. vind ze gewoonweg de betere ploeg.

Udi en Reehorst. Twee hele leuke ploegen en denk ik wel mooie wedstrijd. Alhoewel ik toch ga voor de overwinning van Udi, omdat ik verwacht dat zij thuis net wat meer klasse hebben dan Reehorst.

Nou de kraker van deze speelronde en denk ik ook wel van deze hele competitie. Net zoals iedereen op dit forum(denk ik) tip ik ook Witte Ster als winnaar, MAAR V&L thuis is heel wat anders als V&L uit! Dus een verassing zit wel nog in de lucht, aangezien V&L hier hun laatste kansje ziet voor het kampioenschap en het niet schroomt om deze te pakken. Wordt een leuke pot met twee ploegen die aantrekkelijk handbal spelen en graag willen winnen. 60% Witte Ster, 40% V&L!!

• larry bird

zo jean en wat zijn jou voorspellingen voor swift helmond tegen blerick.

die staan er niet op.

zal wel een kei harde wedstrijd worden in helmond met aan beide kanten oud gediende in de ploeg wij moeten wel gezien onze blessures in de ploeg maarliefst 4 spelers die dit seizoeniet meer in actie kunnen komen

• Jeanette United

Cameraploeg was op locatie in het altijd mooie Ede. Jean, ik heb je gemist? Ben jij nog wel speelgerechtigd of speel je alleen thuiswedstrijden ;)

Wat een ontzettend slome wedstrijd was dit zeg. Reehorst leek het bij voorbaat al opgegeven te hebben en V&L speelde lekker op het gemakske. Vlak voor tijd staat V&L 6 punten voor maar laat Reehorst 2 minuten voor tijd weer in de wedstrijd komen. Even hadden wij hoop tot Reehorst 2 aanvallen achter elkaar 3-maal op de lat/paal gooide, kom opppppppppppppp. Maar ja, als je pas 3 minuten voor tijd inziet dat V&L best te pakken is als je erin geloofd ben je te laat, helaaaaaaaaaaaaas dan zullen we het zelf moeten doen. Maar eerst vanmiddag 4 uur voor ons de belangrijke wedstrijd tegen een uitermate gemotiveerd Swift Helmond. Belangrijkste om eerst zelf de punten te pakken en dan kijken we verder oftewel mijn terugblik en voorspellingen komen later vandaag. Eerst nog even bijkomen van de teleurstelling van gisteravond… :)

• Student_13

Dramatische wedstrijd gister tegen Blerick. De verdediging stond de hele wedstrijd dramatisch, hun cirkelspeler speelde de wedstrijd van zijn leven. De dikke nederlaag hebben we (verdedigend) aan onszelf te wijten, 29 tegen is veel te veel. Aanvallend liep het wel redelijk, alleen teveel kansen gemist (2 penalty's gekregen, 2 penalty's gemist). Uithuilen en opnieuw beginnen tegen Swift. Verder vermelding waard: Blerick hield zich redelijk in (hoewel de oeh's en aah's niet van de lucht waren, en omdat goed voorbeeld doet volgen ;) ) qua houthakken (op de laatste 30 sec. na). De bal was zoals eerder vermeld dramatisch, een bal zonder hars kan goed, maar dan niet zo'n stofbal zoals dit weekend. Zelf speel ik liever met hars, maar als het ergens niet mag, zorg dan in ieder geval voor een normale bal.

Voorspellingen:

Univé/Achilles - Schuytgraaf/Swift 2 Moeten wij (lees Achilles) gewoon winnen, als we met inzet spelen, normaal verdedigen en aanvallend de kansen erin gooien verwacht ik een 25-18 overwinning

Jupiter '75 - Wijnandia Jupiter is de betere ploeg (zeker als Wijnandia thuis speelt, als ik de verslagen moet geloven). Ik denk dan ook een 31-25 overwinning.

Swift H - Blerick Swift Helmond is gewoon een goede ploeg, en ze spelen thuis dus ik verwacht 28-19 overwinning.

de Gazellen - VHC Spannende wedstrijd, Gazellen is thuis beter dan uit, VHC kan altijd goed handballen. Denk toch een overwinning voor VHC: 25-27

ASV UDI '96 - Reehorst Udi is thuis lastig te verslaan, Reehorst heeft de punten hard nodig. Als Udi hard en geroutineerd speelt winnen ze met 28-24

Flexpoint/V&L 2 - Witte Ster '75 Mooie wedstrijd, als Witte Ster compleet is (lees: Tachos eist niemand op) zijn ze de beste ploeg van deze klasse. Ik denk dan ook dat Witte Ster hier een voorschot op de titel neemt: 27-30

• Jean United

Sorry Swift, jullie pakken hier de punten ondanks geblesseerden. Blerick is een ploeg met veel oudgedienden en zonder eigenlijk veel talent in de ploeg. Leek me duidelijke zaak.

Ik ben benieuwd naar Jeanetteke..en haar voorspellingen, aangezien Witte Ster het toch een beetje warm begint te krijgen onder de voeten en maar even de cameraploeg moest sturen. Aangezien wij gewoon op zondag moeten spelen, zie ik niet in waarom de Gewassen Piemel spelers zou moeten missen voor de wedstrijd. Zoiezo is al gezegd door jeanetteke dat er ook zonder die spelers gewonnen kan worden en aangezien ook wij spelers uitlenen, zitten we met hetzelfde.

Maar jeanetteke..het doet me deugd dat je je hebt zitten verbijten gisteren op de tribune..ik hoop niet alleen!..aangezien je nu toch wel hebt gezien dat we lekker op ons gemak spelen(gemakzucht wel te verstaan). Ben wel benieuwd naar het wedstrijdverslag uit Dartelend Hertje's oogpunt…of hun Eredivisiewaardige opbouwer ziek was misschien ofzo? aangezien hij tegen deze ploegen kan bewijzen dat ie het is en het er dan niet uitkomt..

Schrijf je gek..

• Jeanette United

Nou Jean komt ie dan;

Vandaag stond Swift Helmond op het programma en na al dat geblaat op het forum waren de verwachtingen toch wel hooggespannen. Dit was de laatste wedstrijd voor de kraker en die mocht niet verloren worden. Gelukkig bleken de hooggespannen verwachtingen niet terecht en kon in de eerste 15 minuten al een gat geslagen worden van 6 punten. Na 15 minuten zijn 3 basisspelers met pijntjes gewisseld en hebben de mannen die normaal meer op de bank zitten, de wedstrijd uitgespeeld en gewonnen. De ruststand was 19-10. De tweede helft begon fanatiek mar na 10 minuten kwam er meer onrust en dus ook onnodige fouten. Vele wissels maakten het spelbeeld niet beter en de mannen van Witte Ster verzuimden het verschil groter te maken. Swift Helmond kreeg meer kansen en benutte deze waardoor ze terugkwamen tot 6 punten maar nooit dichterbij. In vergelijking met V&L2 houdt Witte Ster het verschil vast en wordt het niet spannend meer. De eindstand was 31-24.

Het verbijten op de tribune was inderdaad niet alleen maar dat maakte het niet minder erg ;) De voeten zijn warm maar ach we zien jullie gewoon heeel graag spelen en alleen al het idee dat volgende week de laatste x zou zijn maakte het de reis waard :)

De eredivisiewaardige speler van Reehorst heb ik niet gezien in zoverre dat hij wel speelde maar ik niet zie wat anderen mogelijk wel zien?? Is absoluut een talentvolle jonge speler maar eredivisiewaardig lijkt me iets te veel eer voor nu, maar wie weet in de toekomst. Hij had het jullie gisteravond moeilijker mogen maken door meer van afstand te schieten vooral omdat jullie verdediging vrij statisch op de 6 meter bleef verdedigen maar goed daar werd weinig misbruik van gemaakt, helaaaaaaaaaaaaaaas (onvoldoende coaching aan de kant van Reehorst want er was meer mogelijk).

Student_13 heeft wel zeker gelijk want Tachos speelt as zondag tegen Aalsmeer. Ik geloof dat V&L toch gewoon op zaterdag speelt dus dan hebben jullie geen probleem op zondag zolang de spelers tenminste speelgerechtigd zijn.

Keeper Achilles; ik dacht dat jullie in ieder geval Blerick zouden stoppen in hun opmars naar boven??

Voorspellingen 20e ronde:

Univé/Achilles - Schuytgraaf/Swift 2

Jupiter '75 - Wijnandia

Swift H - Blerick

de Gazellen - VHC

ASV UDI '96 - Reehorst

Flexpoint/V&L 2 - Witte Ster '75

Achilles wint makkelijk;

Jupiter verslaat in eigen huis Wijnandia al zou ik niet graag zien dat Wijnandia degradeert;

Swift Helmond moet hier punten pakken en komt dan weer boven Blerick te staan dus doen hun werk;

De Gazellen en VHC houden elkaar in evenwicht;

UDI wint thuis van Reehorst en staan dan safe in de strijd om degradatie;

En ja hooooor hier komt ie dan de mogelijk beslissende kraker van deze competitie; V&L2 - Gewassen Piemel

Wel of niet compleet die 2 punten moeten en gaan mee terug naar het inmiddels beroemde WASPIK (Lees; 2 verschil). Ik heb er nooit eerder uitspraken over gedaan maar als Jeanetteke United kijkt naar de gehele competitie, de uitslagen en mogelijk ook de drive om kampioen te worden en daarvoor iedere wedstrijd keihard te vechten dan is er 1 terechte kampioen en dat is Witte Ster.

Jean, we gaan het zien maar het wordt vast 60 minuten zweten en draaien op de stoel ;)

• Jean United

Nou hoop dat jullie leuke avond hebben gehad dan in Ede;)! En helaas is bij ons van onderschatting dit keer geen sprake..gaan er vanuit dat jullie gewoon compleet naar Geleen afreizen aangezien Tachos voor spek en bonen speelt tegen Aalsmeer en ik denk niet dat Konitz zijn pupillen deze kans wilt ontnemen.

Dus tot aankomende zondag..hoop op een leuke pot van beide kanten, waar wij dit keer eens niet inzakken in de 2e helft en ik zou het niet erg vinden om voor de eerste keeer dit seizoen eens geen gelijk te hebben;)!

• Ibu10

“De mens lijdt het meest aan de zaken die hij vreest”.

Klinkt een beetje zwaar maar tot die conclusie kom ik eigenlijk een beetje na de dramatisch verlopen wedstrijd tegen Blerick. Dramatisch voor Achilles dan te verstaan, want Blerick was natuurlijk wel content met de uitslag. Ibubrufen had ik na een minuut al wel nodig ja :) . De aanloop naar de wedstrijd begon al niet goed. Al weken lang werd er opgezien tegen de wedstrijd “Hakketak”Blerick - Achilles. De weddenschappen / opmerkingen over hoeveel rode kaarten er zouden vallen én hoeveel spelers er af konden taaien naar het ziekenhuis waren niet van de lucht. Je kunt niet zeggen dat er dus prettig aan de wedstrijd werd begonnen. Integendeel, het verlamde Achilles totaal, daarom mijn aanhef. Ondanks de intensieve pogingen om mentaal één en ander om te buigen naar een meer reëel verwachtingspatroon want eerlijk gezegd heeft Blerick de afgelopen 2 wedstrijden tegen Achilles gewoon staan handballen. Dat we daarvóór een volkomen uit de hand gelopen wedstrijd hebben gehad heeft er voor gezorgd dat wij nog steeds een negatief beeld hebben van dit team. En begrip voor de uitlatingen van andere verenigingen. Het leek wel of we voor het eerst het spelletje deden. Over balwegen en loopwegen afschermen hadden we schijnbaar nog nooit gehoord. Iedereen stond vastgeplakt aan de grond. De cirkelspeler van Blerick had de wedstrijd van zijn leven. Het leek wel of hij in zijn eentje aan de cirkel stond. De voorbereiding was niet lekker, de hele week geen trainer/coach aanwezig geweest ( die zat lekker in Oostenrijk ) training uitstekend overgenomen door een speler, maar ja, dat is toch anders. Basisspeler die rechtstreeks van de skilatten het handbalveld opstapte, basisspeler die na een stief kwartiertje door zijn enkel ging en niet meer deel kon nemen aan het spel, basisspeler die last heeft van zijn schouder. Basisspeler die door afwezigheid van de coach het coachen moest overnemen en dus niet kon spelen. Na ja,genoeg zaken te verzinnen natuurlijk maar Blerick heeft gewoon verdiend gewonnen. Wat het “hakketakgedrag” betreft. Het viel wel mee. Wie kan uitdelen moet ook kunnen incasseren, dat geldt voor Blerick en dat geldt voor ons. Ik vond eigenlijk maar één speler echt onsportief en eerlijk gezegd behoorlijk vreemd gedrag vertonen. Misschien dat ik wat sneller mensen beoordeel ( het zij me maar vergeven na meer dan 20 jaar werken in de psychiatrie) maar deze knaap zou echt niet misstaan bij ons op de afdeling en dan niet als hulpverlener. Als je toch in staat bent een meisje op de tribune die zeker 30 cm kleiner is gewoon te ( be ) dreigen na de wedstrijd zegt dat voldoende. Het is maar goed dat dat de spelers van Achilles verder ontgaan is anders was de derde heflt volkomen anders verlopen. Ook tijdens de wedstrijd deed hij vreemde dingen, zomaar op een Achillesspeler gaan staan terwijl die op de grond lag, echt, gewoon er over heen lopen hoor. Alsof er een vuiltje op de grond lag ofzo. Mazzel dat de scheids dat niet zag!

Het lijkt me trouwens niet prettig voor het team van Blerick met zo'n iemand samen te moeten spelen.

Uithuilen en onszelf herpakken voor de volgende wedstrijd dan maar.

De enige die van mij een voldoende heeft gekregen voor deze wedstrijd is notabene een invaller van heren 2.

En onze supporters ha,ha. De 6 meegekomen die-hards “hooligans” waaronder 3 kinderen zijn in staat gebleken de complete Blerick tribune weg te zingen! Aan hen heeft het dus zeker niet gelegen!

En over de scheidsrechters kan ik ook weinig negatiefs zeggen. Ook zij hebben zeker geen dubieuze rol gespeeld.

• arnhem1

Na drie redelijke wedstrijden weer een drama-wedstrijdje tussendoor. Na een goed begin van onze kant nam VHC het initiatief en stond dit niet meer af, vanaf de rust voortdurend 4 goals achter en uiteindelijk een paar meer. Volgend weekend beter.

Hier mijn voorspellingen voor het aankomend weekend:

Univé/Achilles - Schuytgraaf/Swift 2 26-19

Achilles al na afgelopen weekend weer bijgestaan worden door de trainer neem ik aan en de punten in eigen huis houden.

Jupiter '75 - Wijnandia 28-22

Wijnandia uit en thuis een wereld van verschil en dat zal ook nu niet anders zijn.

Swift H - Blerick 26-24

Beide zullen strijden om lijfsbehoud, waarbij Swift aan het langste eind trekt, gewoon de betere ploeg

de Gazellen - VHC 23-22

Gazellen verrastte toch wel enigszins afgelopen weekeind en zal ook nu de punten behouden.

ASV UDI '96 - Reehorst 27-25

Wij houden de punten in eigen huis en spelen ons daarmee definitief veilig.

Flexpoint/V&L 2 - Witte Ster '75 26-26

De spanning blijft tot de laatste twee competitieronden in stand, waarbij wij wellicht nog een rol van betekenis kunnen spelen, aangezien wij beide ploegen nog treffen.

• Ventje

VHC - UDI moet gezegt worden de 3de helft was de beste van UDI, waar ik het op een gelijkspel zet ivm onze lage bezetting ;)