hoofddeksels

• blackface

Mijn vraag is, tot hoever het is toegestaan om een hoofddeksel te dragn tijdens een wedstrijd. Het komt nl steeds meer voor dat dames een hoofddoek dragen.

• kieka

als het maar aangepast wordt aan het tenue….

• roosje

In artikel 4:9 staat het volgende :

Het dragen van voorwerpen die spelers in gevaar kunnen brengen is niet toegestaan. Hieronder wordt verstaan: Hoofdbescherming, gezichtsmaskers, armbanden, polshorloges, (hals)kettingen, oorsieraden, brillen zonder hoofdband of met een vast montuur en alle andere voorwerpen welke een gevaar kunnen opleveren (17:3).

Het dragen van voorhoofdsbanden van zacht materiaal is toegestaan.

Spelers die niet aan deze voorwaarden voldoen mogen niet meespelen, totdat het probleem verholpen is.

De vraag is dan ook: brengt een hoofddoek gevaar voor de drager met zich mee?

Mijn mening is van wel. Op het moment dat een speelster een hoofddoek draagt, breng je ongemerkt een onbedoeld houvast voor de tegenstander in de wedstrijd.

Je zal maar aan je hoofddoek vastgehouden worden!

Daarnaast kan je de discussie aangaan of de speelsters, die zelf kiezen voor het deelnemen aan de Nederlandse competitie, hiermee de gedragsregels van kleding kunnen beinvloeden.

Op het moment dat een Engelse man of vrouw hier in Nederland gaat autorijden, past hij/zij zich ook aan aan het rechts rijden!

• blackface

nou we het hier toch over hebben, wil ik nog een mening van jullie weten;nl.

Een kniebrace van hard kunstof is dit toegestaan zonder dat hij afgeschermd is ,je zal er met jouw gezonde knie maar tegenaan stoten, auuuuuuu !!!!!!!!!!!!!

• Gianni

Mijn mening: hoofddoeken aftrekken.

• geen

de brace dient afgeschermd te zijn met een zachte stof.

Kan uit ervaring vertellen dat je hele nare snee kan oplopen indien de brace niet is afgeschermd

• ploppie

Valt allemaal reuze mee…

• Gianni

Hehehe, lekker ploppie.

Dit vind Hans Teeuwen trouwens van hoofddoeken (quote uit: Dat dan weer wel (of trui):

“Allah vind alle vrouwen kuthoeren, en daar heeft ie helemaal gelijk in. Maar dan moeten de vrouwtjes daar niet denken van: ”oh doe ik snel een doek om mijn kop, dan ben ik geen @!#$, NEEEEE, dan ben je een @!#$ met een doek om je kop".

Wilde deze effe met jullie delen :)

• bartek#9

Ik denk dat je de regel concequent moet doortrekken. En gewoon niet toestaan. Vooral kniebraces van verhard plastic kunnen vervelende situaties veroorzaken. Maar als je het dit verbied moet je het concequent doortrekken. Dan moet je brillen met verharde onderdelen erin ook verbieden. En misschien nog wel belangrijker, moet dit beleid ook concequent uitgevoerd worden door de heren / dames in het zwart. Het mag niet zo zijn dat het de ene week wel mag en de week erop niet!

• ploppie

spreek je uit ervaring met je vervelende situatie, Bartek? Ik handbal toch al een behoorlijke tijd (ook op niveau) en heb nog nooit last gehad van iemand met een (verharde) kniebrace. Misschien dat het toch aan jezelf ligt…